---

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Sisävalosta jotain. Jännite tosiaan kuuluu tulla kytkimille kuten huomasit. Samoin sisävalojen ja meikkipeilin valojen kantoihin toiselle puolelle pitää tulla. Näiden väliin jää sitten keskikonsolissa oleva katkaisija ja kuskin jalkatilassa, relekotelon yläpuolella oleva ICE-mötikkä joka ohjaa monia toimintoja, muun muassa sisävalon viivettä. Tarkista se keskikonsolin katkaisija, nousee ylös varovasti kampeamalla. Jos katkaisija tuntuisi toimivalta, vaihtoehdot alkaa olla vähissä ja kuulostamaan kalliilta.
Toimiko sisävalo varmasti ennen hälyasennusta. Ettei vaan olisi haettu hälylle ovikytkimien karvoja vastusmittarilla. Tuo ICE ei sitä välttämättä kestä, jännitteenmittaus olisi elektroniikalle ystävällisempää.
Tässä voisi helpottaa jos tiedät miistä hälyn ohjaukset on vedetty, onko ovikytkimiltä. Ettei vaan niillä olisi sotkettu ICE;n toimintaa, siis ei välttämättä rikottu ICE:ä. Omaani kun hälyä asentelin, en saanut ovikytkimiltä ja takaluukun kytkimelltä kunnon ohajusta diodieristimien avulla samaan hälyn tuloon, vaan piti temppuilla vähän enempi.
Miten siis jos saat irrotettua hälyn ovikytkimien osalta.

Takalasin lämmitykselle on rele yllä mainitussa releboksista. Releen ohjausjännite tulee sekin ilmeisesti tuon ICE:n kautta.

Toivottavasti näillä eväin edes vähän eteenpäin. Ja pienellä varauksella, kun en ole ammattilainen näissä asioissa.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Sisävalojen osalta voi testata irrottamalla keskikonsolin katkaisija ja maadoittamalla liittimen nastaan 1 tuleva piuha (sinikeltainen). Ainakin etummaisen valon tulisi palaa. Takalasin lämmityksen pitäisi toimia ottamalla rele irti ja yhdistämällä kannasta nastat 30 ja 87 (toivottavasti releessä on merkinnät että näkee nastat). Releen taas pitäsi toimia antamalla jännitettä navoille 85 ja 86. Jos näillä eväin toimii vika on ICE:ssä tai sitten on sopivasti piuhaa poikki sisävalokatkaisijan, takalasin releen ja ICE:n välillä - aika epätodennäköistä. Tiedot koskee -96 mallia muissa voi olla eroja liittimissä yms.

Minulla ei tuo ICE ole ollut käsissä, niin en tiedä saako sitä mitenkään purettua. Olisiko joku juotos auki tai komponetti kärvähtänyt. Hyvällä tuurilla ehkä selviäisi muutaman sentin ostoksella ja tinakolvilla.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

---

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

---
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
napalmi
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Loka 08, 2004 16:20
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja napalmi »

Niin noista sisävaloista sen verran että ei minullakaan ne toimineet kun oven avasi vaikka kuinka laittoi kytkimiä eri asentoihin. No ei muutakun kaverin kanssa valokynä käteen että virtaa näytti tulevan ja mikä oudointa, polttimot näyttivät olevan aivan ehjiä. Ei muutakun lähimmälle Essolle hakemaan samanlaisia josko se niistä olisi kiinni ja nehän siinä olikin vikana 8O.

Että vaikka lanka näyttääkin polttimossa ehjältä ei se välttämättä toimi. :evil:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

...

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, Ke Tammi 24, 2007 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cc
"Viggen"
Viestit: 542
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

ICE on kiinni siinä ratin alla olevassa releboksissa, muistaakseni musta "laatikko".
En ole irroittanut, eli en osaa sanoa miten paha on irrottaa, ahdasta siellä ainakin on isokätiselle.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tattis nm. cc!!
Itse asiassa löysin tuon yksikön ennenkuin ehdit vastaamaan, piti irrotella puolet kuskin jalkatilan yläpuolisista rojuista.
Sain boksin irti, avasin sen ja tutkin, ei näkyvää vikaa yhdessäkään komponentissa, pistin piirikortin rakennuslämmittimen eteen, ja löin takaisin paikolleen-> sisävalo paloi hetken kunnes liian äkisti sammui ja takalasinlämppäri ei toiminut. Tein saman homman mikä on auttanut parissa tietokoneen emolevyssä ja yhdessä äänikortissa: kuumailmapuhaltimella kaikki juotokset niin kuumiksi että tina sulaa -> pistin takaisin paikoilleen ja toimihan se :)
Sisävalo palaa nätisti kunnes viiveen jälkeen sammuu ja takalasin + peilien lämmityksen voi kytkeä acc:n napista päälle kuten kuuluukin :D
Vian aiheuttaja oli joko hälyasentajien sohliminen vastusmittarilla väärään paikkaan tai sitten yksikön valmistaja Lucas, pimeyden prinnsi joka ei osannut tehdä kunnon juotoksia :D
Eli boksi oli täysin toimiva, nyt kestää saman kuin uusikin, vika oli noissa juotoksissa, kannattaa aina kokeilla korjata ennenkuin lähtee uutta ostamaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin