No ajelin kotoa sitten lähes 100km hakemaan puolisoa kotiin yöllä ja työntämään auton vähän parempaan paikkaan. Kierroslukumittari nostaa hivenen kierroksia kun starttia pyörittää, joten vastavaihdettu kampiakselin asentotunnistin tuskin kyseessä. Opensidistä josta melkein kaikki pikseleistä kadonnut näytti yhtä nErr, mutta fcodista en nyt iha satavarma ole että kumpi voisi olla, kun ei ihan selvää saa:
P1110 = fcod4368 = Bypass / vuoto?
P1312 = fcod4882 = 1-2 sylinterien sytytyshäiriö , DI-kasetti , tulpat
Kasetti on hyvin luultavasti alkuperäinen, ei ainakaan ole vaihdettu 8v/120tkm aikana. Motarin varrella en kuullut myöskään että bensapumppu olisi hyrähtänyt kun laittaa virrat päälle, tämäkin on ainakin yhtä vanha kun kasetti. Konetilassa näytti kaikki letkut olevan päälipuolin paikallaan, mutta varmasti jäi jotain tarkistamatta. Orkkis paineletkut vaihdettu kun uuteen kittiin kun tuon joskus 8 vuotta sitten hommasin. "Fiksuna" nollasin myös vikakoodit käyttämällä akkua irti (koodi katosi, mutta trippimittari tosin ei nollaantunut), kun aikaisemmin ollut tuota nykimisongelmaa tuosta kampiakselin asentotunnistimen kanssa, ja nykiminen loppui ja auto kävi taas nätisti kun nollasi koodit, kunnes viimetalvena tuo asentotunnistin sanoi sitten itsensä irti kokonaan ja vaihdoin tuon.
Jotenkin epäilisin tuota kasettia, mutta jos auto olisi vähän lähempänä niin tosiaan yön jälkeene mietin tuota bensapumppuakin että mahtoikohan sekään hörähtää..
Auto on nyt Hämeenlinnan tietämillä, jos jollain on vinkkejä hyvästä puljusta tms. mihin tuon voisi hinauttaa ja fiksata niin kiitollisena otetaan vastaan. Tuttu saattaa tuon tuosta tien poskesta hetkeksi saada omaan pihaan hinattua joksikin aikaa, joten jos joku melkein pommin varma idea on jotta mitä vaihtamalla saadaan taas liikkelle niin voisi selvitä ilman hinuria ja mekaanikkoa
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)