check engine

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:
Paljoks ne nyysii euroja koodien luvusta?
Välillä on saanu ilmaiseksi, mutta toisinaan olen joutunut pulittamaan 20Eskoa. On mulla kyllä toi OBD värkki nykyää, jolla pitäisi onnistua myös koodin luku.
#1730
500whp.net member
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Ei vaihtunut softaa ja tosiaan toi labdahan on ennen kattia orkkiksessa ja täs nykysessä se on ihan samassa kohdassa...eikä se kyllä mitään hittiäkään mun mielestä saanut, asennus kävi äkkiä ja ongelmitta!

Suhteellisen outoa...mutta jos toi anturi nyt on paskana niin uskaltaakos tolla ajella? ei kyllä ainakaan nakuttele eikä tunnu vaikuttavan menoon mitenkään...muuta ku et eipä ahistele enää ja hyvin kulkee :twisted:

Kai ne koodit täytyy kaydä tsekkaamassa kun ehtii!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

No niin tänään vaihtui turbo ja JT DP3".
Öljyt koneeseen ja automaattilootaan.
Niin ja tulpat 7 arvoiset NGK:t.

Ahtopaineen perusarvot pitäis olla kohdallaan, ainakin mittarin mukaan.
WIS ohjeita seuraillen.

Mutta tuli mieleen tuo orkkis DP, onko siinä tosiaan 2 kattia, ihmettelin kyllä sitä väkerrystä :lol: .

Meinaan mulla syttyi CHECK ENGINE, kun ajoin 120 km 120nopeudella ja siitä himmasin taajamanopeuksiin, niin sitten se valo syttyi eikä sen koommin ole sammunut.

Samontein tienvarteen tsekkaan kaikki nesteet OK.
Ahdin tulipunainen :lol:
Eli kone toimii ihan normaalisti ilman sivuääniä. Eikä ahdotkaan poikkea normaaleista suuntaan eikä toiseen (perus 0,4).

Huomenna kun jaksaa niin oma testeri autoon kiinni ja jos se on tuo lambda katti juttu, niin mites sitten :?: Jos ne on siis ehjiä :?:

Mielenkiintoinen garrett->mitsu ilta
9-3.1972
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

se93tbo kirjoitti:No niin tänään vaihtui turbo ja JT DP3".
Öljyt koneeseen ja automaattilootaan.
Niin ja tulpat 7 arvoiset NGK:t.

Ahtopaineen perusarvot pitäis olla kohdallaan, ainakin mittarin mukaan.
WIS ohjeita seuraillen.

Mutta tuli mieleen tuo orkkis DP, onko siinä tosiaan 2 kattia, ihmettelin kyllä sitä väkerrystä :lol: .

Meinaan mulla syttyi CHECK ENGINE, kun ajoin 120 km 120nopeudella ja siitä himmasin taajamanopeuksiin, niin sitten se valo syttyi eikä sen koommin ole sammunut.

Samontein tienvarteen tsekkaan kaikki nesteet OK.
Ahdin tulipunainen :lol:
Eli kone toimii ihan normaalisti ilman sivuääniä. Eikä ahdotkaan poikkea normaaleista suuntaan eikä toiseen (perus 0,4).

Huomenna kun jaksaa niin oma testeri autoon kiinni ja jos se on tuo lambda katti juttu, niin mites sitten :?: Jos ne on siis ehjiä :?:

Mielenkiintoinen garrett->mitsu ilta
Orkkis DP:ssä on sulla kaksi kattia ja kaksi lambdaa,(jos se on T7). Toinen (jälkimmäinen lambda) pitää softasta disabloida, jottei CE-valo syty. Se jälkimmäinen lambda haistelee sitä ensimmäisen katin toimintaa.
Mulla kun eka katti hajosi, CE-valo syttyi juuri suunnilleen tunnin ajamisen jälkeen. Auto toimi muuten normaalisti, kunnes ekan katin silput tukkesi toisen katin...
Niin, ja jos se on tuo kattivika, boksin ohjelmointi sellaiseksi, että toisen lambdan puuttuminen ei haittaa. Onnistuu.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

tevisu kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:No niin tänään vaihtui turbo ja JT DP3".
Öljyt koneeseen ja automaattilootaan.
Niin ja tulpat 7 arvoiset NGK:t.

Ahtopaineen perusarvot pitäis olla kohdallaan, ainakin mittarin mukaan.
WIS ohjeita seuraillen.

Mutta tuli mieleen tuo orkkis DP, onko siinä tosiaan 2 kattia, ihmettelin kyllä sitä väkerrystä :lol: .

Meinaan mulla syttyi CHECK ENGINE, kun ajoin 120 km 120nopeudella ja siitä himmasin taajamanopeuksiin, niin sitten se valo syttyi eikä sen koommin ole sammunut.

Samontein tienvarteen tsekkaan kaikki nesteet OK.
Ahdin tulipunainen :lol:
Eli kone toimii ihan normaalisti ilman sivuääniä. Eikä ahdotkaan poikkea normaaleista suuntaan eikä toiseen (perus 0,4).

Huomenna kun jaksaa niin oma testeri autoon kiinni ja jos se on tuo lambda katti juttu, niin mites sitten :?: Jos ne on siis ehjiä :?:

Mielenkiintoinen garrett->mitsu ilta
Orkkis DP:ssä on sulla kaksi kattia ja kaksi lambdaa,(jos se on T7). Toinen (jälkimmäinen lambda) pitää softasta disabloida, jottei CE-valo syty. Se jälkimmäinen lambda haistelee sitä ensimmäisen katin toimintaa.
Mulla kun eka katti hajosi, CE-valo syttyi juuri suunnilleen tunnin ajamisen jälkeen. Auto toimi muuten normaalisti, kunnes ekan katin silput tukkesi toisen katin...
Niin, ja jos se on tuo kattivika, boksin ohjelmointi sellaiseksi, että toisen lambdan puuttuminen ei haittaa. Onnistuu.
Joo tuo kävi ihan eka mielessä, mutta en laittanut ajatuksia ruudulle. Uus softamuutos tulossa.
Viimeksi muokannut se93tbo, Su Joulu 19, 2004 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Luin OBD2-testerillä vikakoodin joka oli lambdan vikakoodi.
Nollattu ei syttynyt tänään, mutta ensitöikseni saan vaihtaa 2.lambdan paikkaa niin että se on katin jälkeen. Tässä syy miksi antoi CE-valo herjan , eli lambdat samalla puolella kattia.
Jos on T7 niin silloin lambdat asennetaan yhdellä katilla varustettuun autoon katin kummankinpuolen.
Mä hölmö en ajatellut muuta kuin missä ne oli vakioDP:ssä. :oops:
9-3.1972
kaaleppi
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 12:41

Viesti Kirjoittaja kaaleppi »

Mulla syttyi check engine tuossa vähän kovemmilla pakkasilla, vikakoodi P1110 eli by-pass- venttiili vaihdettiin, huoltomies sanoi että pakkasilla on jonkin verran joutunut noita vaihtamaan.
Hinta Aineella n.30 EUR, vaihdossa menee n. 5-10 min.
Ei ole vaihdon jälkeen valo syttynyt.
Saab 9-3 2.0t -01
Vastaa Viestiin