Lämmöistä & OBD-lukijasta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Lämmöistä & OBD-lukijasta

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Kun ajelen pitkää matkaa lämpötilamittari ei kovin paljon nouse sinisen yläpuolelle. Kaupungissa jossa paljon tyhjäkäyntiä valoissa niin mittarin nousee hieman ylemmän mutta ei kuitenkaan ihan puoliväliin saakka. Minkäslaisia lukemia muut olette saaneet, liekkö tuo normaalia. Nestettä ei voi sanoa häviävän, kuitenkin ajattelin ensiviikolla kiristää kannen. Scantool näyttää muuten tyhjäkäynnillä yli 100 asteen lukuja, muttä vesi ei paisuntasäiliössä poreile eikä kasaa painetta.

Ostin Omegalta sen OBD lukijan. Läppäriin latasin netistä erinlaisia softia, toiset toimivia, toiset ei. Scantool näyttää hyvin sensoreiden arvoja ja vikakoodi puoli pysyy aina puhtaana (koputtaa puuta). Scanmaster vaikutti hyvältä ohjelmalta, sääli vaan ettei 0-100km toimi demoversiossa, tai siis toimii mutta lopputulos on sana DEMO. Onkos kukaan löytänyt toimivaa softaa tuolle scantoolin lukijalle joka näyttäisi myös nuo kiihdytys luvut. Olisi vaan mielenkiintoista mitata arvot nyt vakiona ja myöhemmin Maptunin jälkeen.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Käytä OBD II loggeria, ainoa mikä noista "paskaloggerin" softista toimiii.

http://pages.infinit.net/jsenk/downloads.htm

Niin toi scantoolin oma 1.08 toimii mutta ei loggaa. Ei näytä kaikkia vika koodeja ainakaan T5 autoista kokemuksella esim ABS anturin vika.
9-3.1972
unski
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 13:26
Paikkakunta: Keskiuusimaa

Viesti Kirjoittaja unski »

vikakoodeista;
OBD-diagnoosi ja vikakoodit liittyvät ainoastaan moottorinohjaukseen, eli sellaisiin komponentteihin ja säätöihin jotka vaikuttavat päästöihin.

ABS-anturin vika ei liity OBD-järjestelmään.

Muutenhan se olisi liian helppoa lukea kaikki vikakoodit ja nollata ne jos yhdellä ohjelmalla vois tehdä kaiken.

Netistä löytyy vaikka kuinka paljon OBD:iin liittyvää asiaa, kuinka järjestelmä toimii.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

No hyvä tulipahan tuokin selväx THANKS :!:
Ei sitä kaikkea ehdi lukea, kun on sitä MUUTA tekemistä :wink:
9-3.1972
Vastaa Viestiin