B205R vs B205E kiihtyvyys
B205R vs B205E kiihtyvyys
Tervehdys.
Ihan pienellä kysymyksellä liikkellä eli mitenkä 9-3 aero lähtee kiihtymään heti kun kaasua painaa, mutta stg1 ohjelmoitu b205e moottori odottaa hetken (1-2sek?) ennenkuin turbo tulee peliin? En usko että tuossa turbon viiveessä olisi vika sillä olen omistanut 2 ohjelmoitua turbo saabia, toinen mitsu ja toinen garretti mutta silti aerolla on turbo heti vastannut kaasun painallukseen.
Ihan pienellä kysymyksellä liikkellä eli mitenkä 9-3 aero lähtee kiihtymään heti kun kaasua painaa, mutta stg1 ohjelmoitu b205e moottori odottaa hetken (1-2sek?) ennenkuin turbo tulee peliin? En usko että tuossa turbon viiveessä olisi vika sillä olen omistanut 2 ohjelmoitua turbo saabia, toinen mitsu ja toinen garretti mutta silti aerolla on turbo heti vastannut kaasun painallukseen.
MB
Re: B205R vs B205E kiihtyvyys
Joku softavelho kertoo varmaan oikeilla termeillä, mutta sehän on täysin softaajasta kii, että kuinka nopean toteutusnopeuden kaasupolkimen asennolle on koodannut. Lisäksi ahtojen nostonopeus on säädettävis ja varmaan miljoona muutaki asiaa. Eli tuskin kummassakaan on vikaa, eroavat vain toisistaan bittimaailmassa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: B205R vs B205E kiihtyvyys
Ok. Mitsussa ainakin oli napen softa tästä garretista en tiedä kenen vaikka sama softa nimi on.JP_Vette kirjoitti: ↑To Touko 25, 2023 23:29Joku softavelho kertoo varmaan oikeilla termeillä, mutta sehän on täysin softaajasta kii, että kuinka nopean toteutusnopeuden kaasupolkimen asennolle on koodannut. Lisäksi ahtojen nostonopeus on säädettävis ja varmaan miljoona muutaki asiaa. Eli tuskin kummassakaan on vikaa, eroavat vain toisistaan bittimaailmassa.
MB
Re: B205R vs B205E kiihtyvyys
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Trionic7 -softassa on ihan oma optionsa nopealle kaasuvasteelle.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: B205R vs B205E kiihtyvyys
Onhan siellä joo, mutta käyttämällä fast throttle tai extra fast throttle optioita saa aikaan pääasiassa vain missfirejä ja mahdollisesti vikakoodeja kaasuläpän transienttitiloissa. Parempiakin keinoja on olemassa kaasunvasteen muuttamiseen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7397
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: B205R vs B205E kiihtyvyys
Ei tuo oma og kolkki T7 ainakaa jää mitään mieimään. Mitsun puhallin ja Vesa67 softa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: B205R vs B205E kiihtyvyys
Ainakin MY02 semmoinen ero, että B205E koneen perässä on pidempi perävälitys/laatikko kuin B205R/Aero.
Se ainakin osaltaan selittää eroa, jos kovinkin alhaalta lähtee vedättämään ja hyrrä vaihtuu vähän isompaan.
Se ainakin osaltaan selittää eroa, jos kovinkin alhaalta lähtee vedättämään ja hyrrä vaihtuu vähän isompaan.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: B205R vs B205E kiihtyvyys
Joutuuko B205R koneisen laatikolla vaihtamaan kolmoselle 0-100km/h kiihdytyksessä?
B205E:n kanssa oli niin pitkä perä että 2-vaihteella pääsi yli 110km/h...
B205E:n kanssa oli niin pitkä perä että 2-vaihteella pääsi yli 110km/h...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: B205R vs B205E kiihtyvyys
tämäpä se... helposti menee sataselle b205e kakkosella ilman että redline olisi pohjassa.
MB