Hälytin asennus 9-3 *projekti*

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

potkuhousu kirjoitti: Joku juudas heti epäili mun kykyjä :D :D
Heh, se olin mä :lol: . 4kpl olen häläreitä autoihin asennellut ja se 4:s oli se viimeinen jonka ikinä 8O tulen asentamaan itse. Kyllähän noissa asennuksissa on mennyt hermo jos toinenkin :evil: . Varsinkin silloin kun se s****nan häly ei sit toimikkaan kunnolla vaikka kaikki pitäs olla ok. Noh, lykkyä tykö :wink:
#1747
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Kyllähän hälyttimem asentaa, mutta ei kannata yrittää mitään nopeusennätystä. Aikaa tuppaa menemään kaikenäköiseen suunnitteluun sovitteluun ja muuhun oheistekemiseen. Syyskuussa käytin parin viikkon illat kahden Viperin asentamisen (sireeni, mikroaaltotutka, keskusyksikkö ja tietty valetkytkin ja ledi). Kamoille piti keksiä paikat, osalle tehdä kiinnitystelineet (metallista, eli hitsausta ja maalausta) ja sitten niitä johtoja sinne tänne. Osa johdoista piti jatkaa jne. Juottamista ja kutistesukan lämmittelyä. Johtojen kytkentäpaikat löytää aika nopeasti, mutta tuota muuta puuhaa on ihan riittävästi. Lopputulos oli hyvä, siis ei savua.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mä olen itsetuntoa täynnä ja rakennan jotain aivan mystistä tosta autosta. Kunhan eka pakkanen laskee ettei pienet leipomis sormeni kohmetu, ne kun on niin pehmoiset ja suloiset.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Ite laitoin tossa kesällä kaverin ng satkuun (-96 tai -97 :?: :?: ) Rattlerin hälyn. Hommassa meni viis päivää, mut samalla kyllä asensin uuden soittimen+vaihtajan tavaratilaan, 6 1/2 oviin ja niille johdot, sekä näitä ohjaamaan vahvistimen kuskin penkin alle :lol:

Hälyttimen yksikön laitoin hansikaslokeron taakse palkin päälle kiinni, kallistuksen/iskun tunnistin tuli keski tunnelin päälle keskikonsoolin sisään (tajusko ketään :?: ) Jotain kytkin muistaakseni alkuperäisen hälyn liittimestä :?: (kuskin penkin alla) ja hälärin torvi tuli laitettu apparin puolelle eturenkaan eteen sinne puskurin taakse.

Ainoo vika mikä on tällä hetkellä:
Hälyttimen perus asetuksiin kuuluu, että kun ovet on kiinni auton käydessä ovet menevät lukkoon (jenkkimallinen hälytin). Saa kyllä ohjelmoitua pois mutta ei ole vielä "kerinnyt" :wink:. Niin ovet menevät lukkoon ja kun säädät auton mittarivalaistusta himmeämmälle tai laitat ajovalot pois lukot avautuvat :o . Ja kun kirkastat mittarivaloja tai laitat ajovalot päälle lukot lukkiutuvat :o . Hain selitystä jonkin aikaa eikä löydy edes yhteistä sulaketta/maadoitusta hälyttimen kytkentöihin. No ei nyt mikään suuri ongelma kun kytketään kuitenkin kyseinen ominaisuus pois :!:
Muuten on toiminut kuulemma ihan hyvin :)
Omaani tarkoitus ens kesänä laittaa kans häly, ehkä samanmerkinen :?:

Tsemppiä asennuksiin, kyllä se siitä "muutan tunnin" pakertamisen jälkeen :P
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kipe_9000 kirjoitti:Hälyttimen yksikön laitoin hansikaslokeron taakse palkin päälle kiinni, kallistuksen/iskun tunnistin tuli keski tunnelin päälle keskikonsoolin sisään (tajusko ketään :?: )
Tajus, tajus. Mulla on HF:n "musta laatikko" eli pääyksikkö kiinnitettynä hanskalokeron taakse palkin päälle. Oli ainoa paikka (missä tuo laatikko ei olisi näkyvissä piuhoineen), jonka keksin siihen hätään, kun olin asentamassa tuota HF:ää.

Antaa joskus hieman häiriötä auton kaiuttimiin (varsinkin radiota kuunnellessa), kun tukiasema vaihtuu ja on pitänyt moneen otteeseen vaihtaa tuon laatikon paikka, mutta olkoon, ei sille löydä autosta mitään parempaakaan paikkaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Mulla tuo HF:n boxi on siinä keskikonsolissa suunnilleen radion takana tai vähän alapuolella. Hyvin on toiminut, joku sen sinne on asentanut ihan mallikkaasti...en tosin minä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mimmi kirjoitti:Valitettavasti juuri tälläistä jälkeä tulee, kun hälytin "on mitä sattuu laatua" ja asennusohjeet "viitteellisiä"
Joo, eiks niitä saa ihan "kohtuuhintaan" Honkkarista :?: :wink:
Mimmi kirjoitti:En kyllä vieläkään suostu asentamaan/käyttämään kuin VAT hyväksyttyjä hälyjä.
Eiks toi VAT ole brittien lyhenne arvonlisäverolle :?: :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:En kyllä vieläkään suostu asentamaan/käyttämään kuin VAT hyväksyttyjä hälyjä.
Eiks toi VAT ole brittien lyhenne arvonlisäverolle :?: :wink:
Sitäkin, taitaa olla myös Vakuutusalan järjestö tms :wink:
BMW 320dA Coupe LCI
KeKe
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 11:38
Paikkakunta: 3 (Tre)

Viesti Kirjoittaja KeKe »

Jossai turva-alan lehdessä oli juttua noista kotivirityksistä.
Pystyy kuulemma tuhoamaan usean tuhannen markan edestä tavaraa jos ei tiedä mitä tekee. Onnea nyt kuitenkin!!!! Ja onneks ei oo enää markka-aika! 8)
900T -95-

#1911
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

juu ohjeet on niin selvät mulla että ihan kuin legoja kasaisi. Tosin jos olisin täysin lukutaidoton joutuisin kuvien mukaan asentamaan.

Ihan pala kakkua ja löysin ledillekkin paikan kun katselin kojetaulua. Siinähän se on aurinkotunnistemen takana selvä paikka ja eikun sinne asentamaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Taas päästiin askel eteenpäin. JOhdot kabiinissa ja kojelaudan alaosa purettu. Ledillekkin löyty paikka siitä aurikotunnistimen takaa, siellähän oli valmis paikka :D ihanaa. Kuvia ekassa viestissä lisättynä, huomenna lisää kuvia kun aurinko paistaa. MIks mä aina teen kaiken pimeessä? mä en tajuu
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:Taas päästiin askel eteenpäin. JOhdot kabiinissa ja kojelaudan alaosa purettu. Ledillekkin löyty paikka siitä aurikotunnistimen takaa, siellähän oli valmis paikka :D ihanaa. Kuvia ekassa viestissä lisättynä, huomenna lisää kuvia kun aurinko paistaa. MIks mä aina teen kaiken pimeessä? mä en tajuu
No, ilmeisesti sutkin on tehty pimeessä Kuva

Näinköhän saat ennen juhannusta hälyt pelaamaan :wink:
Mites pipparkakkutalo, onko päivitettyä kuvaa "raunioista" :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

niin lakuaita on kadonnut ja kattokin on poissa. Olen jo taivasalla...

Toi juhannus on kyllä toiveajattelua :oops:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

uusia kuvia ekassa viestissä. Huomenissa kattelen ultraäänisensorien paikat ja mihin se johtonippu kytketään. Kukkapurkista löysin oivan apuvälineen jolla törkkäsin johdot keskikonsolin toiselle puolelle.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:Kukkapurkista löysin oivan apuvälineen jolla törkkäsin johdot keskikonsolin toiselle puolelle.
Varo ettei kukkaset ny sit kaadu ja mee poikki, sillon saattaa muija tökätä sen tikun sulle jonnekin "pimeeseen paikkaan" :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin