ng900aero kirjoitti:Joopajoo, piti kunnes alkoi vuotamaan, siis lyhyen koeajon jälkeen alkoi tiputtaa hiljalleen
Käsittääkseni nuo liitokset pitäisi tehdä kylmänä, hyvin tuettuna ja voimalla. Ainoa mihiin tarvitaan lämpöä on vanhan liitoksen avaaminen putki sulattamalla, jotta ei naarmuteta nipan pintaa.
Tarvitaan putkenpätkä, jonka sisähalkaisija on sama kuin bensaputken ulkohalkaisija. Tuetaan putkea niin, että nippa voidaan painaa 2 mm sisään, sitten siirretään tuki 2 mm kauemmas, painetaan taas, jne.
Näin tein omat liitokseni, on pitänyt hyvin. Letku tosin ei ollut valmiiksi taiteltu. Käytin ruuvipenkkiä, halkaistua kupariputkea ja tiivistelevynsuikaletta putken ympärillä. Jos se onnistui 99:n konehuonesssa, niin voisi se onnistua aeron allakin, jos letkussa vielä mitta riittää.
Tässä ohjeessa lyödään kerralla sisään, mutta putken taittumisvaara on suurempi:
http://saabpics.org:3000/gallery/album1 ... ine?full=1
Tuossa käytetään erikoistyökaluna pihtejä, johon on juotettu kiinni halkaistun venttiilinohjurin puolikkaat.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00