![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Pensapumppu: Valtaosassa kaikista autoista, pumppu pyörii muutaman sekunnin kun kääntää virrat päälle. Lopuissa vaatii moottorin pyörähtämisen ja sen erottaminen siten kampuran tunnistimen viasta vaikeutuu. Sen ääni kuuluu kyllä jostain, kun sitä vain osaa kuunnella. Suosittelenkin että kuuntelee tuon äänen silloin kun oma auto toimii.
Kampuran asentoanturi (KAA): Yleensä sen hajoamisen ensioireet ovat juurikin kuumakäynnistyksessä. Tyypillinen vika = "Ajoin kauppaan, enkä päässyt pois" -oireet. Ja kuten Kupari tuossa yllä kertoikin, valtaosassa autoja kierroslukumittarissa näkyy eloa, jos anturi toimii. Jos auton antaa jäähtyä, tai kuten Kupari tuossa yllä mainitsi, jäähdyttää tuota anturia kylmällä vedellä, auton saa käyntiin, vika on lähes varmasti tuossa anturissa. Tämä anturi osaa kyllä hajota mitä erilaisimmin tavoin ja oirein, mutta tämä lienee se kaikkein yleisin.
Turvallisuussyistä pensapumppua ei pyöritetä pitkään moottorin ollessa sammuksissa vaikka virrat olisivatkin päällä (KAA antaa tiedon moottorin pyörimisestä). Tästä johtuu usein turhat pumpun vaihdot, kun vikana onkin tuo KAA. Elikäs kun vikaa haarukoidaan, tulisikin varmistaa ensimmäiseksi kipinän olemassaolo.
Taitaa muuten tuo KAA löytyä nykydieseleistäkin samoine oireineen, mutta tästä minulla ei ole kokemusta.