Moikka, elikkäs tilanne on seuraavanlainen:
B204i myllyllä varustettu og kolkki pörisee takarenkaan kohdalta, josta putki vuotaa kuin seula konsanaan.
Onko mitään ideaa vaihtaa putkistoa järeemmäksi jonkun sortin tehojen hakemisen perässä, vai laitetaanko suosiolla takaisin samaa mitä sieltä tulee ulos? Vähintään joku hienompi putkenpää pitää saada.
Kiitos ja näkemiin.
Sama B204i täällä ja takapönttö todennäköisesti menossa vaihtoon ja samoin putken alkupään joustokohta. Lämpöpellit ja putken kannakkeet pitää ainakin tarkistaa ja putken kannakkeita vaihtaa.
Mietinpä tässä sellaista, että minkälainen äänenvaimennin kannattaa hankkia, kun original-mallinen on turhan kallis, kun ei auto muutenkaan ole täysin original-osilla huollettu ja korjattu? Ei olisi pahitteeksi jos putki päästäisi hieman normaalia enemmän ääntä. (Tehoja en suotta tavoittele) Kunhan ei kuulostaisi taas siltä kuin viime talvena - putken ollessa poikki kuskin jalkatilan kohdalta...
Siis noin 100€ maksaa tarvikkeena se takapönttö. Lisäksi tarvitset liitokseen sen kiinnityspannan ja asennustahnaa. Jos tuo on liian kallista, niin sitten on syytä miettiä vuotokohdan korjaamista. Yhden sellaisen pakoputken hitsasin, jossa oli juurikin siinä takajousen luona liitoksessa 5cm x 1,5cm reikä. Käytännössä se kiinnikepanta oli tippunut tielle, ja liitos oli hämmentävällä tavalla ruostunut kiinni. Hyvähän siitä hitsaamalla tuli moneksi vuodeksi. (Myöhemmin laitoin siihen autoon ruostumattoman puolisarjan. Eipä happane ikinä se pakoputki.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01