nm. vetokoukkua hankkimassa.
Vetokoukun johtosarja
Vetokoukun johtosarja
Pitäsi asentaa vetokoukku ja siihen tietty sähköt. Sähkösarjan toisenpään sijaintipaikka on jo tiedossa, pistoke tulee siihen vetokuulan viereen
mutta mihin se sähkösarjan toinen pää tulee?
nm. vetokoukkua hankkimassa.
nm. vetokoukkua hankkimassa.
Saab 900SE 2.3i -95 
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Re: Vetokoukun johtosarja
T.K. kirjoitti:Pitäsi asentaa vetokoukku ja siihen tietty sähköt. Sähkösarjan toisenpään sijaintipaikka on jo tiedossa, pistoke tulee siihen vetokuulan viereen :) mutta mihin se sähkösarjan toinen pää tulee?
nm. vetokoukkua hankkimassa.
Sähköantennin alla on liitin johon johdot kytketään. Eli verhoilu auki siitä kohtaa. Itse ostin Bosalin koukun Varaosamaailmasta ja otin varasliittimillä virrat liittimelle menevistä piuhoista. Muutama sulake kärähti ennenkuin kaikki valot sain toimintaan..
Jos ostat koukun Metro autosta niin kannattaa satsata reilu 10e lisää niin saa johtosarjan joka sopii suoraan liittimeen. Tosin koukkua ei tietenkään sieltä kannata ostaa.
Koukku pelasti auton heti muutaman kuukautta asennuksen jälkeen kun Lanseri täräytti 40km/h perään. Seurauksena Lanser lunastukseen, Saabin puskuriin pieni naarmu joka lähti vahauksella.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Löytyihän täältä tietoa, joskin kaipaisin hieman tarkennuksia, eli edellisen kirjoittajan kysymyksiin tarvisin vastauksia. Tarkoitus olisi hankkia koukku varaosamaailmasta.
- tarviiko leikellä puskuriin koloa?
- purkaa muutoin?
- läpivientejä?
- muuta huomion arvoista
Ilmeisesti sähköjen kanssa ei ole suurempia ongelmia, paitsi johtosarjan hinta metro-autossa, se saattaa pistää oman pumpun kavitoimaan...
Käsitin, ettei koukun asennus ole ongelma ja sähkötkin saattaa mennä ihan luontevasti? Eli voinen luottaa omiin kykyihini eikä tarvitse ulkoistaa asennustyötä.
- T.K. jos asennuksesi onnistui, kerroppa paljonko meni aikaa?
- tarviiko leikellä puskuriin koloa?
- purkaa muutoin?
- läpivientejä?
- muuta huomion arvoista
Ilmeisesti sähköjen kanssa ei ole suurempia ongelmia, paitsi johtosarjan hinta metro-autossa, se saattaa pistää oman pumpun kavitoimaan...
Käsitin, ettei koukun asennus ole ongelma ja sähkötkin saattaa mennä ihan luontevasti? Eli voinen luottaa omiin kykyihini eikä tarvitse ulkoistaa asennustyötä.
- T.K. jos asennuksesi onnistui, kerroppa paljonko meni aikaa?
-
ysikolmonen
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
Vetokuokku
Laitoin omaan saabiini (93 SE Turbo -01 helmasarjalla) vuosi sitten Kovil:in irroitettavan koukun. Puskuria ei tarvinnut leikellä ja koukku sopi hyvin paikalle, sähkösarjan laitoin alkuperäisen (Metro-autosta). Liitin löytyy tavarasäiliöstä kuskinpuolen takareunan verhoilun takaa. Lisäksi auton sulakepesään lisätään 15a:n sulake (kts ohjekirja)... Koukku on hoitanut hommansa moitteetta ja on kaiken lisäksi huomaamaton 
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Itse asiassa helppo asennus, aikaa meni parikolme tuntia (josta aika paljon naapureiden kanssa turinoidessa).
Ulkomuistista:
1. takakontista vararengas+muut sälät pois
2. puskuri ja kontin puolelta paneeli irti
3. parin reijän poraaminen ja suojamaalaus (ja turinointia odotellessa)
4. koukun kiinnitys
5. yleismallin sähkösarjan kiinnitys
6. yleismallin sähkösarjan liittäminen alkupeiräiseen pistokkeeseen abikoilla, varmistaminen teippaamalla (plussat: ei tarvitse tuhota alkuperäistä liitintä, ja voi purkaa ilman jälkiä)
7. puskurin alareunan lipasta palapois (n. 1cm*10cm), ei näy jos joskus ottaa koukun pois. (koukun mukana tuli sabluuna)
8. puskurin ja kontin paneelin kiinnitys
9. vararengas ja sälät takaisin takakonttiin
10. kuulan voitelu ja pistokkeen testaus
Kannatta huomioida että on käsillä torx avaimet, koska puskuri ja paneeli on kiinnitetty torx ruuveilla. Ja ei tarvitse nostaa pukeille.
Ulkomuistista:
1. takakontista vararengas+muut sälät pois
2. puskuri ja kontin puolelta paneeli irti
3. parin reijän poraaminen ja suojamaalaus (ja turinointia odotellessa)
4. koukun kiinnitys
5. yleismallin sähkösarjan kiinnitys
6. yleismallin sähkösarjan liittäminen alkupeiräiseen pistokkeeseen abikoilla, varmistaminen teippaamalla (plussat: ei tarvitse tuhota alkuperäistä liitintä, ja voi purkaa ilman jälkiä)
7. puskurin alareunan lipasta palapois (n. 1cm*10cm), ei näy jos joskus ottaa koukun pois. (koukun mukana tuli sabluuna)
8. puskurin ja kontin paneelin kiinnitys
9. vararengas ja sälät takaisin takakonttiin
10. kuulan voitelu ja pistokkeen testaus
Kannatta huomioida että on käsillä torx avaimet, koska puskuri ja paneeli on kiinnitetty torx ruuveilla. Ja ei tarvitse nostaa pukeille.
Saab 900SE 2.3i -95 
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
En motonetin koukusta tiedä mutta on niitä halvempiakin kuin Bosal. Olisko jossain ollut 85e. (Biltema?) Ostin Bosalin ainoastaan sen vuoksi koska autoni on rekisteröity suomeen 2001 ja vuoden 2000 jälkeen rekisteröidyn auton koukun tulee tällöin olla EU-hyväksytty.legro kirjoitti:Katselin Motonet.fi sivuja ja siellä näyttäisi olevan vetokoukku 120 euroa.
Onko paha hinta? Onko kellää tuosta mitää kokemusta?
Minkä hintaisia johtosarjat on?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
[quote="NG900SET -95"][quote="legro"]Katselin Motonet.fi sivuja ja siellä näyttäisi olevan vetokoukku 120 euroa.
Onko paha hinta? Onko kellää tuosta mitää kokemusta?
Minkä hintaisia johtosarjat on?[/quote]
En motonetin koukusta tiedä mutta on niitä halvempiakin kuin Bosal. Olisko jossain ollut 85e. (Biltema?) Ostin Bosalin ainoastaan sen vuoksi koska autoni on rekisteröity suomeen 2001 ja vuoden 2000 jälkeen rekisteröidyn auton koukun tulee tällöin olla EU-hyväksytty.[/quote]
Tietääkseni tarkempi raja on 1.4.2000 eli sen jälkeen rekisteröidyt tarvitsevat tuon hyväksytyn koukun ja sehän tunnetusti ei laske hintaa...
Johtosarjan hinnasta en ole varma mutta käsitykseni on Metro-Autossa 50€ ei riitä. (toivottavasti edes 100€ riittää) Tuo Bosal lienee edullisimmasta päästä, hyväksyttyjä koukkuja.??.
Onko paha hinta? Onko kellää tuosta mitää kokemusta?
Minkä hintaisia johtosarjat on?[/quote]
En motonetin koukusta tiedä mutta on niitä halvempiakin kuin Bosal. Olisko jossain ollut 85e. (Biltema?) Ostin Bosalin ainoastaan sen vuoksi koska autoni on rekisteröity suomeen 2001 ja vuoden 2000 jälkeen rekisteröidyn auton koukun tulee tällöin olla EU-hyväksytty.[/quote]
Tietääkseni tarkempi raja on 1.4.2000 eli sen jälkeen rekisteröidyt tarvitsevat tuon hyväksytyn koukun ja sehän tunnetusti ei laske hintaa...
Johtosarjan hinnasta en ole varma mutta käsitykseni on Metro-Autossa 50€ ei riitä. (toivottavasti edes 100€ riittää) Tuo Bosal lienee edullisimmasta päästä, hyväksyttyjä koukkuja.??.
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
En usko että hyväksynnästä tulee ongelmaa. Kolmessa katsastuksessa olen käynyt eivätkä ole vilkaissetkaan koukkuun ainakaan niin että olisin huomannut.reska kirjoitti:Tietääkseni tarkempi raja on 1.4.2000 eli sen jälkeen rekisteröidyt tarvitsevat tuon hyväksytyn koukun ja sehän tunnetusti ei laske hintaa...
Johtosarjan hinnasta en ole varma mutta käsitykseni on Metro-Autossa 50€ ei riitä. (toivottavasti edes 100€ riittää) Tuo Bosal lienee edullisimmasta päästä, hyväksyttyjä koukkuja.??.
Olisinko maksanut Bosalista 130e kun ostin kaverin firman alennuksilla sen.
Mielestäni kysyin johtosarjan hintaa Treen metrosta ja se olisi ollut sen 10e jonka yllä kirjoitin. Silloin oli juuri joku kampanja ja Saabin oman koukun olis saanut 168e Metrosta. Silloin pihiys kostautui ja jouduin tekemään hieman enemmän hommia johtojen kytkennässä. Surkea kun olen sähköjen kanssa...
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
9-3 vm 2000 sähkösarjasta pyyntihinta Metro-autossa 67,44 €
joten onhan sitä siinä, vaikka sisältääkin kaiken, sulakkeen ja nippusiteet mukaan lukien. Toki sillä saabi
sitten liitettyä suoraan omaan liittimeen ja on käypäset ohjeet mukana.
PS. oli 2 tunnin homma asentaa bosalin koukku ja sähköt.
Enkä ole asennushommien aktiiviharrastaja
mutta nyt oli käytössä kaikki työkalut mistä oli hyötyä ja tältä foorumilta sekä tarvikepakkauksissa olevat ohjeet käytössä. 
PS. oli 2 tunnin homma asentaa bosalin koukku ja sähköt.
Enkä ole asennushommien aktiiviharrastaja
Vetokuokun johtosarja
Minulla on NG900:n sähkösarja, mutta siinä ei ole minkäänlaisia ohjeita mukana. Muuten asennus on valmis mutta sarjan mukana tulleen sulakkeen (muistaakseni 10A) sijoituspaikka mietityttää. Mihin se oikein pitäisi laittaa?
NG900 2.0 1998
NG9-3 SC 2.0t BioPower 2009
NG9-3 SC 2.0t BioPower 2009
Morjens!
Olen uusi Saabisti eli ostin oman autoni tässä kuukausi sitten ja erittäin tyytyväinen ollaan oltu perheen kanssa autoon. Auto on siis Saab 9-3 vm-00 ja 2.2Tid
Nyt sitten pitäisi laittaa koukku autoon(tänään jos sää sallii). Koukun ostin merkkiliikkeestä hinta 180€ ja johtosarja 74€. Varaosa liikkeessä koukku olisi maksanut 220€.
Nyt sitten päästää tähän minun kysymykseen eli onko takapuskuri kuinka vaikea irroittaa?
En ole ehtinyt vielä tutustua sen tarkemmin aiheeseen ja ajattelinkin, että täällä on kuitenkin sellaisia, jotka tekee sen vaikka silmät kiinni kädet sidottuina. Eli jos joku viitsisi hiukan valottaa asiaa,niin ei ole piha täys saabin osia kun meikäpoika alkaa asentaa koukkua
Olen uusi Saabisti eli ostin oman autoni tässä kuukausi sitten ja erittäin tyytyväinen ollaan oltu perheen kanssa autoon. Auto on siis Saab 9-3 vm-00 ja 2.2Tid
Nyt sitten pitäisi laittaa koukku autoon(tänään jos sää sallii). Koukun ostin merkkiliikkeestä hinta 180€ ja johtosarja 74€. Varaosa liikkeessä koukku olisi maksanut 220€.
Nyt sitten päästää tähän minun kysymykseen eli onko takapuskuri kuinka vaikea irroittaa?
En ole ehtinyt vielä tutustua sen tarkemmin aiheeseen ja ajattelinkin, että täällä on kuitenkin sellaisia, jotka tekee sen vaikka silmät kiinni kädet sidottuina. Eli jos joku viitsisi hiukan valottaa asiaa,niin ei ole piha täys saabin osia kun meikäpoika alkaa asentaa koukkua