Moro,
Tein tossa kansijumppaa ja kiristintä irrottaessa rupesin miettimään, että joutuukohan sitä jakopäänkin operoimaan. Joskus täällä ollut puhetta tuosta kiristimen ulkonemasta, mutta en nyt ollut varma mistä se mitataan. Onko jollain tietoa?(alla oleva kuva liittyy vahvasti)
Jakoketjun kiristin
Re: Jakoketjun kiristin
Näyttäis olevan aika täysin ulkona tuo räikällinen keskitappi. Siloin siinä ei enää mitään kiristystä voi tapahtua joten suositusraja on ylitetty jo aikapäiviä sitten.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-5 Vector 2.3tA BP -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Jakoketjun kiristin
Olihan kiristimen päätytulppa ja sen alta jousi (+tappi) poistettu ennen kuin kiersit kiristimen irti kannesta?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Jakoketjun kiristin
Joo, näin vähän ajattelinkin että jakopäänkin joutuu laittamaan. Oli purettuna kiristin ennen irroitusta.
Re: Jakoketjun kiristin
Tuon verran oli kolkissa 280 tkm ajettuna ja kun avasi kopan, ketju oli kulunut leveyssuunnassa niin, että silmukat oli vinossa rattaiden päällä. Mitään rallatusta ei kuitenkaan kuulunut.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH