Moikka, elikkäs tilanne on seuraavanlainen:
B204i myllyllä varustettu og kolkki pörisee takarenkaan kohdalta, josta putki vuotaa kuin seula konsanaan.
Onko mitään ideaa vaihtaa putkistoa järeemmäksi jonkun sortin tehojen hakemisen perässä, vai laitetaanko suosiolla takaisin samaa mitä sieltä tulee ulos? Vähintään joku hienompi putkenpää pitää saada.
Kiitos ja näkemiin.
Vapariin pakoputkea
Vapariin pakoputkea
Saab 9-3 2.0i SE 1999
Re: Vapariin pakoputkea
Ei se pelkkä pakoputken vaihto isommaksi paljon tehoja nosta, muuta kuin mielikuvissa. Osta vaan se kromattu putkenpää niin tulee halvemmaksi.
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 639
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Vapariin pakoputkea
Sama B204i täällä ja takapönttö todennäköisesti menossa vaihtoon ja samoin putken alkupään joustokohta. Lämpöpellit ja putken kannakkeet pitää ainakin tarkistaa ja putken kannakkeita vaihtaa.
Mietinpä tässä sellaista, että minkälainen äänenvaimennin kannattaa hankkia, kun original-mallinen on turhan kallis, kun ei auto muutenkaan ole täysin original-osilla huollettu ja korjattu? Ei olisi pahitteeksi jos putki päästäisi hieman normaalia enemmän ääntä. (Tehoja en suotta tavoittele) Kunhan ei kuulostaisi taas siltä kuin viime talvena - putken ollessa poikki kuskin jalkatilan kohdalta...
Mietinpä tässä sellaista, että minkälainen äänenvaimennin kannattaa hankkia, kun original-mallinen on turhan kallis, kun ei auto muutenkaan ole täysin original-osilla huollettu ja korjattu? Ei olisi pahitteeksi jos putki päästäisi hieman normaalia enemmän ääntä. (Tehoja en suotta tavoittele) Kunhan ei kuulostaisi taas siltä kuin viime talvena - putken ollessa poikki kuskin jalkatilan kohdalta...
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Vapariin pakoputkea
Siis noin 100€ maksaa tarvikkeena se takapönttö. Lisäksi tarvitset liitokseen sen kiinnityspannan ja asennustahnaa. Jos tuo on liian kallista, niin sitten on syytä miettiä vuotokohdan korjaamista. Yhden sellaisen pakoputken hitsasin, jossa oli juurikin siinä takajousen luona liitoksessa 5cm x 1,5cm reikä. Käytännössä se kiinnikepanta oli tippunut tielle, ja liitos oli hämmentävällä tavalla ruostunut kiinni. Hyvähän siitä hitsaamalla tuli moneksi vuodeksi. (Myöhemmin laitoin siihen autoon ruostumattoman puolisarjan. Eipä happane ikinä se pakoputki.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01