![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
NG900 etuiskarit
NG900 etuiskarit
Onko nuo pahakin vaihtaa? Ei ole noista Saappeleista vielä niin paljon kokemusta ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"SaabAna"
etuiskarit
Vaihdatin justiinsa korjaamolla ..vei ammattimieheltä 2 tuntia puoli..joutuu ottamaan vetoniveltä myöten periaatteessa koko alapään irti..
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Itse yritin vaihtaa viime kesänä, mutta joutuu tosiaan irroittamaan kaikki vetoakselin päät, raidetangon päät, jarrusatulat ym.
Eli kaikki pitää irroittaa että saa irroitettua "pakan" jossa joustintuessa kiinni iskari ja jouset...
Samalla kannattanee vaihtaa jousijalan tukilaakerit yläpäässä, mikäli kuuluu käännyttäessä kolahduksia iskareiden suunnalta...itselläni on vaihdon tarpeessa nekin. Motonetissä hinta 10,90 euroa.
Takaiskarit on kyllä "helppo" vaihtaa..kun saa vaan pultit irti niin ei muuten ole mitenkään hankala työ.
Eli kaikki pitää irroittaa että saa irroitettua "pakan" jossa joustintuessa kiinni iskari ja jouset...
Samalla kannattanee vaihtaa jousijalan tukilaakerit yläpäässä, mikäli kuuluu käännyttäessä kolahduksia iskareiden suunnalta...itselläni on vaihdon tarpeessa nekin. Motonetissä hinta 10,90 euroa.
Takaiskarit on kyllä "helppo" vaihtaa..kun saa vaan pultit irti niin ei muuten ole mitenkään hankala työ.
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989
Volvo 245 2,3l -93
# 2349
900i 3d 8v vm.1989
Volvo 245 2,3l -93
# 2349
Eli piti tarkoittaa sitä että jos rattia kääntäessä kolisee, niin silloin varmaan vika lienee juuri niissä "ylätukilaakereissa".
Ne laakeritkaan eivät ilmeisesti ole ihan helppoa vaihtaa...täällä foorumilla joskus viime kesänä joku kirjoitti saman aiheen yhteydessä sellaista. Itse en vieläkään ole saanut vaihdettua niitä etuiskareita..nyt keväällä pitäisi taas yrittää..
Mutta niistä iskareiden vaihdosta sen verran että vaatii tottumattomalta aikaa jne.. mutteivat nekään niin mahdottomat vaihdettavat ole.
Nuohan ovat jotkut McPherson-tyyppiset ja monessa automerkissä joutuu irroittamaan saman verran "osia" jotta saa vaihdettua..
Ne laakeritkaan eivät ilmeisesti ole ihan helppoa vaihtaa...täällä foorumilla joskus viime kesänä joku kirjoitti saman aiheen yhteydessä sellaista. Itse en vieläkään ole saanut vaihdettua niitä etuiskareita..nyt keväällä pitäisi taas yrittää..
Mutta niistä iskareiden vaihdosta sen verran että vaatii tottumattomalta aikaa jne.. mutteivat nekään niin mahdottomat vaihdettavat ole.
Nuohan ovat jotkut McPherson-tyyppiset ja monessa automerkissä joutuu irroittamaan saman verran "osia" jotta saa vaihdettua..
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989
Volvo 245 2,3l -93
# 2349
900i 3d 8v vm.1989
Volvo 245 2,3l -93
# 2349