Nestettä ropisee

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:Kovin on hiljaista 8O
Nyt olisi pumppu irti ja uusi odottaa vaihtoa, ei tuo kummoinen homma ollut irrottaa, tehostajan pumppu irti, ilmanputsarisysteemi pois ja turbolta ilmanputsarille lähtevä metalliputki irti.
Vanhassa oli välystä akselilla ja sen stefa tms. piti narisevaa ääntä, eli vaihtokunnossa oli.
Onko tuolla pumpun tienoilla mitään muita potentiaalisia vuotokohtia kuin nuo pumpun letkujen lähdöt? Itse en ainakaan havainnut, mutta ajattelin varmistaa täältä vielä kuinka asia on ennenkuin lyön nippuun.
Nyt on pakko myöntää pikku töppäys: Sulla on turbomallinen kulkuneuvo!?!?! Mulla ei ollut. Joten ei tarvii mun hirveästi elvistellä. Kävin juuri kattomassa nykyistä kulkupeliä ja ei muuten onnistiúisi samoilla hanskoilla kuin vaparissa. Sorry jos johdin pahasti harhaan :oops: . Häpeä on suuri :oops: . Ei tule toistumaan ennen seuraavaa virhettä :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti: Nyt on pakko myöntää pikku töppäys: Sulla on turbomallinen kulkuneuvo!?!?! Mulla ei ollut. Joten ei tarvii mun hirveästi elvistellä. Kävin juuri kattomassa nykyistä kulkupeliä ja ei muuten onnistiúisi samoilla hanskoilla kuin vaparissa. Sorry jos johdin pahasti harhaan :oops: . Häpeä on suuri :oops: . Ei tule toistumaan ennen seuraavaa virhettä :wink:
Eipäs nyt häpeillä ollenkaan, en itse muistanut mainita että ei ole vapari :wink:

Mää jo pikkuisen ajattelinkin että kuinkahan se Psychocowboy on tuon oikein saanut irti, ajattelin että on pahuksen notkeasorminen kaveri ja että nortttia on taatusti palanut ketjussa :D
Nyt on pumppu paikallaan, glykolit ostan huomenissa ja ei kun testiajolle 8)
Pumpun paperitiivvisteen jämät piti ottaa vesihiomapaperilla irti ja samoin piti vesihioa ne kaikki o-renkaan kohdat ja lohkosta se rööri johonka se tumppi putki o-renkaineen työnnetään, oli kaikki stefat ihan kovettuneita ja niissä oli murtumia, vissiin eivät kestä kuin maks. 10 vuotta.
Tuli samalla todettua turbon kunto, joka on hyvä, ei pitkittäisvälystä ja pystyvälys luokkaa uusi :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hyvin pelittää eikä vettä tule (ulos koneesta :D ) käyntiäänikin hiljeni pikkasen uuden pumpun myötä, laakerit olivat jo vissiin ehtoopuolella.
Pahus kun hommat loppui kesken, ropellusintoa vielä olisi mutta kun en keksi enää mitään fiksattavaa/korjattavaa tuosta :cry: :D
No ehkä sen jo "kehtaa" myydä tuollaisenaan, nyt on glykolitkin uudet, vanhoilla olikin ajettu ruhtinaalliset 15tkm, olikin jo aika vaihtaa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin