900 vai 9-3???
900 vai 9-3???
9-5 Aeron raadolle näyttäisi löytyneen ostaja niin siirrän katseeni näihin malleihin. Apuja/mielipidettä/mutua/faktaa ja kaikkea siltä väliltä olisi hakusessa. Mietinnässä siis joka ng900 tai og 9-3 t5 versiona. Tässä olisi pari vaihtoehtoa joita olen mietiskellyt ja jos jotain apuja valintaan olisi tarjolla.
NG 900
https://www.nettiauto.com/saab/900/10455865
Hinta vähän pitkä minun mielestäni, mutta vastaavasti huolta autosta on pidetty.
OG 9-3
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10874785
Kuinka paljon "parempi" tämä sitten on niin se on varmaankin suhteellinen käsite vaikkakin varmasti on paljon parannuksia ym tullut 900 verrattuna.
NG 900
https://www.nettiauto.com/saab/900/10455865
Hinta vähän pitkä minun mielestäni, mutta vastaavasti huolta autosta on pidetty.
OG 9-3
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10874785
Kuinka paljon "parempi" tämä sitten on niin se on varmaankin suhteellinen käsite vaikkakin varmasti on paljon parannuksia ym tullut 900 verrattuna.
Re: 900 vai 9-3???
Miten tuohon nyt kauniisti vastaisi!
NG 900 on kuin Opel Vectra ja NG 9-3 on Saabin inssíen parilla tuhannella osalla korjaama Saab taas vuodesta 1997 alkaen! Summa summarum: 9-3 on enempi Saab ja -93- 96 900 on enempi Opel!!!
Itse aikoinaaan ajelin vanhalla 2,1 900:lla kunnes tuo 9-3 tuli ja se oli mielestäni kyllä silloin oikein hyvä Auto!
NG 900 on kuin Opel Vectra ja NG 9-3 on Saabin inssíen parilla tuhannella osalla korjaama Saab taas vuodesta 1997 alkaen! Summa summarum: 9-3 on enempi Saab ja -93- 96 900 on enempi Opel!!!
Itse aikoinaaan ajelin vanhalla 2,1 900:lla kunnes tuo 9-3 tuli ja se oli mielestäni kyllä silloin oikein hyvä Auto!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: 900 vai 9-3???
Ton 9-3:vero tulee varmaan vielä painon mukaan, joten tuo 243g ei ole niin iso ongelma. Meillä on tällä hetkellä vielä pihassa sekä automaatti, että manuaalivaihteinen OG9-3 ja täytyy sanoa, että tuon mallin kohdalla automaatti on kyllä oikein vaan paljon näppärämpi auto. Manuaalivaihteiston ja kytkimen toiminta ei mitenkään häikäise... Bensaa menee automaatilla vaihtelevassa ajossa yllättävän paljon, meillä yleensä vähän yli 9 litraa, manuaali menee aina yli litran vähemmällä. Noiden kaikki tyyppiviat on tuttuja ja mitään yllätyksiä ei oikeastaan voi tulla. Minä tykkään vanhasta 9-3:sta kyllä enemmän vrt. 9-5, vaikka ei niin hyvä maantiellä olekaan. Kätevä ja näppärä.
Re: 900 vai 9-3???
T5 kolkki on kyllä jumalten auto, haikein mielin kaipaan mun b204r kolkkia..
Veikkaan, että 9-3 on enemmän herkkuja ku 900? Ja omaan silmään paremman näkönen umpikoppasessa, avossa taas 900 parempi. Muuten nuo on aika pitkälle samoja autoja.
Veikkaan, että 9-3 on enemmän herkkuja ku 900? Ja omaan silmään paremman näkönen umpikoppasessa, avossa taas 900 parempi. Muuten nuo on aika pitkälle samoja autoja.
Re: 900 vai 9-3???
Väärän tiedon tahallinen levittäminen on foorumilla kielletty. Ole hyvä ja osoita osanumeroilla yhteiset osat, tai lopeta virheellisen tiedon levittäminen.ristos kirjoitti: ↑Ti Loka 22, 2019 14:49Miten tuohon nyt kauniisti vastaisi!
NG 900 on kuin Opel Vectra ja NG 9-3 on Saabin inssíen parilla tuhannella osalla korjaama Saab taas vuodesta 1997 alkaen! Summa summarum: 9-3 on enempi Saab ja -93- 96 900 on enempi Opel!!!
Itse aikoinaaan ajelin vanhalla 2,1 900:lla kunnes tuo 9-3 tuli ja se oli mielestäni kyllä silloin oikein hyvä Auto!
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 900 vai 9-3???
Tulikos sinkitty kori mallinumeron myötä? Jos näin, niin tuo on ainakin yksi plussa 9-3:lle.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: 900 vai 9-3???
Kävin tuota 900:sta katsomassa niin se on pois pelistä tällä kertaa.
Re: 900 vai 9-3???
9-3 on parempi. Törmäystestissä 4 tähteä, 900 NG sai vain 1,5. Saabin mukaan oli toista tuhatta parannusta mallien välillä. Ks. http://www.ajovalo.net/Mallit/Saab900.htm
Re: 900 vai 9-3???
En ostais kumpaakaan. Ennemmin Ng9-3 tai Og9-5. Ihme vempuloita ajaa nämä Og9-3 :t. Hirmu herkkä renkaille. Jollain tapaa ajettavan saa, kun ostaa renkaat missä on mahdollisimman pyöreä olka.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900 vai 9-3???
Itse unohtaisin molemmat noista. Jos kolkkia kaipaa niin eiköhän foorumilta löydy edukkaammin vähemmän räpelletty ja ehjempi yksilö, vaikka noi Aeron penkit onkin makeet. Täytyis kyllä olla tosi hyvä ja rempattu kolkki, jos viittisin yli 2000€ maksaa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 639
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: 900 vai 9-3???
Mulla ois vuoden 1998 og kolkki 2.0 vapari mikä on mahdollisesti väistymässä tonnarin alta, eikä ole varaa pitää kahta autoa ajossa. Kuitenkaan ei viittis jättää seisomaankaan kolkkia... En tiedä onko t5 (mistä saa selville?), mutta yksilönä oikein hyvässä kunnossa ikäisekseen. Mittarissa 180 000 ja autossa on jos jonkinmoista herkkua: nahkaverhoilu (yllättävän siistissä kunnossa), sähköpeilit, sähköikkunat, sumuvalot, vakionopeudensäädin ja suksiluukku. Ja tämä on tosiaan coupé-korimallia, joten vähän sporttisempi lookki. Olen käynyt läpi lokarit, kaaret, helmat ja varapyöränkotelon. Oikeaa etulokaria en kyllä kerennyt käsittelemään, mutta ei sielläkään mitään pahoja ruosteita näyttänyt olevan.Rodmani kirjoitti: ↑Ti Loka 22, 2019 14:179-5 Aeron raadolle näyttäisi löytyneen ostaja niin siirrän katseeni näihin malleihin. Apuja/mielipidettä/mutua/faktaa ja kaikkea siltä väliltä olisi hakusessa. Mietinnässä siis joka ng900 tai og 9-3 t5 versiona. Tässä olisi pari vaihtoehtoa joita olen mietiskellyt ja jos jotain apuja valintaan olisi tarjolla.
NG 900
https://www.nettiauto.com/saab/900/10455865
Hinta vähän pitkä minun mielestäni, mutta vastaavasti huolta autosta on pidetty.
OG 9-3
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10874785
Kuinka paljon "parempi" tämä sitten on niin se on varmaankin suhteellinen käsite vaikkakin varmasti on paljon parannuksia ym tullut 900 verrattuna.
Edit: T5 ilmeisesti tarkoittaa turboa?? Sitähän tässä ei ole. Ja T5 kaikissa kai punainen sytkäkasetti? Tässä musta.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: 900 vai 9-3???
Osta ng 9-3 saat uudemman, paremman ja varustellumman samaan hintaan ja valinnan varaa on runsaammin tai jos halvalla haluat ajaa niin ng 900 2.3 koneella.
Re: 900 vai 9-3???
T5 on moottorinohjaus, joka tietääkseni on vain turboissa. Vapareissa oli joku eri. Mutta käytännössä vaparikone on täysin sama kuin t5 moottorit, mutta hiukan kestävämpi vielä ainakin omien kokemusten mukaan. Sytkäkassu ei sinäänsä sano mitään, sillä se on todennäköisesti keretty jo vaihtaa ainakin kerran. En ole varma tosin onko T7 kolkkien ajalta alettu laittaa vapareihin mustaa sytkäkassua myös tehtaalta? Joku viisaampi voi kertoavilhosyvis kirjoitti: ↑Su Marras 03, 2019 21:16Mulla ois vuoden 1998 og kolkki 2.0 vapari mikä on mahdollisesti väistymässä tonnarin alta, eikä ole varaa pitää kahta autoa ajossa. Kuitenkaan ei viittis jättää seisomaankaan kolkkia... En tiedä onko t5 (mistä saa selville?), mutta yksilönä oikein hyvässä kunnossa ikäisekseen. Mittarissa 180 000 ja autossa on jos jonkinmoista herkkua: nahkaverhoilu (yllättävän siistissä kunnossa), sähköpeilit, sähköikkunat, sumuvalot, vakionopeudensäädin ja suksiluukku. Ja tämä on tosiaan coupé-korimallia, joten vähän sporttisempi lookki. Olen käynyt läpi lokarit, kaaret, helmat ja varapyöränkotelon. Oikeaa etulokaria en kyllä kerennyt käsittelemään, mutta ei sielläkään mitään pahoja ruosteita näyttänyt olevan.Rodmani kirjoitti: ↑Ti Loka 22, 2019 14:179-5 Aeron raadolle näyttäisi löytyneen ostaja niin siirrän katseeni näihin malleihin. Apuja/mielipidettä/mutua/faktaa ja kaikkea siltä väliltä olisi hakusessa. Mietinnässä siis joka ng900 tai og 9-3 t5 versiona. Tässä olisi pari vaihtoehtoa joita olen mietiskellyt ja jos jotain apuja valintaan olisi tarjolla.
NG 900
https://www.nettiauto.com/saab/900/10455865
Hinta vähän pitkä minun mielestäni, mutta vastaavasti huolta autosta on pidetty.
OG 9-3
https://www.nettiauto.com/saab/9-3/10874785
Kuinka paljon "parempi" tämä sitten on niin se on varmaankin suhteellinen käsite vaikkakin varmasti on paljon parannuksia ym tullut 900 verrattuna.
Edit: T5 ilmeisesti tarkoittaa turboa?? Sitähän tässä ei ole. Ja T5 kaikissa kai punainen sytkäkasetti? Tässä musta.
Re: 900 vai 9-3???
Vaparikolkissa ja satkussa on virranjakaja ja musta pelti tulppien päällä. Moottorinohjauksena Motronic.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china