9-3 2.0,-02

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
lepitheking
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 19:51

9-3 2.0,-02

Viesti Kirjoittaja lepitheking »

Heippa kohtalotoverit,otsikon mukainen härpäke käy vaan kolmel!vikakoodi p1676,mikä auttais?stena?!!
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 2.0,-02

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mittaa puristukset
Vaihda tulpat
Vaihda sytkäkasetti

Tossa järjestyksessä työskentelet ja jos purkkia puuttuu niin siellä on venttiili tai mäntävika
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
lepitheking
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 19:51

Re: 9-3 2.0,-02

Viesti Kirjoittaja lepitheking »

Kiitos ohjeista,mut tuo koodi näyttäs liittyvän polttoainepuolen häiriöön??!!
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 2.0,-02

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

No sitten tarkistat onko suutinten liittimet kiinni kunnolla, se on helppoa. Suutinvikoja on tullut vastaan alle prosentissa tapauksia
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jani75
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: 9-3 2.0,-02

Viesti Kirjoittaja jani75 »

suutin vika
jani75
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: 9-3 2.0,-02

Viesti Kirjoittaja jani75 »

If you get code P1676, try re-seating the connectors on the fuel injectors and connected wiring harnesses.

Full story:
The car was running fine. In the middle of a trip, it started running rough and the CEL turned on. The engine wanted to die a few times, but I was able to get back home. When I got home I could smell gas.

On cold start, the engine would always start, but the problem was still there, sometimes immediately, or sometimes after running normally for a few min. The smell of gas was pretty strong when it was running rough, sometimes causing the car to smoke. Worried about destroying the cat.

The fault codes were:
P1676 = Injector Circuit Open / Short To Ground / Positive
P0303 = Cylinder 3 Misfire

I tried replacing the spark plugs and IDM / DIC. Did not help. No obvious wiring problems that I could see. Verified 12v at the injector connectors with key on but not running. My guess was that one of the injectors had failed open and was dumping gas into the engine.

Replacing injectors looks like a pretty tedious job. I was not at all looking forward to that.

On a whim, I decided try re-seating the connectors. I disconnected/reconnected the wires at the injectors, also did 3 connectors on the driver side of the engine that seemed to be feeding into the injector harnesses. Surprisingly this may have done the trick! It has run normally for about 30 min so far. I don't trust it yet, but fingers crossed that it stays fixed. Will follow up after some more drive time.
jani75
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: 9-3 2.0,-02

Viesti Kirjoittaja jani75 »

jani75
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: 9-3 2.0,-02

Viesti Kirjoittaja jani75 »

lepitheking
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Kesä 15, 2010 19:51

Re: 9-3 2.0,-02

Viesti Kirjoittaja lepitheking »

Kiitos kaikille!thanks everybody!tusen tack!katotaa ku kevätkiireet hellittää,infoon ku jotai selkii
Vastaa Viestiin