
Etsitään Tampereen Seudulla Toimivaa Live Data/Vikakoodin Lukua 9-3 OG Vapari Motronic
Re: Etsitään Tampereen Seudulla Toimivaa Live Data/Vikakoodin Lukua 9-3 OG Vapari Motronic
Ootko sä lukenut mun juttuja ennenkin, nimittäin tuon saman niksin tein evapin kanssa kun vapari joskus jopa kiihdytteli itsekseen
Mutta vanha lambdakin voi näyttää järkeviä arvoja, eikä tee vielä vikakoodeja, mutta näyttää silti väärin. Mielenkiintoista olis nähdä päästöt tuosta, ja lambdan näyttämät suhteessa todellisiin mitattuihin päästöihin.

'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Etsitään Tampereen Seudulla Toimivaa Live Data/Vikakoodin Lukua 9-3 OG Vapari Motronic
Merkkiliikkeestä saa nuo kyllä tilaamalla. Ilmamassamittarit ja lambdat kuluvat näissäkin. Bosch suosittaa 160tkm välein vaihdettavaksi lambda-anturit.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Etsitään Tampereen Seudulla Toimivaa Live Data/Vikakoodin Lukua 9-3 OG Vapari Motronic
Täältä luin siitä EVAP niksistä. Taidan laittaa sen kuitenkin alkuperäiseen kuntoon minun autossa. Siinä ei taida oikeasti olla mitään vikaa.
Nokialla on nähtävästi merkkiliike, joten soitan sinne huomenna niistä tiivisteistä. Lambdan ja ilmamassamittarin kulumista on vaikea minun puitteilla testata. Toki ne voisivat olla vielä huonot. Vaihdan ensin tiivisteet. Edellisestä katsastuksesta seuraavat päästömittaukset:
Tyhjäkäynnillä: ; Kierroksilla:
CO%: 0 ; 0.02
CO2: 14.6 ; 15,00
HC ppm 32 ; 36
O2: 0.4 ; 0.1
Lambda 1.000
Mittalaite PKA1
Toki tuossa katsastuksessa auto oli juuri seissyt pari vuotta huoltamatta eli ei ihan optimivireessä testattu. Tämän jälkeen vaihdoin termostaatin, lämpötila-anturin, moottorihuolto (kaikki nesteet ja suodattimet siis ja tulpat ja jakajan kansi/pyörijä).
Nokialla on nähtävästi merkkiliike, joten soitan sinne huomenna niistä tiivisteistä. Lambdan ja ilmamassamittarin kulumista on vaikea minun puitteilla testata. Toki ne voisivat olla vielä huonot. Vaihdan ensin tiivisteet. Edellisestä katsastuksesta seuraavat päästömittaukset:
Tyhjäkäynnillä: ; Kierroksilla:
CO%: 0 ; 0.02
CO2: 14.6 ; 15,00
HC ppm 32 ; 36
O2: 0.4 ; 0.1
Lambda 1.000
Mittalaite PKA1
Toki tuossa katsastuksessa auto oli juuri seissyt pari vuotta huoltamatta eli ei ihan optimivireessä testattu. Tämän jälkeen vaihdoin termostaatin, lämpötila-anturin, moottorihuolto (kaikki nesteet ja suodattimet siis ja tulpat ja jakajan kansi/pyörijä).
Re: Etsitään Tampereen Seudulla Toimivaa Live Data/Vikakoodin Lukua 9-3 OG Vapari Motronic
Tilasin eilen Trollparts sivustosta kyseiset tiivisteet. Ne eivät ole suoraan tarjolla, mutta kysymällä niitä saa kuitenkin tilattua.
Re: Etsitään Tampereen Seudulla Toimivaa Live Data/Vikakoodin Lukua 9-3 OG Vapari Motronic
Pätee muuten usein Trollpartsiin, ei se kerkiä kaikkea nettisivuilla pitää, mutta melkein kaikkea löytyy

'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Etsitään Tampereen Seudulla Toimivaa Live Data/Vikakoodin Lukua 9-3 OG Vapari Motronic
Tilaamalla parissa päivässä jos ei hyllyssä ole Tomilla suoraan.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Re: Etsitään Tampereen Seudulla Toimivaa Live Data/Vikakoodin Lukua 9-3 OG Vapari Motronic
Tiivisteet tulivat lopulta postissa ja parissa minuutissa ne olivatkin jo autossa. Kyllä niistä tuntui olevan apua, joten kaikki kai nyt suhteellisen kunnossa. Lainasin lämpökameran, koska tuntui mielenkiintoiselta yrittää tulkita esim oliko pakoputkistossa pientä tukkeumaa tai katalysaattori romahtamassa, mutta lämmöt olivat selkeästi tasaiset, varsinkin katalysaattorissa. Toisaalta olisi mielenkiintoista kokeilla uutta alkuperäislaatuista lambda anturia ja katsoa saako siitä vielä eheämmäksi käynnin kuorman alla, mutta toisaalta toimivaa osaa en välttämättä halua lähteä korjaamaan suotta. Pitäisiköhän vielä katsoa sitä kaasuvaijeria, pitäisikö sen aueta isommalla kuin 89% kaasu pohjassa?
Re: Etsitään Tampereen Seudulla Toimivaa Live Data/Vikakoodin Lukua 9-3 OG Vapari Motronic
Muistikuvien mukaan tuollainen 10-90% kaasun asennolle on ihan ok. Näin automaatioasentaja kun ajattelen, olis järjetöntä rakentaa sensori niin että sitä hakataan mekaanisesti rajaa vastaan. Kestävyyden kannalta järkevä toteutus on juuri tuollainen, että sensorissa on molemmissa ääripäissä varaa enemmän, kuin mitä se läppä todellisuudessa pystyy kääntymään.The Stig kirjoitti: ↑Pe Kesä 21, 2024 17:46Tiivisteet tulivat lopulta postissa ja parissa minuutissa ne olivatkin jo autossa. Kyllä niistä tuntui olevan apua, joten kaikki kai nyt suhteellisen kunnossa. Lainasin lämpökameran, koska tuntui mielenkiintoiselta yrittää tulkita esim oliko pakoputkistossa pientä tukkeumaa tai katalysaattori romahtamassa, mutta lämmöt olivat selkeästi tasaiset, varsinkin katalysaattorissa. Toisaalta olisi mielenkiintoista kokeilla uutta alkuperäislaatuista lambda anturia ja katsoa saako siitä vielä eheämmäksi käynnin kuorman alla, mutta toisaalta toimivaa osaa en välttämättä halua lähteä korjaamaan suotta. Pitäisiköhän vielä katsoa sitä kaasuvaijeria, pitäisikö sen aueta isommalla kuin 89% kaasu pohjassa?
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc