NG900 käy rikkaalla!
NG900 käy rikkaalla!
Nonniin, itseltä loppuu tietotaito kesken tämän ongelman kanssa. Saabissa siis ongelmana on se että auto alkaa käymään todella rikkaalla kun lämmöt alkaa lähenemään puoltaväliä. Kylmäkäynnistys nykyään parempi vaihdettua uudet tulpat, toisen sytytyskasetin ja imuilman lämpötunnistimen. Ennen noiden vaihtoa afr lukemat oli kylmäkäynnistyksessä 8-9 luokkaa.. tällä hetkellä siedettävämpi 11.5-13 välillä.
Kierroksia ottaa ihan nätisti, mutta kaasun kun päästää meinaa sammu. Kierrokset käy 500-700 välillä ja auto ryntäyttää 1500rpm ja sen jälkein jää leijuttelemaan kierrokset siihe 1000-1100rpm väliin ja käy rikkaalla.
Auto pelaa täysin normaalisti kun pääsee ahtopaineiden puolelle.
Tekniikasta nyt sen verran, b204, hx40 super, 1100cc suuttimet, e85, 3bar map jnejne
Kaikki mitä nyt vaihdettu (joko uusia tai toimivia käytettyjä):
- sytytyskasetti
- sytytystulpat
- imuilman lämpötunnistin
- kaasuläpänasentotunnistin
- kansiremontti
- moottorin lämpötilatunnistin
- tyhjäkäyntimoottori
Kiitos jo etukäteen!
Kierroksia ottaa ihan nätisti, mutta kaasun kun päästää meinaa sammu. Kierrokset käy 500-700 välillä ja auto ryntäyttää 1500rpm ja sen jälkein jää leijuttelemaan kierrokset siihe 1000-1100rpm väliin ja käy rikkaalla.
Auto pelaa täysin normaalisti kun pääsee ahtopaineiden puolelle.
Tekniikasta nyt sen verran, b204, hx40 super, 1100cc suuttimet, e85, 3bar map jnejne
Kaikki mitä nyt vaihdettu (joko uusia tai toimivia käytettyjä):
- sytytyskasetti
- sytytystulpat
- imuilman lämpötunnistin
- kaasuläpänasentotunnistin
- kansiremontti
- moottorin lämpötilatunnistin
- tyhjäkäyntimoottori
Kiitos jo etukäteen!
Re: NG900 käy rikkaalla!
Mikäs putki, onko vakiokatti?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG900 käy rikkaalla!
3" putkisto alusta loppuun, tarvikekatti välissä. Nyt saatu afr aikalailla kuriinsa, mutta nyt sitten tullut ongelmaa että sammuu jos ei anna kaasua? Jarrupääsylinteri ja takaiskuventtiili vaihdettu mutta ei vaikutusta. Ideoita?
Re: NG900 käy rikkaalla!
Mitkä noi 1100cc suuttimet ovat? Eikai dekat?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: NG900 käy rikkaalla!
Onko joskus toiminut? Mikä on muuttunut?
Re: NG900 käy rikkaalla!
Korjataan ylempää, elikkä 1200cc suuttimet, Finjectorin.
Ja eipä oikeastaan ole toiminut koskaan näin hyvin, kaikki nyt melkeinpä korjattuna paitsi tuo outo sammuminen kun päästää kaasusta tai tiputtaa tyhjäkäynnille ajossa.
Vaihdoin tuossa vielä äskettäin kaikki alipaineletkut silikonisiksi ja tyhjäkäyntimottorin mutta ei vaikutusta asiaan.
Voiko olla että softa sökö?
Ja eipä oikeastaan ole toiminut koskaan näin hyvin, kaikki nyt melkeinpä korjattuna paitsi tuo outo sammuminen kun päästää kaasusta tai tiputtaa tyhjäkäynnille ajossa.
Vaihdoin tuossa vielä äskettäin kaikki alipaineletkut silikonisiksi ja tyhjäkäyntimottorin mutta ei vaikutusta asiaan.
Voiko olla että softa sökö?
Re: NG900 käy rikkaalla!
EVAP käytössä/tukittu?
Tyhjäkäyntimoottorikin (käytetty) voi olla viallinen, vaikka olis vaihdettu.
Tyhjäkäyntimoottorikin (käytetty) voi olla viallinen, vaikka olis vaihdettu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG900 käy rikkaalla!
Evap on käytössä. Voiko sen tukkiminen olla kokeilemisen arvoinen jos vaikka lähtiski toimimaan? Tuolla T5 taitaa pystyäkki ajamaa ihan ongelmitta ilman evapin käyttöä?
Re: NG900 käy rikkaalla!
Finjektoriltakin saa eri merkkisiä suuttimia. Joten ovatko suuttimet siemens deka:t, vai minkä merkkiset? Dekojen kanssa on ollut lukemattomia ongelmia ainakin Saabien kanssa ml. tyhjäkäynti/afr ongelmat, ja niitä ei ole saatu säädettyä toimimaan oikein vaikka minkälaisia temppuja olisi tehty.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: NG900 käy rikkaalla!
Boschin suuttimet sielä on
Re: NG900 käy rikkaalla!
Nonni nyt on taas kokeiltu kaikenlaista. Evap tukittu, ei vaikutusta. Map ja polttoaineen jakotukin alipaineletkut olivat kaasuläppäkotelolla väärin päin, ne vaihdettu oikeisiin paikkoihin ja vieläkin sammuilee jatkuvalla syötöllä..
Voiko olla niin että polttoainepumppu olisi sökö? Ensimmäisen kerran kun laittaa autoonki virrat pääle niin pumppu kuulostaa kilpa-autolta..
Voiko olla niin että polttoainepumppu olisi sökö? Ensimmäisen kerran kun laittaa autoonki virrat pääle niin pumppu kuulostaa kilpa-autolta..
Re: NG900 käy rikkaalla!
Mites softa, onko muutettu mututuntumalla vai ajettu dynossa?
Re: NG900 käy rikkaalla!
Nappen tekemä tien päälä entisen omistajan puolesta mutta silloin ollut paljon ongelmia päällä että softasta saatu sen mukainen mitä voi kuvitella. Kumminkin nyt afr sun muut näyttäisi pelaavan hyvin, mutta auto vaan sammuilee kun ei jaksa omin voimin käydä tyhjäkäyntiä
Re: NG900 käy rikkaalla!
Tollasta ite tehtyä joka ei oo koskaan toiminut on aika turha arvuutella tai vaan heitellä osia sitä kohti. Täytyis järjestelmällisesti lähestyä ja diagnosoida yksi kerrallaan komponentit ja miten ne on asennettu.
Re: NG900 käy rikkaalla!
Kyllähän toi kuulostaa siltä, että pitäis uudelleen katsella livenä dataa/säädellä, missä probleema mahdollisesti. Kuten edellä mainittu niin menee hakuammunnaksi osien vaihto, jos ei tarkalleen tiedä, mitä siellä tapahtuu.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00