tevisu kirjoitti:Kuten "93t sport" sanoikin, remppa tuli tehtyä. Purkamista on tosiaan paljon: SID, radio, muovit ratin ympäriltä (hajoaa kiinnikkeet muuten helposti), kaikki kojalaudan katkaisimet pois, viikset pois ja vasta sitten lähtee tuo kojelaudan paneli irti. Sitten mittaristo irti, liittimet mittariston takaa irti ja mittaristo mukaaan ja loput kannattaa tehdä sisätiloissa. Tuossa purkaminen pääpiirteisssään, ruuvit on oudoissa paikoissa eli WIS oli korvamaton apu.
Mittaristoelementin takalevy vielä irti, pari liitintä varovasti irti ja polttimoiden kannat näkyykin.
Polttimot EIVÄT TODELLAKAAN OLE TAVALLISIA...
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Meinasi hermot mennä kun noita metsästin tarvikeliikkeet läpi. Ei löytynyt mistään ja Laakkoselle en enää ehtinyt. Lopulta palaneen nopeusmittarin polttimon virkaa hoitaa SRS polttimo, mulla kun ei SRS:ää ole ja mittaristoon on kuitenkin kaikki polttimot laitettu. Yhteensä polttimoita on ehkä 30 kpl ja paria lukuunottamatta kannaltaan mustia, joissa lasikanta on kiinnitetty muovikantaan.
Purkamisessa meni pimeässä parkkipaikalla ehkä 3 h ja kokoaminen sitten tunnissa.
"Urheilumieltä" kun löytyi, niin päätinpä myös kokeilla. Kävin Saab:lta hakemassa polttimot 10 paketti 5€ (elämäni halvin keikka vara-osa ostoksilla). Mittariston purku osoittautui haasteelliseksi johtuen ilmaohjaimien muovi klipsuista, joidenka ansiosta etupanelin irroittaminen oli tuskaa
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Pahinta oli kuitenkin se, että ilmaohjaimet levisiviät tuhannen osiin purettaessa. Jos joku muu kokeilee tätä hommaa, niin kannattaa EHDOTTOMASTI käyttää vaikka nippusiteitä noiden ilmaohjaimien kanssa, ennekuin irrottaa etupanelin. Itse mittaristo oli helppo irrottaa ja purkaa, ja lamput voi vaihtaa irrottamalla itse lampun kannasta, kanta&lappu maksaa 5€ ketale, jolloin hommasta tulee huomattavasti kalliimpaa.
Sitten piti vielä saada koko systeemi takaisin kasaan.. Ilmanohjaimien kanssa meinasi mennä oikeasti hermot.. Kohdistukset pitää saada kohdalleen (4kpl ohjaimia) ja samalla saada ilmastoinnin letkut & paneli sovitettua.. allekirjoittanut onnistui tuhraamaan varmaan tunnin jos toisenkin kyseisen homman kanssa. No, nyt on kaikki osat paikalla, mitään ei hajonnut, kaikki polttimot palavat niin kuin pitääkin!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toista kertaa en viitsisi kyseistä hommaa tehdä. Aikaa meni varmaan neljä tuntia. En tiedä kuinka nopeasti Saab huolto hommaan olisi tehnyt, varmasti pari tuntia näppärämmältäkin tuohon menee.