Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Kolkion vakiopakoputken halkaisija siellä taka-akselin ylityksen luona? Vuotaa siitä laipan jälkeen, takapöntön puolelta lyhyeltä matkaa. Tähän hätään budjetti ei kestä uuden takapöntön hakkimista, joten ajattelin sahata takapöntön tulon poikki, hakea lyhyen jatkoputken ja hitsata tuon kartion siihen. Mutta mikä koko?
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Nopeat kysymykset
Kun teet sen älä unohda kertoa mittoja täällä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Nopeat kysymykset
No kun nyt sais ne ensin Siinä kohtaa kun viime viikonloppuna muun rempan ohella tuon huomasin, ei ollut tönäriä käsillä niin jäi mittaamatta. Ois vaan niin kiva, kun ois putken halkaisija tiedossa niin vois käydä hakemassa oikean osan ottamatta autoa taas pukeille. Itse pönttö on vielä ihan hyvä, niin ei ees malttais ... kun käytännössä vain 10 senttiä suoraan putkea tarttis uusia.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Nopeat kysymykset
Tilasin sillä numerolla mikä on ABS yksikön päälläSaabium196 kirjoitti: ↑Pe Touko 03, 2024 10:34Tilasitko Boschin numerolla?Pasi_He kirjoitti: ↑Ke Touko 01, 2024 16:51Itsellä oli samanlaista vikaa saabissa. Vika oli ABS yksikössä. Ovoko.fi tilasin ABS yksikön ja vaihdoin sen ABS yksikön sähköosan omaan saab:in ABS yksikköön. Ei tarvi nesteiden kanssa leikkiä. Vaihdetaan pelkästään sen ABS yksikön sähköinen osa. Voi sen myös korjata, mutta en jaksanut tekemään sitä. Kun vaihto-osa maksoi postikuluineen 47.68 € Osan hinta oli 25.62 €
-
- "Aero"
- Viestit: 391
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Nopeat kysymykset
Kiitos AZP. Liitin irti, valo pois. Koho ylosalaisin, liitin kii, valo pois.shamrock kirjoitti: ↑Pe Touko 03, 2024 14:13Onko nestesäiliön anturi testattu? Eikös se taida ihan kohotyyppinen olla, joten liitin irti ja hyppylangalla testi ... liitokset hapettuneet seisonnassa talven aikana?Saabium196 kirjoitti: ↑Ke Touko 01, 2024 16:17Brake ja punainen kolmio. Nestettä on.AZP kirjoitti: ↑Ti Huhti 23, 2024 14:50Mittaristossa pitäisi olla kolme jarruun liittyvää varoitusvaloa (selitykset ohjekirjasta):
P ympyrän sisällä ja teksti PARK: seisontajarru on kytkettynä (tämän lisäksi huutomerkkikolmio syttyy ja varoitusääni soi jos ajaa seisontajarru kytkettynä)
ABS ympyrän sisällä: syttyy jos ABS-järjestelmässä on vikaa. Voi syttyä yhdessä huutomerkkikolmion tai huutomerkki-BRAKE -valojen kanssa, jolloin vika voi oilla elektronisessa jarruvoimanjakoyksikössä.
Huutomerkki ympyrän sisällä ja teksti BRAKE: syttyy yhdessä huutomerkkikolmion kanssa, jos nestettä on liian vähän. Jos ABS-valo palaa samalla, vika voi olla ABS-järjestelmässä.
Eli mikä (tai mitkä) jarrun merkkivalo(t) siellä palaa?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 78
- Liittynyt: Pe Elo 15, 2014 16:42
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Nopeat kysymykset
Osaaks kukaan sanoo ku tech ei hyväksy rengaskoon muutosta mittaristoon. Ensin antaa valita mutta ei tallenna sitä . Alkuperäisesti on 15" ja yritin 17" mut ei vaan jää... Onkos sillä muuten niin kauheeta merkitystä?
-02 kolkki kyseessä...
-02 kolkki kyseessä...
99 -82 2d, 9-3ss 2.0t biopower -my09, 5d og kolkki -02
EX: 3x tonnari, 3x 9-5og, 3x 9-3ng
Saabit perheessä x7 (9-3 og ja ng sekä 9-5 og ja ng)
EX: 3x tonnari, 3x 9-5og, 3x 9-3ng
Saabit perheessä x7 (9-3 og ja ng sekä 9-5 og ja ng)
- Ballantines
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Nopeat kysymykset
Tuo rengaskoko vaikuttaa nopeusmittariin. Muuta sitä 15" kehämittaa. Ainakin ng9-3 toimii ja nopeusmittari näyttää just oikein.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Re: Nopeat kysymykset
'98 vuosimallin NG johon asennettu jonkun edellisen omistajan toimesta OG9-3:sta takaluukku. Onko takaluukun johtosarjassa liitäntä jossain kohtaa katossa tai muualla? Ongelmana on että vain valot pelaa niinkuin pitää. Keskuslukko ja takalasinpyyhin on mykkiä. Samaten tulee "Bremslicht defekt" ilmoitus joka startilla vaikka jarruvalot pelaa oikein, myös lisäjarruvalo. Sen verran opiskelin wissistä ja purin verhoiluja pois että jos luukku esim otetaan kokonaan irti johtosarja vain puretaan erilleen paikallaan ja kaikki pistokkeet ja piuhat menee niin kuin pitääkin.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Nopeat kysymykset
Eikös se ole ihan normaalia, että valittaa jarruvaloja kunnes painat sitä jarrupoljinta ekan kerran? Valovalvonta ei voi toimia, kun virtapiiri on auki jarruvalokatkaisijan kohdalla.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Nopeat kysymykset
Jep, GM900:ssa tulee aina startin jälkeen Test brake lights, eli jarrua pitää painaa aina startin jälkeen.
Tuo "Bremslicht defekt" lienee on tuo sama viesti saksaksi...
Eski
Tuo "Bremslicht defekt" lienee on tuo sama viesti saksaksi...
Eski
Re: Nopeat kysymykset
Bremslicht defekt tarkoittaa rikkinäistä jarruvaloa, eli tämä olisi se viesti joka tulisi jarruvalotestauksen jälkeen, kun kaikki ei ole kunnossa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Allsprait, omat saapit ovat aina puhuneet enklantia, niin ei ole tarvinnut arvailla noiden viestien merkitystä
OG9-3:ssa ei mielestäni ole enää tuota jarruvalotestiä, joten luukun sähköt olisi pitänyt ottaa GM900:n luukusta...
Eski
OG9-3:ssa ei mielestäni ole enää tuota jarruvalotestiä, joten luukun sähköt olisi pitänyt ottaa GM900:n luukusta...
Eski
Re: Nopeat kysymykset
Kyllä mulla ainakin on 02-mallisessa tuo jarruvalotesti.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
No sen verran on Korkeajännitystä tavattu että ymmärrän nuo saksankieliset viestit . Ja tuonkin että joka startissa valot testataan mutta mitenpä korjata se toimimaan oikein ettei vikailmoa tulis. Ja lukot ja muut hilppeet pelais oikein. Ei kait se auta ko sen verran purkaa kattoverhoilua että pääsee silmällä tuijottaan mitä se on syöny.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Nopeat kysymykset
Voisko olla vääräntehoinen polttimo jossain kohtaa? Tai huono kontakti. Jarruvaloja kun on useampi, veikkaan että sen täytyy testata myös jarruvaloille menevää tehoa.Henri S kirjoitti: ↑Ma Kesä 10, 2024 10:11No sen verran on Korkeajännitystä tavattu että ymmärrän nuo saksankieliset viestit . Ja tuonkin että joka startissa valot testataan mutta mitenpä korjata se toimimaan oikein ettei vikailmoa tulis. Ja lukot ja muut hilppeet pelais oikein. Ei kait se auta ko sen verran purkaa kattoverhoilua että pääsee silmällä tuijottaan mitä se on syöny.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S