NG900 vaihdevivuston holkit
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33
NG900 vaihdevivuston holkit
Heips
Saakohan mistään vaihdevivustoon holkkia ?
https://www.maptunparts.fi/vaihteisto-j ... -2003.html
kuvan holkit ei ole oikeanlaisia vm 95 ng900,vaihdevivustossa olevat holkit on muovisia vm 95 ng 900.
Saakohan mistään vaihdevivustoon holkkia ?
https://www.maptunparts.fi/vaihteisto-j ... -2003.html
kuvan holkit ei ole oikeanlaisia vm 95 ng900,vaihdevivustossa olevat holkit on muovisia vm 95 ng 900.
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
Nuo pronssiset on upgrade niille väljiks kuluneille muovisille.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
Siihen en osaa vastata, että sopiiko fyysisesti. Oletin kysymyksestäsi, että vain materiaali olis väärä. Suosittelen kysymään Maptunilta suoraan, että onko väärää sopivuustietoa...
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
sieltä mä jo nuo siis tilasin ja totesin kokeillessa että ei ole käyvät ainakaan. ja kuulin että uudempiin ng 900 käy jossa on tuon kuvan mukainen vaihdevivusto.tässä on ainakin ihan erinnäköinen vaihdevivusto.
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
Joo -95 ja vielä -96 vehkeissä on systeemi jossa muoviosa "veivien" kammessa ja välittää sekä pitkittäis että kiertoliikkeen. Näissä kummasskin päässä saman paksuinen reikä/tappi. Maptunin sarja näyttää olevan uudempaan siirtimeen jossa muoviosa hoitaa vain pitkittäisliikkeen ja kietoliikettä välittää "veivien" päässä oleva metallitanko. Näyttää kuvan perusteella että sarjassa holkit on vielä kahta eri kokoa.
Uudempaa siirrintä kyllä kaupattiin päivityksenä vanhempiinkin, mutta liekö enää saatavilla.
Aikanaan tein vm -96 2.3i autoon haperoa muoviosaa vastaavan palikan kahdesta putken pätkästä ja lattaraudasta. Siirtotangon "veivissä" ja laatikon päässä tapit on putkia, uuden palikan sai kiinni läpipulteilla ja nyloc-mutterilla, prikat vielä väliin. Toimi hyvin sen 100tkm mitä auto mulla vielä oli.
Uudempaa siirrintä kyllä kaupattiin päivityksenä vanhempiinkin, mutta liekö enää saatavilla.
Aikanaan tein vm -96 2.3i autoon haperoa muoviosaa vastaavan palikan kahdesta putken pätkästä ja lattaraudasta. Siirtotangon "veivissä" ja laatikon päässä tapit on putkia, uuden palikan sai kiinni läpipulteilla ja nyloc-mutterilla, prikat vielä väliin. Toimi hyvin sen 100tkm mitä auto mulla vielä oli.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
cc kirjoitti: ↑La Tammi 15, 2022 19:14Joo -95 ja vielä -96 vehkeissä on systeemi jossa muoviosa "veivien" kammessa ja välittää sekä pitkittäis että kiertoliikkeen. Näissä kummasskin päässä saman paksuinen reikä/tappi. Maptunin sarja näyttää olevan uudempaan siirtimeen jossa muoviosa hoitaa vain pitkittäisliikkeen ja kietoliikettä välittää "veivien" päässä oleva metallitanko. Näyttää kuvan perusteella että sarjassa holkit on vielä kahta eri kokoa.
Uudempaa siirrintä kyllä kaupattiin päivityksenä vanhempiinkin, mutta liekö enää saatavilla.
Aikanaan tein vm -96 2.3i autoon haperoa muoviosaa vastaavan palikan kahdesta putken pätkästä ja lattaraudasta. Siirtotangon "veivissä" ja laatikon päässä tapit on putkia, uuden palikan sai kiinni läpipulteilla ja nyloc-mutterilla, prikat vielä väliin. Toimi hyvin sen 100tkm mitä auto mulla vielä oli.
Jeps juurikin noin että muovia ovat nuo vm 95 ja 96, ja taitaa vm 97 jo sitten olla noilla messingistä olevilla. Joo sillo kun tilasin maptunilta nuo niin ajattelin että kun lukee 900/9-3 että kattaa kaikki ng 900 ainakin mutta eipä sitten ollutkaan niin. minusta tuolla ei ole riittävästi aina infoa kaikesta.
Osaatko sanoa pystyiskö uudemman mallin vivuston laittamaan myös tähän ? siis kun vaihdevivustoa ei enää saa kun suunalle joihinki 2000 vuodesta uudempaan päin olevaan saab malleihin mitä olen katsonut joskus. Tosin kyllä mulla vaihteet siis toimii ihan hyvin ei siin mitää mut just tuon väljyyden kans oisin halunnut pois tuosta. tosiaan ne muut mahdolliset vaihdekeppiin vaihtesiin vaihdettavat holkit vaihdettu.
sehän sulla hyvin asiansa sitten hoitanut ainakin nuo itse tekemät holkit on mullakin käynyt mielessä tehdä itse nuo kun ei niitä muovisia holkkia saa enää ostettua.Sitte käynyt mieles että,hieman sikaflexiä niihin kohtiin mihin holkki tulee ? ainakaa ei ois väljyyttä enää. Mutta tuskin suositeltavaa on kuitenkaan tuolainen homma tuohon kohti. Tiiän ei hyvä idea tämä ainakaan ole tähän kohti vaikka sikaflex moneen muuhun asiaan hyvä
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
Yhteen väliin tuli OG9-3:seen vaihdettua NG900:n vaihdelaatikko ja samalla siitä vaihteensiirtäjä koska "vaikutti paremmalta kuin ysikolkin oma". Todellisuus oli karu koska vaihdekeppi muuttui olemukseltaan soppakauhaksi ysisatasen siirtäjällä . Tähän laatikkoon tuli kuitenkin vaihdettua ysikolmosen vaihteensiirtäjä, muistaakseni muuten meni heittämällä paikalleen, mutta vaihdelaatikon kylkeen piti ruuvata yksi isolla pallopäällä oleva kiinnike ysikolmosen palloniveltankoa varten. Ja sitten oli hyvä.
Uskoisin siis, että voit päivittää autoosi ysikolmosen vaihteensiirtäjän + tarvitset lisäksi tällaisen kilkkeen vaihdelaatikon kylkeen https://www.eeuroparts.com/Parts/4967/L ... d-4626677/.
Uskoisin siis, että voit päivittää autoosi ysikolmosen vaihteensiirtäjän + tarvitset lisäksi tällaisen kilkkeen vaihdelaatikon kylkeen https://www.eeuroparts.com/Parts/4967/L ... d-4626677/.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
tässä ei kyllä ainakaan puurokauhalle tunnu vaihdekeppi kepin alle vaihtanut kans ne kaksi holkkia ne kummasti paransi. Mutta joo ei kuulosta pahalle hommalle tuo 9-3 vaihteensirtäjän vaihtaminen tähän. Mut se vaan että saako niitäkään vaihteensiirtäjä vivustoja oikein mistään ? ainakaan 90 luvun mallien jotka ois ainakin sellasia ehkä parhaiten käyviä. Vai onko samalaisia viel 2000 luvun 9-3 ?ValPe kirjoitti: ↑Su Tammi 16, 2022 20:26Yhteen väliin tuli OG9-3:seen vaihdettua NG900:n vaihdelaatikko ja samalla siitä vaihteensiirtäjä koska "vaikutti paremmalta kuin ysikolkin oma". Todellisuus oli karu koska vaihdekeppi muuttui olemukseltaan soppakauhaksi ysisatasen siirtäjällä . Tähän laatikkoon tuli kuitenkin vaihdettua ysikolmosen vaihteensiirtäjä, muistaakseni muuten meni heittämällä paikalleen, mutta vaihdelaatikon kylkeen piti ruuvata yksi isolla pallopäällä oleva kiinnike ysikolmosen palloniveltankoa varten. Ja sitten oli hyvä.
Uskoisin siis, että voit päivittää autoosi ysikolmosen vaihteensiirtäjän + tarvitset lisäksi tällaisen kilkkeen vaihdelaatikon kylkeen https://www.eeuroparts.com/Parts/4967/L ... d-4626677/.
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
Tota 9-3 siirtäjää siis sai päivityksenä näihin: https://photo.platonoff.com/Auto/200508 ... r_Linkage/
Ei löydy Oriolta enää, käytettynä täytyy etsiä.
Ihan toimiva siitä alkuperäisestäkin tulee kun sen purkaa ja muoviosan holkkeineen korvaa sopivasta putkesta ja lattaraudasta hitsaten tehdyllä osalla. https://photo.platonoff.com/Auto/200504 ... embled.jpg
Holkittamalla siitä vanhasta muovista tuskin tulee hyvää, tahtoo olla väsynyt muovi ja pettää holkkien ympäriltä.
Ei löydy Oriolta enää, käytettynä täytyy etsiä.
Ihan toimiva siitä alkuperäisestäkin tulee kun sen purkaa ja muoviosan holkkeineen korvaa sopivasta putkesta ja lattaraudasta hitsaten tehdyllä osalla. https://photo.platonoff.com/Auto/200504 ... embled.jpg
Holkittamalla siitä vanhasta muovista tuskin tulee hyvää, tahtoo olla väsynyt muovi ja pettää holkkien ympäriltä.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
Pitääpä tässä miettiä hommaako käytettynä 9-3 ja siihen maptunen holkit,koska siihen ne ainakin pitäis olla just sopivat. tai sitten teen tähän 900 siirtäjään sopivasta putkesta holkit niin kuin sä olet aikoinaan tehnyt. Millasta putkea sä muuten käytit sillo kun teit putkesta ? hitsi kun ei tiiä yhtään mittaa minkä kokoinen putki paksuudeltaan tehdä. ja olen nähnyt muovisia holkkeja joskus muilla sivustoilla kun autonosa.cc kirjoitti: ↑Su Tammi 16, 2022 20:51Tota 9-3 siirtäjää siis sai päivityksenä näihin: https://photo.platonoff.com/Auto/200508 ... r_Linkage/
Ei löydy Oriolta enää, käytettynä täytyy etsiä.
Ihan toimiva siitä alkuperäisestäkin tulee kun sen purkaa ja muoviosan holkkeineen korvaa sopivasta putkesta ja lattaraudasta hitsaten tehdyllä osalla. https://photo.platonoff.com/Auto/200504 ... embled.jpg
Holkittamalla siitä vanhasta muovista tuskin tulee hyvää, tahtoo olla väsynyt muovi ja pettää holkkien ympäriltä.
mietin vaan että jos sen eilen laittaman tapin siihen 900 lootan pääl laittaa ,niin varmaan ihan kirre tehdä siihen reikään. Siihen kierteen tekoon kyllä löytyy välinettä ainakin
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
^ Vaihdelootassa pitäisi olla valmis kierre sopivassa kohdassa kyseiselle tapille. Satavarma en ole, joten se kannattaa tarkistaa.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
okeih pitääpä tsekata tuo asia kyllä jollekin päivälle. Onkohan he ajatellu ennakkoon jo kristallipallosta että vois sitte päivittää vivustoa
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
Joudut ottaa yhden pultin pois ja sen tilalle pallopää. Ohje mun yllä laittamassa linkissä, mutta ei näemmä linkki toimi.
Laita googleen haku "Saab NG900 New Style Shifter Linkage" niin sieltä se avautuu.
Laita googleen haku "Saab NG900 New Style Shifter Linkage" niin sieltä se avautuu.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Pe Tammi 08, 2016 12:33
Re: NG900 vaihdevivuston holkit
sehän sitten aika nätti homma tuo pallopää siihen laittaa kun valmiit paikat sille on ja kaikkee .ja sekö viel tarkalleen ihan oikeassa kohtaakin sitten on