Välillä on saanu ilmaiseksi, mutta toisinaan olen joutunut pulittamaan 20Eskoa. On mulla kyllä toi OBD värkki nykyää, jolla pitäisi onnistua myös koodin luku.NG900T kirjoitti:
Paljoks ne nyysii euroja koodien luvusta?
check engine
Ei vaihtunut softaa ja tosiaan toi labdahan on ennen kattia orkkiksessa ja täs nykysessä se on ihan samassa kohdassa...eikä se kyllä mitään hittiäkään mun mielestä saanut, asennus kävi äkkiä ja ongelmitta!
Suhteellisen outoa...mutta jos toi anturi nyt on paskana niin uskaltaakos tolla ajella? ei kyllä ainakaan nakuttele eikä tunnu vaikuttavan menoon mitenkään...muuta ku et eipä ahistele enää ja hyvin kulkee
Kai ne koodit täytyy kaydä tsekkaamassa kun ehtii!
Suhteellisen outoa...mutta jos toi anturi nyt on paskana niin uskaltaakos tolla ajella? ei kyllä ainakaan nakuttele eikä tunnu vaikuttavan menoon mitenkään...muuta ku et eipä ahistele enää ja hyvin kulkee
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Kai ne koodit täytyy kaydä tsekkaamassa kun ehtii!
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
No niin tänään vaihtui turbo ja JT DP3".
Öljyt koneeseen ja automaattilootaan.
Niin ja tulpat 7 arvoiset NGK:t.
Ahtopaineen perusarvot pitäis olla kohdallaan, ainakin mittarin mukaan.
WIS ohjeita seuraillen.
Mutta tuli mieleen tuo orkkis DP, onko siinä tosiaan 2 kattia, ihmettelin kyllä sitä väkerrystä
.
Meinaan mulla syttyi CHECK ENGINE, kun ajoin 120 km 120nopeudella ja siitä himmasin taajamanopeuksiin, niin sitten se valo syttyi eikä sen koommin ole sammunut.
Samontein tienvarteen tsekkaan kaikki nesteet OK.
Ahdin tulipunainen
Eli kone toimii ihan normaalisti ilman sivuääniä. Eikä ahdotkaan poikkea normaaleista suuntaan eikä toiseen (perus 0,4).
Huomenna kun jaksaa niin oma testeri autoon kiinni ja jos se on tuo lambda katti juttu, niin mites sitten
Jos ne on siis ehjiä
Mielenkiintoinen garrett->mitsu ilta
Öljyt koneeseen ja automaattilootaan.
Niin ja tulpat 7 arvoiset NGK:t.
Ahtopaineen perusarvot pitäis olla kohdallaan, ainakin mittarin mukaan.
WIS ohjeita seuraillen.
Mutta tuli mieleen tuo orkkis DP, onko siinä tosiaan 2 kattia, ihmettelin kyllä sitä väkerrystä
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Meinaan mulla syttyi CHECK ENGINE, kun ajoin 120 km 120nopeudella ja siitä himmasin taajamanopeuksiin, niin sitten se valo syttyi eikä sen koommin ole sammunut.
Samontein tienvarteen tsekkaan kaikki nesteet OK.
Ahdin tulipunainen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Eli kone toimii ihan normaalisti ilman sivuääniä. Eikä ahdotkaan poikkea normaaleista suuntaan eikä toiseen (perus 0,4).
Huomenna kun jaksaa niin oma testeri autoon kiinni ja jos se on tuo lambda katti juttu, niin mites sitten
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Mielenkiintoinen garrett->mitsu ilta
9-3.1972
Orkkis DP:ssä on sulla kaksi kattia ja kaksi lambdaa,(jos se on T7). Toinen (jälkimmäinen lambda) pitää softasta disabloida, jottei CE-valo syty. Se jälkimmäinen lambda haistelee sitä ensimmäisen katin toimintaa.se93tbo kirjoitti:No niin tänään vaihtui turbo ja JT DP3".
Öljyt koneeseen ja automaattilootaan.
Niin ja tulpat 7 arvoiset NGK:t.
Ahtopaineen perusarvot pitäis olla kohdallaan, ainakin mittarin mukaan.
WIS ohjeita seuraillen.
Mutta tuli mieleen tuo orkkis DP, onko siinä tosiaan 2 kattia, ihmettelin kyllä sitä väkerrystä.
Meinaan mulla syttyi CHECK ENGINE, kun ajoin 120 km 120nopeudella ja siitä himmasin taajamanopeuksiin, niin sitten se valo syttyi eikä sen koommin ole sammunut.
Samontein tienvarteen tsekkaan kaikki nesteet OK.
Ahdin tulipunainen![]()
Eli kone toimii ihan normaalisti ilman sivuääniä. Eikä ahdotkaan poikkea normaaleista suuntaan eikä toiseen (perus 0,4).
Huomenna kun jaksaa niin oma testeri autoon kiinni ja jos se on tuo lambda katti juttu, niin mites sittenJos ne on siis ehjiä
![]()
Mielenkiintoinen garrett->mitsu ilta
Mulla kun eka katti hajosi, CE-valo syttyi juuri suunnilleen tunnin ajamisen jälkeen. Auto toimi muuten normaalisti, kunnes ekan katin silput tukkesi toisen katin...
Niin, ja jos se on tuo kattivika, boksin ohjelmointi sellaiseksi, että toisen lambdan puuttuminen ei haittaa. Onnistuu.
Joo tuo kävi ihan eka mielessä, mutta en laittanut ajatuksia ruudulle. Uus softamuutos tulossa.tevisu kirjoitti:Orkkis DP:ssä on sulla kaksi kattia ja kaksi lambdaa,(jos se on T7). Toinen (jälkimmäinen lambda) pitää softasta disabloida, jottei CE-valo syty. Se jälkimmäinen lambda haistelee sitä ensimmäisen katin toimintaa.se93tbo kirjoitti:No niin tänään vaihtui turbo ja JT DP3".
Öljyt koneeseen ja automaattilootaan.
Niin ja tulpat 7 arvoiset NGK:t.
Ahtopaineen perusarvot pitäis olla kohdallaan, ainakin mittarin mukaan.
WIS ohjeita seuraillen.
Mutta tuli mieleen tuo orkkis DP, onko siinä tosiaan 2 kattia, ihmettelin kyllä sitä väkerrystä.
Meinaan mulla syttyi CHECK ENGINE, kun ajoin 120 km 120nopeudella ja siitä himmasin taajamanopeuksiin, niin sitten se valo syttyi eikä sen koommin ole sammunut.
Samontein tienvarteen tsekkaan kaikki nesteet OK.
Ahdin tulipunainen![]()
Eli kone toimii ihan normaalisti ilman sivuääniä. Eikä ahdotkaan poikkea normaaleista suuntaan eikä toiseen (perus 0,4).
Huomenna kun jaksaa niin oma testeri autoon kiinni ja jos se on tuo lambda katti juttu, niin mites sittenJos ne on siis ehjiä
![]()
Mielenkiintoinen garrett->mitsu ilta
Mulla kun eka katti hajosi, CE-valo syttyi juuri suunnilleen tunnin ajamisen jälkeen. Auto toimi muuten normaalisti, kunnes ekan katin silput tukkesi toisen katin...
Niin, ja jos se on tuo kattivika, boksin ohjelmointi sellaiseksi, että toisen lambdan puuttuminen ei haittaa. Onnistuu.
Viimeksi muokannut se93tbo, Su Joulu 19, 2004 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
Luin OBD2-testerillä vikakoodin joka oli lambdan vikakoodi.
Nollattu ei syttynyt tänään, mutta ensitöikseni saan vaihtaa 2.lambdan paikkaa niin että se on katin jälkeen. Tässä syy miksi antoi CE-valo herjan , eli lambdat samalla puolella kattia.
Jos on T7 niin silloin lambdat asennetaan yhdellä katilla varustettuun autoon katin kummankinpuolen.
Mä hölmö en ajatellut muuta kuin missä ne oli vakioDP:ssä.![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Nollattu ei syttynyt tänään, mutta ensitöikseni saan vaihtaa 2.lambdan paikkaa niin että se on katin jälkeen. Tässä syy miksi antoi CE-valo herjan , eli lambdat samalla puolella kattia.
Jos on T7 niin silloin lambdat asennetaan yhdellä katilla varustettuun autoon katin kummankinpuolen.
Mä hölmö en ajatellut muuta kuin missä ne oli vakioDP:ssä.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
9-3.1972
Mulla syttyi check engine tuossa vähän kovemmilla pakkasilla, vikakoodi P1110 eli by-pass- venttiili vaihdettiin, huoltomies sanoi että pakkasilla on jonkin verran joutunut noita vaihtamaan.
Hinta Aineella n.30 EUR, vaihdossa menee n. 5-10 min.
Ei ole vaihdon jälkeen valo syttynyt.
Hinta Aineella n.30 EUR, vaihdossa menee n. 5-10 min.
Ei ole vaihdon jälkeen valo syttynyt.
Saab 9-3 2.0t -01