fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
OG93 2002 CE-valo vilkkuu ja sidin kautta katsoin vikakoodiksi fcod 4868, elikkä 4 sylinterin sytytyskatkos. Auto kävi normaalisti jonkun aikaa, mutta vasta lämmettyään alkoi nykimään ja tärisemään. Pystyin sitten nilkuttamaan hieman korkeammilla kierroksilla kotiin.
Sytkäkasetilla on ajettu vasta n.20k ja tulpat ovat juuri uusitut NGK, tankissa on 98. Kannattaisiko vikaa lähteä selvittämään sytytyskasetin/bensapumpun kautta?
Sytkäkasetilla on ajettu vasta n.20k ja tulpat ovat juuri uusitut NGK, tankissa on 98. Kannattaisiko vikaa lähteä selvittämään sytytyskasetin/bensapumpun kautta?
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Ei. Vika ei ole bensapumpussa, jos vain yhdessä sylinterissä vika. Mittaappas puristuspaineet, jos di-kasetti on alkuperäinen Saab ja on vain noin vähän ajettu niin siinäkään vikaa ei varmasti ole.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Mittaan huomenna puristuspaineet, ihmetyttää vaan kun toimii normaalisti nyt kun äskettäin käynnistin, nykiminen alkaa kuitenkin ainoastaan lämpimänä.
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Mittaa paineet silloin, kun ongelma on päällä.
Oliko se di kasetti alkuperäinen Saab vai joku tarvike?
Oliko se di kasetti alkuperäinen Saab vai joku tarvike?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Tarkista ettei kasetin nelospuolan syvennyksessä ole jousi tipahtanut tai asennuksessa lipsahtanut väliin puolan kärjestä silikonieristettä. Toisella kasetilla kannattaa verrata vaikka orkkislaatu on tasaisen hyvää.
Tarkista suuttimen liitin, käyntihäiriön ollessa päällä jos nelonen on mykkä ei liittimen irrotuksen pitäisi muuttaa käyntiä mitenkään
Tarkista suuttimen liitin, käyntihäiriön ollessa päällä jos nelonen on mykkä ei liittimen irrotuksen pitäisi muuttaa käyntiä mitenkään
Viimeksi muokannut vesa67, La Maalis 06, 2021 04:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Kasetti on motonetista ostettu alkuperäisosa maksoi 299e
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Puristukset mittailee kuumana. Helppo ja halpa testi millä pääsee perille myllyn kunnosta. Ettei vaikka olisi männässä reikä tai vena palanut.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Vika taisi löytyä Kasetin 4. Puolasta puuttuu sellainen jousi.
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Noita jousia saanee helposti romukaseteista, joita itse kullakin on nurkissa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Näyttäis toimivan itsetehdyllä jousella, ei ainakaan äskeisen testilenkin jälkeen enää mifejä keräillyt
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Lainataanpas tästä samaa topiccia.
Omaan autoon iski perjantaina sama vika. Fcod 771 antoi vikakoodiksi eli p0303, sylinteri 3 sytytyshäiriö. Auto on t7 (2.0t biopoweroitu) tekniikalla. Mifiä kerää myös ja täryyttää kohtuupaljon varsinkin tyhjäkäynnillä.
Tulpat vaihdettu ja kokeiltu myös uudella DI-kasetilla, ei vaikutusta. Mitäs muuta siinä voisi olla? Suutinvika? Bensa ainakin tuntui haisevan kun autoa käytti vähän aikaa paikallaan.
Omaan autoon iski perjantaina sama vika. Fcod 771 antoi vikakoodiksi eli p0303, sylinteri 3 sytytyshäiriö. Auto on t7 (2.0t biopoweroitu) tekniikalla. Mifiä kerää myös ja täryyttää kohtuupaljon varsinkin tyhjäkäynnillä.
Tulpat vaihdettu ja kokeiltu myös uudella DI-kasetilla, ei vaikutusta. Mitäs muuta siinä voisi olla? Suutinvika? Bensa ainakin tuntui haisevan kun autoa käytti vähän aikaa paikallaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Venttiili kannesta palanutVesa1234 kirjoitti: ↑Ma Maalis 08, 2021 14:24Lainataanpas tästä samaa topiccia.
Omaan autoon iski perjantaina sama vika. Fcod 771 antoi vikakoodiksi eli p0303, sylinteri 3 sytytyshäiriö. Auto on t7 (2.0t biopoweroitu) tekniikalla. Mifiä kerää myös ja täryyttää kohtuupaljon varsinkin tyhjäkäynnillä.
Tulpat vaihdettu ja kokeiltu myös uudella DI-kasetilla, ei vaikutusta. Mitäs muuta siinä voisi olla? Suutinvika? Bensa ainakin tuntui haisevan kun autoa käytti vähän aikaa paikallaan.
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Yhden sylinterin ongelmat viittaavat palaneeseen venttiiliin. Useamman koneen perusteella veikkaan että sieltä löytyy vaihtokunnossa oleva pakoventtiili ja paljon karstaa pakopuolelta.
Puristuspainemittaus kertoo paljon tilanteesta.
Puristuspainemittaus kertoo paljon tilanteesta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: fcod 4868, käy kolmella pytyllä?
Puristuksethan sieltä kolmospytystä puuttui eli venttiilivikaanhan se sitten viittaisi, Korjaamolla tuota ei ainakaan kannata selvitykseni mukaan korjata. Onkohan Tampereen seudulla innokkaita klubilaisia kellä olisi halua/aikaa auttaa tuossa kannen irroituksessa tai kiinnostusta pelastaa vanha saabbi. Ei raaskisi paaliinkaan viedä kun auto on leimattu 2 viikkoa sitten, 250tkm ajettu ja muutenkin ihan siistissä kunnossa/hyvällä huoltohistorialla varustettu.