Kun ajelen pitkää matkaa lämpötilamittari ei kovin paljon nouse sinisen yläpuolelle. Kaupungissa jossa paljon tyhjäkäyntiä valoissa niin mittarin nousee hieman ylemmän mutta ei kuitenkaan ihan puoliväliin saakka. Minkäslaisia lukemia muut olette saaneet, liekkö tuo normaalia. Nestettä ei voi sanoa häviävän, kuitenkin ajattelin ensiviikolla kiristää kannen. Scantool näyttää muuten tyhjäkäynnillä yli 100 asteen lukuja, muttä vesi ei paisuntasäiliössä poreile eikä kasaa painetta.
Ostin Omegalta sen OBD lukijan. Läppäriin latasin netistä erinlaisia softia, toiset toimivia, toiset ei. Scantool näyttää hyvin sensoreiden arvoja ja vikakoodi puoli pysyy aina puhtaana (koputtaa puuta). Scanmaster vaikutti hyvältä ohjelmalta, sääli vaan ettei 0-100km toimi demoversiossa, tai siis toimii mutta lopputulos on sana DEMO. Onkos kukaan löytänyt toimivaa softaa tuolle scantoolin lukijalle joka näyttäisi myös nuo kiihdytys luvut. Olisi vaan mielenkiintoista mitata arvot nyt vakiona ja myöhemmin Maptunin jälkeen.
Lämmöistä & OBD-lukijasta
Lämmöistä & OBD-lukijasta
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Käytä OBD II loggeria, ainoa mikä noista "paskaloggerin" softista toimiii.
http://pages.infinit.net/jsenk/downloads.htm
Niin toi scantoolin oma 1.08 toimii mutta ei loggaa. Ei näytä kaikkia vika koodeja ainakaan T5 autoista kokemuksella esim ABS anturin vika.
http://pages.infinit.net/jsenk/downloads.htm
Niin toi scantoolin oma 1.08 toimii mutta ei loggaa. Ei näytä kaikkia vika koodeja ainakaan T5 autoista kokemuksella esim ABS anturin vika.
9-3.1972
vikakoodeista;
OBD-diagnoosi ja vikakoodit liittyvät ainoastaan moottorinohjaukseen, eli sellaisiin komponentteihin ja säätöihin jotka vaikuttavat päästöihin.
ABS-anturin vika ei liity OBD-järjestelmään.
Muutenhan se olisi liian helppoa lukea kaikki vikakoodit ja nollata ne jos yhdellä ohjelmalla vois tehdä kaiken.
Netistä löytyy vaikka kuinka paljon OBD:iin liittyvää asiaa, kuinka järjestelmä toimii.
OBD-diagnoosi ja vikakoodit liittyvät ainoastaan moottorinohjaukseen, eli sellaisiin komponentteihin ja säätöihin jotka vaikuttavat päästöihin.
ABS-anturin vika ei liity OBD-järjestelmään.
Muutenhan se olisi liian helppoa lukea kaikki vikakoodit ja nollata ne jos yhdellä ohjelmalla vois tehdä kaiken.
Netistä löytyy vaikka kuinka paljon OBD:iin liittyvää asiaa, kuinka järjestelmä toimii.