OG9-3 -00 ja ratin tärinä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saabsurdi
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Kesä 19, 2011 17:03

Re: OG9-3 -00 ja ratin tärinä

Viesti Kirjoittaja saabsurdi »

no tässä taas...

no kiva että joku komppaa mun VectraB -kokemusta. auto on halvempi kuin 9-3 ja siksi tuntuu tylsältä että 9-3 on kuitenkin "vanhempaa tekniikkaa" alustaltaan. selitys niihin ehkä puuttellisiin ajo-ominaisuuksiin on jonkun kuulemani mukaan se hammastangon (ja siis myös raidetankojen) sijainti ylempänä kuin yleensä. vectraB:tä kerran aurauksien säätöön kysellessäni huoltomies kysyi, että onko siinä ne raidetangot siellä ylhäällä..? no en sitä silloin oikein ymmärtäny, kun B:ssähän ne on siellä noin vanteen napojen korkeudella. no siis vectraA:ssa ilmeisesti sitten on ollut ja sellaista olivat joskus säätäneet.

saab on hyvä auto, tai sitten saabismi on vaan menny krooniseksi : )

-absu-

ps. 96 super olis kyllä makea historic-harraste - aikoinaan oli yks 96 -76 , sympaattinen auto : )
Avatar
shamrock
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: OG9-3 -00 ja ratin tärinä

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Nyt sitten alkoi itselläkin tuo ratin tärinä. Osasyynä oli viallinen rengas, se on hoidettu alta pois mutta jotain jäi. Oireet samanlaiset mihin oon tottunu sisänivelen ollessa tiensä päässä, joten epäilen kovasti tuota holkkia. Eniten "vatkaa" voimakkaasti kiihdyttäessä, pintakaasulla tai hidastaessa ei juurikaan. Mutta kun nyt ollaan tässä kohtaa vuotta ja pihalla joudun aina autoa remppaamaan, kysymys kuuluu että voiko tuo holkki aiheuttaa enempää tuhoa jos siirtää hommaan keväälle ja sietää tärinää talven? Stefaa se toki syö, mutta se nyt toki menee samalla vaihtoon muutenkin. Tosin saattaa olla ettei tuolla oo askissa enää juurikaan öljyjä jäljellä ... :D
'98 9-3 2.0 vapari
'01 9-3 2.0 turbo
Vastaa Viestiin