NG900 etuiskarit

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ajakaa
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 14:11
Paikkakunta: Turku

NG900 etuiskarit

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

Onko nuo pahakin vaihtaa? Ei ole noista Saappeleista vielä niin paljon kokemusta :)
"SaabAna"
kepakok
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 13:28
Paikkakunta: Pori

etuiskarit

Viesti Kirjoittaja kepakok »

Vaihdatin justiinsa korjaamolla ..vei ammattimieheltä 2 tuntia puoli..joutuu ottamaan vetoniveltä myöten periaatteessa koko alapään irti..
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
JSP
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 00:26
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JSP »

Itse yritin vaihtaa viime kesänä, mutta joutuu tosiaan irroittamaan kaikki vetoakselin päät, raidetangon päät, jarrusatulat ym.
Eli kaikki pitää irroittaa että saa irroitettua "pakan" jossa joustintuessa kiinni iskari ja jouset...

Samalla kannattanee vaihtaa jousijalan tukilaakerit yläpäässä, mikäli kuuluu käännyttäessä kolahduksia iskareiden suunnalta...itselläni on vaihdon tarpeessa nekin. Motonetissä hinta 10,90 euroa.

Takaiskarit on kyllä "helppo" vaihtaa..kun saa vaan pultit irti niin ei muuten ole mitenkään hankala työ.
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989

Volvo 245 2,3l -93

# 2349
JSP
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 00:26
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JSP »

Eli piti tarkoittaa sitä että jos rattia kääntäessä kolisee, niin silloin varmaan vika lienee juuri niissä "ylätukilaakereissa".

Ne laakeritkaan eivät ilmeisesti ole ihan helppoa vaihtaa...täällä foorumilla joskus viime kesänä joku kirjoitti saman aiheen yhteydessä sellaista. Itse en vieläkään ole saanut vaihdettua niitä etuiskareita..nyt keväällä pitäisi taas yrittää..

Mutta niistä iskareiden vaihdosta sen verran että vaatii tottumattomalta aikaa jne.. mutteivat nekään niin mahdottomat vaihdettavat ole.

Nuohan ovat jotkut McPherson-tyyppiset ja monessa automerkissä joutuu irroittamaan saman verran "osia" jotta saa vaihdettua..
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989

Volvo 245 2,3l -93

# 2349
ajakaa
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 14:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ajakaa »

OK korjaamohommmiksi meni. Onneksi sentään älysin hakea iskarit joka-osasta 165e/pari, kun paikallinen metro-auto olisi kiskonut niistä yli 220e /kpl! että hyvät on hinnat :roll:
"SaabAna"
Vastaa Viestiin