Eli emännän -02 93 ei enää lähe kylmänä eikä lämpimänä käyntiin. Aattelin omasta femmasta huomena viedä di kasetin kokeeksi kun ei antanut kipinää kuin kerran ykkös pytylle starttauksen alussa vilahti ja enää sen jälkeen ei mihinkään. Uuden kampuran asentotunnistimen tilasin varulle kun entisestä on johdon kuori halennut juuresta ja resistanssi näyttää irtaallaan. 0,73kOhm.
Vikakoodiksi oli joskus tullut p1640 mikä viittaa pääreleeseen. Mutta sieltä tulee ja lähtee 12V yleismittarilla mitattaessa. Poistin koodin, eikä tullu sen jälkeen takaisin vaikka starttasi. Pumppu pyörii tankissa ja auton saa kerran yskäseen noin 5-7 virrat päällä käytön jälkeen ja starttaa, mutta siihen jää. Bensan paineet pitää mitata ilmeisesti kans. Ainoa mikä jäi mietityttämään oli se että kampuran anturille tulevasta liittimestä mitattaessa ei tullut 5V jännitettä lainkaan sytytysvirrat päällä. Antaako vasta sen 5V kun on kiinni anturissa?
Näkyykö kiekkamittarissa eloa startatessa? Jos ei, ongelmaa voi haarukoida KAA:sta tai sen johdoista. Joo, mittaa ne pensanpaineet. Siltä puolelta sitten tutkimuksiin pumppu/ämpärin ympäristö.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Oliko og93 sitä polttoaine painemittarin liitäntää, kun ei silimään eilen räntäsateessa pistäny. Aattelin että helepompi kysyä jp valmiiksi, kun netistä en löytäny kuin uudemmista vain kuvia siitä
Kaikki tulpat irti ja liititin DI kasettiin kiinni ja jokainen tulppa johdolla maadotettuna moottoriin. Normaalisti tarkistetaan laittamalla erikseen vain moottoriin kiinni, mutta Di kasetin kans pitää tehä nuin että jokaisessa on vastuksellinen tulppa paikallaan
Niin ja emäntä starttasi.
Ei kummennu cps vaiholla. Pitää ostaa huomiseksi jostain työkalu millä saa nuo polttoainelinjat auki kun ei muualta löydy paikkaa mistä mitata Pa-paine. Pumppu pyörii vähän väliä nytten. Eli niinkö yrittäisi korjata painetta kiskossa. Eli paineensäädin tai Pa pumppu.
Ööö.. mitä tuo lause tarkoitaa? Pumpun pitäisi pyöriä jatkuvasti, jos moottori pyörii. Jos taas moottori pysähtyy, muutaman sekunnin päästä pysähtyy pumppukin.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S