Tarkkaanku mittasin nyt niin 4 mm on valistä, piisaa joo. Vanne on ALU26 ja tukevat vanteet ovat, eivät ne kokeillessa reippaammassa kaarreajossakaan näemmä kiinni ottaneet. Eikä pitänykkään ottaa
Sanoisin että jotain olisi pahasti pielessä jos vanne taipuisi ajossa puoli senttiä ja vielä sellaiseen suuntaan että vanteessa oleva paino ottaisi satulaan kiinni.
Tai sit ne on ne surullisenkuulut ALU34-vanteet vuodelta 1999 ...
En osaa laittaa kuvaa, mut minulla on just ulkokehän painot noissa ALU26-vanteissa sillä kohdin että ovat jarrusatulan kohdalla. Huvittekin ja kuvittelin ittelleni, että ajan 160 km/h ja kaarran radalla vasemmalle niin että hipaisisi pelkääjän puolella liimapainot satulaan
Mistähän mahtaa kiikastaa, kun takakontti ei pysy kiinni ellei ennen lukkoon laittamista avusta painamalla spoikasta. Vastavuoroisesti ei myöskään suostu avautumaan pelkällä kuskin oven-/kapulan nappulan painamisella aukea vaan avainta pitää lukossa käyttää. Pieni vika, mutta ei jaksa laiska saabisti nousta jakkaralta avaamaan konttia sitä tarvitseleville
Yksi tyypillinen vika on, että avauskahvan kotelo ruostuu ja kahva ei mahdu enää liikkumaan täyttä matkaa.
Pitkän ajan päästä vastaan, mutta tuli vähän aikaa sitten viimeinkin purettua luukun verhoilu uuden spoilerin asennusta varten. Kahvan kotelo oli läpeensä ruostunut, haettiin romarilta "uusi" ruosteeton tilalle ja toivottavasti ongelmat korjautuvat tällä, jahka saa vaihdettua
Allekirjoituksen kolkki ja lämmityslaitteen suuntaus. Muoviakseli oli edellisellä omistajalla hajonnut ja ennen kuin laitan uuden tilalle haluaisin kokeilla että se rumpu pyörii eikä jumita jolloin rikkoisi tämän uuden akselin. Mikähän työkalu soveltuisi rummun / suuntauksen muuttamiseen?
#8411
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 by Nappe
900 -92 2.1 3D combi coupé
9-3 -99 2.0i 5D
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x 9-5
B205 T7 og9-3 2001 venttiilikopan tiiviste vuotaa ja vaihdan sen. Mietin ja kysyn, että kannattaako sylinterikannen pultit uudelleen kiristää (löysäksi ja kiristykset sitten vuorollaan kiertäen kaikki pultit 40nm, 60nm ja 90 astetta) tässä yhteydessä kun ei ole tietoa onko tehty aikoinaan? Nesteet eivät ole sekaisin tms. Sen verran tullut öljyä venttiilikopasta että vaikea sanoa vuotaako kannen tiiviste öljyä ulospäin. Pakokaasupäästöt on hyvät.
B205 T7 og9-3 2001 venttiilikopan tiiviste vuotaa ja vaihdan sen. Mietin ja kysyn, että kannattaako sylinterikannen pultit uudelleen kiristää (löysäksi ja kiristykset sitten vuorollaan kiertäen kaikki pultit 40nm, 60nm ja 90 astetta) tässä yhteydessä kun ei ole tietoa onko tehty aikoinaan? Nesteet eivät ole sekaisin tms. Sen verran tullut öljyä venttiilikopasta että vaikea sanoa vuotaako kannen tiiviste öljyä ulospäin. Pakokaasupäästöt on hyvät.
Sanoisin että yksi kerrallaan auki ja kiinni. Momentista en osaa sanoa.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S