Onko se anturi vaihdettu? Se nyt olis siinä kohtaa se korjaus, ja tässä kohtaa myös halpa tapa sulkea pois sen vika. Joka toki olis se kaikkein toivottavin.
B205E öljyvalo
Re: B205E öljyvalo
'01 9-3 2.0 turbo
Re: B205E öljyvalo
Kävin paikallisellq korjaamolla. Sanoivat että voisi jopa pelkällä öljynvaihdolla korjaantua.
MB
Re: B205E öljyvalo
Ei se juurisyy sillä korjaannu. Toki vikoja on kautta aikojen peitelty paksummilla uusilla öljyillä, ja valonkin voi saada sillä sammumaan. Tosi se moottorin tuhoutuminen jatkuu.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: B205E öljyvalo
Oikein väljä turbokin voi tyhjäkäynnillä vilkutella öljynpainevaloa. Toki silloin oletettavasti muitakin oireita.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: B205E öljyvalo
Lisähuomiona vielä että yleensä jos auton lämmöt nousevat 100asteeseen ja ”tuuletin” alkaa puhaltaa vilkahtaa öljynpaine valo
MB
Re: B205E öljyvalo
Selvitettiinkö edellisen ahtimen rikkoontumisen syy? Todennäköisesti öljynpaineen alentuma on senkin rikkonut...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: B205E öljyvalo
Jos paineet ok mutta merkkivalo palaa, vaihtaisin ensimmäiseksi anturin. Seuraavaksi menisi johtojen tutkimiseksi. Mutta spekulointi on aika turhaa ennen varmaa öljynpainetietoa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: B205E öljyvalo
Öljyt vaihdettu. Vanha öljy mennyt ihan litkuksi sekä suodattimessa pientä metallipölyn tapaista. Paineet myös mitattu sylintereistä eikä niissä ollut vikaa.
MB
Re: B205E öljyvalo
Yritin lukea tätä ketjua, vaan ei selvinnyt onko RE85'llä menty kauan?Vanha öljy mennyt ihan litkuksi
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: B205E öljyvalo
Noh pieni tarina tähän. Autossa oli ajettu pitkään pelkällä bensalla kunnes vesipumppu antautui.. 2vk auto seisoi jonka jälkeen vesipumppu korjattiin jonka jälkeen seuraavat kilometrit ajettiin vain RE85sella tankillinen. Kun Range näytti enää 30km ja oli aika mennä tankille, laitoin pelkkää 98 15l ja ajoin siitä suoraan kilometrin kotiin. Aamulla alkoi ”temppuilemaan”, moottori tärisi sekä kierrokset menivät 700-1400rpm. Tähän sain vaan vinkin että kyseessä olisi pieleen mennyt adaptiaatio ja ajamalla vika poistuisi ja poistuihan se 200km lenkin jälkeen. Mutta tuosta 8,5tkm (viime öljynvaihdosta) ehkä 2-3tkm ajettu etanolilla kun näillä hinnoilla bensa kuitenkin halvempaa. Toivottavasti jaksoit lukea.
Toki mieleeni jäi kun auto aiemminkin seissyt pari vk käyttämättä ennenkin ja nyt tuli etanolilla ajeltua enemmänkin ettei vain olisi karstat päässeet liikkeelle.
MB
Re: B205E öljyvalo
^ se adaptiaatio ei tarvii kun sen 5-10min tai jotain alle 20km ajoa, jos hieman sitä bensaa tai RE85 vaihtelee, vaan tämä nyt ei auta öljyvalon vilkkumiseen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: B205E öljyvalo
Joko se öljynpaineanturi on vaihdettu? Maksaa Motonetissa 15,90 ... tää nyt olis edelleenkin se ihan eka, niin ois selvitetty se, että syttyykö se syystä vaiko turhaan.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: B205E öljyvalo
Ei nuo puristuspaineet juurikaan kerro laakereiden tai öljynpaineen kunnosta. Edelleen mittauttaisin öljynpaineet, en edes ostaisi tuota öljynpaineanturia ennen sitä. Noissakin saattaa sen verran eroja olla että uusi anturi ei enää polta merkkivaloa, mutta paineet ovat silti liian alhaiset varsinkin kun ilmeisesti ollaan juuri siinä rajalla palaako vai ei.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S