200tkm ajetussa og93 alkanut +60kmh ylöspäin vispaamaan keulaa, ei tunnu ratissa. Heti kun kaasun löysää niin rullaa aivan normaalisti, sitten vähänkin kaasua painaessa taas alkaa vapinat.
Ei mitään ylimääräisiä ääniä, parkkipaikallakaan ratti linkussa testatessa ei rutise.
Testattu tasapainotetuilla kahdella eri vannesarjalla
Viime syksyllä katsastuksesta puhtainpaperein läpi, eikä kuukausi sitten katsastusaseman kuntotarkastuksessakaan oireet selittämällä löytynyt mitään.
Onko yleistä että näistä menisi vetoakselin tripodi nivel? Sen pystyisi näemmä vaihtamaan(37e autodocilla). Kannattaako pelkästätään tätä vaihtaa uuteen vai ennemmin purkuautosta vetoakseli kokonaisuudessaan?
Veto päällä vispaa
Re: Veto päällä vispaa
Hyvällä tuurilla voi olla se tripodi, useimmiten kyllä malja on jo kulunut ja niitä onkin sitten vaikeampi saada. Voi olla myös kuskinpuolen holkki. Itse hommasin purkuautosta vetarit, otin kaikki neljä pöydälle osiksi ja yhdistelin "parhaat palat".
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Veto päällä vispaa
Mulla aikanaan reilu 200 tkm ajetussa OG-kolkissa ihan samat oireet ja aiheuttajana oli juurikin se vetonivelen tripodi. Mitä enemmän vetoa, sitä enemmän tärisi, eli ekat havainnot tuli kun kiihdytti ylämäkeen peräkärry perässä. Siitä sitten paheni sellaiseksi että ihan peruskiihdytyksessä tyhjälläkin autolla koko etupää vatkasi oikein kunnolla.
Vaihdatin koko vetoakselin käytettyyn osaan, niin loppu vibraaminen.
Vaihdatin koko vetoakselin käytettyyn osaan, niin loppu vibraaminen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K