Eli iskutilavuuttakin saa kasvattaa tuolla perusteella. Minä kun luulin, että vain tehoa saa lisätä tehokkaimpaan vastaavaan malliin. Meidänkin ryki on muutoskatsastettu alkuperäisestä 113kW matalapaineesta 173kW:ksi, joka kelpaa kun verrokki on 154kW Aero. Viggenissä oli vakiona myös 308mm jarrut, joita ei Aerossa ollut, mutta niitähän löytyy ainakin EBC:ltä. Alusta on kuitenkin pakko päivittää kunnolliseksi jo Aeron vakiotehoilla ja rykissäkin on kelvannut Bilsteinin iskarit ja H&R-madallusjouset, kun merkkiliike kirjoittanut todistuksen, että alusta vastaa Aeroa. Viggeniä vastaavaksi ei pelkät iskarit ja jouset taida riittää, kun koko etutolppa on erilainen Viggenissä...
Eski
Juu, iskutilavuus ei ole ongelma. Nojoo, ei pilata Viggen ketjua . Mutta , on mullakin siellä järeimmät jarrut ( 308/300 ) ja alusta mitä tuohon saa. Juuri tuo mainitsemasi vetari / tolppa on se miksi Viggeniä ei viittis käyttää, eikä sitä voikaan käyttää jos tarkkoja ollaan , koska ne taitaa olla EURO2 päästöluokalla kaikki ja koko muu 9-3 T7 mallisto on EURO 3
Jep, Aeron tehot riittää muutokseen kätevästi, kun 2.3T Viggen oli 172kW, eli tarvitaan dynopaperit max. Viggenin vakiotehoilla. Eipä niitä tehoja onneksi katsastuksessa mitata, mutta kyllä rykin katsatuksessa joka kerta ihmetellään ja tutkitaan papereita tarkkaan. Ahtimen vaihdosta kun ei ole mainintaa papereissa ja sehän on kuitenkin Mitsun TD04.
Onkohan kukaan muutoskatsastanut aitoa Viggeniä ns. maksimitehoille? Onhan niihinkin näitä hevosenpään kokoisia holsetteja viritetty, joten ihme on jos katsastaja ei ihmettele mihin sellainen tarvitaan alle 300hv tehoilla
Oman Viggenin tarina jatkuu, löysin cabbelle luotettavan tallipaikan Tallinnasta ja myynti-/vaihtopaineita kovakattoiseen ei ole sen jälkeen ollut...
Kävin tänään vuosikatsastuksessa Kuopiossa. Kiitos Katsastuskontin Ari asiantuntevasta palvelusta ja pixelien korjauksesta jo etukäteen. Samoin kiitos vinkistä ruostesuojauspalveluun, aika on nyt varattu kesäkuun lopulle.
Best Saab's are made in Uusikaupunki
9-3 Viggen Cabrio 2001
Hieno rivi laatuautoja kuvassa 6 ja toinen punainen lienee tuttukin... Mutta mikäs vanne on tossa vasemmanpuoleisessa punaisessa? Onko spessu-viggen-vanne vai vääristääkö vain omat silmät kun takavannetta katselee ja tiirailee?
Hieno rivi laatuautoja kuvassa 6 ja toinen punainen lienee tuttukin... Mutta mikäs vanne on tossa vasemmanpuoleisessa punaisessa? Onko spessu-viggen-vanne vai vääristääkö vain omat silmät kun takavannetta katselee ja tiirailee?
Ihan näyttäisi viggenin vanteilta molemmissa punaisissa olevan, sinisessä sitten "perus" alu36.
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
9-3 -98 T5 2.0t 3D T7 mod Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 2 x OG9-3