Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
spade
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Loka 24, 2007 15:28
Paikkakunta: Espoo

Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja spade »

Moi

Tuli ostettua tuollainen pelastettavaksi ja kiinnostaisi mitähän tuo maksoi uutena, 2000 mallin hinnaston löysinkin mutta mitähän tämä maksoi ’02 ja mitä herkkuja pystyi rastimaan listalta

t pasi
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08

Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuossa Saabin hinnat alkuvuodesta 2002:

Kuva
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
spade
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Loka 24, 2007 15:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja spade »

Kiitos
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08

Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja AZP »

TM02/2002 on pieni Ajettua-juttu 9-3 SE Turbojubileesta. Siinä mainitaan että malli korvaisi SE:n, mutta kyllähän se SE:kin tuossa hinnastossa Busineksena vielä roikkui.Ja näköjään tarjolla oli vielä kombo SE Turbojubilee Business.

Spesiaalivarusteista mainitaan viisipuolaiset 16” alumiinivanteet, puolinahkasisustus Turbo-kirjailuin, kojelaudan hiilikuitusomiste ja että kylmästöinti on automaattinen. Autokylmän luulin kyllä olleen 2002 kolkissa muutenkin vakiona, mutta saatan olla erehtynyt.

Ulkonäöstä mainitaan että vanteita lukuunottamatta se vastaa SE:tä, eli helmoissa on ”Aero-helmapaketti”.

Lisävarusteista mainitaan 992 euron Sport-paketti, joka sisältää urheilullisemman ruorin ja teholastutuksen 125 kilowattiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1459
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja ippe »

2002 kolkissa ei ollut automaatti-ilmastointia vakiona. Ainakaan mulla olleessa ei ollut.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja VKe »

Hmmm... Tossa SE Turbo Jubileessa ei noita Aero-helmoja taida olla.

Ja vasta nyt huomaan että 2002 oli vain 2,0t-malli eikä lainkaan 2,0T-mallia. Luulin että semmoinen olisi ollu Aeroa alempana.
Viimeksi muokannut VKe, Pe Loka 22, 2021 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja AZP »

Laitoin ”Aero-helmapaketin” lainausmerkkeihin tarkoituksella, koska Turbojubileessa ei kyllä mun mielestä ole Aeron helmoja, vaan tavalliset korinväriset helmat (eli kuten jutussa mainitaan, ulkonäkö vastaa tavallista SE:tä, ei Aeroa):

Kuva

2002 Aerossa sen sijaan tällaiset helmat:

Kuva

Ja ihan perusperusmallin helmat on siis mustaa muovia:

Kuva

Oma mielikuva siitä että 2002 kolkissa olisi ollut autokylmä vakiona perustui ihan siihen, että oma autoni oli ihan karvalakki, mutta siinä oli ACC. Olihan siinä siis näköjään eka omistaja ruksinut vetokoukun lisäksi edes yhden toisen lisävarusteen :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ja tässä vielä "Jubilee"-vanteilla (ALU37, 5-spoke anniversary):
-
Kuva
Sininen Saab 9-3, '99
900S Tdega
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Loka 09, 2021 19:46
Paikkakunta: Hki

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja 900S Tdega »

Nuo vanteet on kyllä minun mykiöön siistit ellei jopa asialliset 😊 (kelpuuttaisin talvirengas-sarjaani) ja helmaspoilerit maukkaat. Ehkä vain ”alanmiehen” silmiin? - mutta sopiiko sama helmasarja ng900!? (jos jostakin löytyisi k.o. korinmuokkaus-sarja/-muovit?!)
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

AZP kirjoitti:
Pe Loka 22, 2021 20:25
Laitoin ”Aero-helmapaketin” lainausmerkkeihin tarkoituksella, koska Turbojubileessa ei kyllä mun mielestä ole Aeron helmoja, vaan tavalliset korinväriset helmat (eli kuten jutussa mainitaan, ulkonäkö vastaa tavallista SE:tä, ei Aeroa):
Ja lisää hämmennystä aiheuttaa, että 98-00 Aero-helmat oli nuo maltillisemmat ja vain Viggenissä oli nuo Isommat.
98-00 myöskään SE ei myöskään tarkoittanut maalattuja "Aero-helmoja", vaan muuta varustelua mm. plyyshipenkit taisi olla.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja SS »

Lisätään vielä että noita tehtiin myös 2003 Uudessakaupungissa, ilman Turbo-tekstiä selkänojissa. Edellinen autoni oli just tuollainen. Ulkonäkö tasan kuten VKe:n kuvassa yllä, paitsi antennimaston vaihdoin niin että menee sisään asti :mrgreen:

Tuo automaatti-ilmastointi onkin mielenkiintoinen juttu, vielä en ole nähnyt yhtään OG kolkkia ilman vaikka kyse olisi muuten ihan karvalakkimallista. Jos ei ole ollut vakio niin melkein kaikkiin se on ruksattu.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja AZP »

Juho80 kirjoitti:
Pe Loka 22, 2021 21:45
Ja lisää hämmennystä aiheuttaa, että 98-00 Aero-helmat oli nuo maltillisemmat ja vain Viggenissä oli nuo Isommat.
98-00 myöskään SE ei myöskään tarkoittanut maalattuja "Aero-helmoja", vaan muuta varustelua mm. plyyshipenkit taisi olla.
Itse asiassa virallinen 9-3 Aero tuli vasta MY2000. MY1999 tehtiin pre-aeroksi saabistien keskuudessa kutsuttua versiota, jossa oli aeromaisia varusteita, mm. yli 200 hv T5-kone, mutta missään ei lukenut Aero. Virallinen 9-3 Aero on sitten MY2000-> ja T7-koneella. Helmat pre-aerossa ja MY2000 Aerossa oli tosiaan nuo samat kuin Turbojubileessa vuonna 2002.

Ja tosiaan vaikka noita helmoja joskus SE-helmoiksi kutsutaankin, niin vanhemmat SE:t saattoi olla ilman niitä. Vähän kuin mustaa takaspoileria kutsutaan joskus turbolipaksi, mutta löytyy myös lipattomia turboja (ja varmaankin lipallisia vapareitakin).

Tuolla aiempaa keskustelua: viewtopic.php?f=13&t=121803
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Helmoista en tiä mutta on toi takalasinpyyhin ihan hirvee ripa tossa. Mitä sillä edes tekee? Pilaa vaan auton muodon... 8O
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

AZP kirjoitti:
La Loka 23, 2021 10:34

Itse asiassa virallinen 9-3 Aero tuli vasta MY2000.
Joo oikaisin vähän vuosimallirajoissa. Mahtoikohan 98 olla vielä koko helmoja olemassa. Varustetietoja kun kaivaa, niin hillitymmät maalatut helmat kulkee aeroskoldar-nimellä.

Tuolta on hyvä alustanumerolla katsella tietoja:
https://shop.speedparts.se/sv/sidor/vin-tolken.html
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13189
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Turbo Jubileum hinta uutena ja optiot

Viesti Kirjoittaja AZP »

^tuo selittänee TM:n maininnan aero-helmoista. Jos ne tehtaan listoissa on kulkeneet tuolla nimellä, niin suomennos on käytännössä oikein. Ei kuitenkaam tarkoita että helmat olisi Tutbojubileen ajan Aerosta siis. Aeroskoldar voi tietenkin tarkoittaa ihan vain aerodynaamisia helmoja ilman että on ajateltu asian liittyvän Aero-malliin.

^^yhdessäkään autossa en ole juurikaan käyttänyt takalasinpyyhintä. Farkkusaabissa sille olisi ollut periaatteessa eniten tarvetta koska siinä lasi likaantui ihan eri tahtiin kuin esim. OG-kolkissa, mutta ei juurikaan tullut sitä ampumaluukun kokoista aukkoa ruutuun pyyhkimellä avattua.

Viistoperänä OG-kolkissa lasi ei juurikaan ajossa likaannu, mutta vettä voi tietty jäädä lasille makaamaan. Ja jos haluaa kuikuilla peruuttaessa takalasista ulos, niin voi haluta pyyhkiä vedet pois. Itse kun peruutan tottumuksesta yleensä sivupeilien varassa, niin ei tuota lasia koskaan tarvinnut pyyhkiä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin