Sytytyskatkoksia, P0302
Sytytyskatkoksia, P0302
Auto on 9-3 vm. 2001 jossa on bioetanolimuunnos. Ongelmana on satunnainen vikavalon syttyminen ja vikakoodin P0302 ilmaantuminen, eli sytytyksen katkoksia kakkossylinterissä. Pari viikkoa sitten tuli hylky katsastuksessa, kun valo syttyi kesken kaiken. Olen vaihtanut tulpat, sytytyskasetin ja suuttimet Finjectorin tarkastamiin. Opensid näyttää joutokäynnillä misfirejä, mutta ne katoavat heti kun moottoria vähän kuormittaa, vaikka vain ilmastoinnin kompressori hyrähtää käyntiin. Ajossa ei ole mitään ongelmia ja misfire on 0. Mistä kannattaisi etsiä vikaa? Voiko kakkossylinterissä olla jotakin, joka ei ajamista haittaa mutta saa joutokäynnin hieman ontumaan?
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
tsekkaa kampiakseli tunnistin ,ja onko sytkä kasetti liitin hapettunu ym
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Onko uusi kasetti orkkis vai tarvike?
Onko koneessa oikeat NGKBCPR7ES‑11 tulpat?
Eski
Onko koneessa oikeat NGKBCPR7ES‑11 tulpat?
Eski
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Kasetti on merkkiosa, ja tulpat ovat oikeat. Olen suihkuttanut CRC:tä kasetin liittimeen sekä kakkossylinterin suuttimen liittimeen ja liikutellut niitä edestakaisin, jotta mahdolliset hapettumat häipyisivät.
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Onko sytkäkasetin kakkospytyn nännin sisällä oleva jousi vielä paikallaan?
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Jousi on paikallaan. Puristuksia en ole äskettäin mitannut, mutta vuosia sitten autokorjaamo teki ohivuotomittauksen ja totesi kaikki sylinterit hyviksi.
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
juu kerran kiinan sytkäkasetti kesti alle vuoden ja oirehti ensin että sammu yhtäkkiä esim risteyksessä ja vähän aikaa antoi jäähtyä niin pelas kunnes ei enää käynnistynyt ,kannattaa ostaa aito sem alkuperäiskasetti hinta n300-...
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Ootko kokeillut vaihtaa suuttimien paikkoja, tämä olis sitä poissulkevaa kokeilua? Jos se ei muuta asiaa, ja vika jää samaan pyttyyn niin bensapuolen voi sulkea pois. Sitten jää enää sytytyspuoli ja puristukset. Mutta ymmärsin että sekä puola että tulpat oli uusia ja oikeita, ja tilanne edelleen sama, joten jos suuttimien vaihtelu ei auta, niin ikävästi jäljelle jäänee enää mekaaninen syy.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Taisi syy löytyä: kakkossylinterin puristuspaine on 4, muissa 11. Kansiremontti tiedossa, luultavasti, kun ei kerran tunnu puskevan paineita männän ohi kampikammioon.
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Mittasitko kylmällä vai lämpimällä koneella?
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Lämpimänä oli kone kun mittasin.
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Koodin P0302 määritelmä on yksinkertainen ja suoraviivainen. Sytytyskatkos on havaittu sylinterissä 2. Ja siinä kaikki, se ei tunnista tiettyä epäonnistunutta osaa. Se on vain diagnostinen apu huolenaiheen rajaamisessa., koska monet ihmiset suosittelevat kelan ja suuttimen vaihtoa pelkän sanan "sytytyskatkos" mainitsemisen yhteydessä.
Kaikki, mikä vaikuttaa oikeaan palamiseen, voi johtaa sytytyskatkoihin. Tämä voi mennä paljon pidemmälle kuin sytytyspuolat, sytytystulpat ja suuttimet. Kompressio jää usein huomiotta. Pakkauksen puuttuminen tai erittäin alhainen pakkaus voi johtua useista mekaanisista ongelmista. Se voi olla yhtä kallis kuin taipunut imuventtiili tai yhtä yksinkertainen kuin rikkinäinen venttiilin jousi.
Kun sytytyskatkoskoodi on olemassa, älä heitä mitään osia tilanteeseen ennen kuin on suoritettu ainakin perusanalyysi, mukaan lukien;
Onko sytytyskatkos edes olemassa tällä hetkellä?
Missä olosuhteissa sytytyskatkos tarkalleen ottaen tapahtuu? Vain tyhjäkäynnillä? Vain ajettaessa mäkeä ylös? Vasta usean tunnin istumisen jälkeen?
Onko sytytyskatkos vain yhdessä sylinterissä vai vaikuttaako se useisiin sylintereihin? Etsi malleja tai suhteita. Esimerkiksi kaikki yhden pariston sylinterit vaikuttavat tai 2 vierekkäistä sylinteriä.
Jos perustietoja on kerätty ja jokaisella Internet-sivustolla, johon törmäät, suositellaan keloja, vaihda vain 2 sytytyspuolan ASENTOJA. Jos sytytyskatkos pysyy samassa sylinterissä, käämi ei ole ongelma. Kuten useimpien vikakoodien kohdalla, yksimielinen diagnoosi voi johtaa tarpeettomiin osien vaihtamiseen.
Kaikki, mikä vaikuttaa oikeaan palamiseen, voi johtaa sytytyskatkoihin. Tämä voi mennä paljon pidemmälle kuin sytytyspuolat, sytytystulpat ja suuttimet. Kompressio jää usein huomiotta. Pakkauksen puuttuminen tai erittäin alhainen pakkaus voi johtua useista mekaanisista ongelmista. Se voi olla yhtä kallis kuin taipunut imuventtiili tai yhtä yksinkertainen kuin rikkinäinen venttiilin jousi.
Kun sytytyskatkoskoodi on olemassa, älä heitä mitään osia tilanteeseen ennen kuin on suoritettu ainakin perusanalyysi, mukaan lukien;
Onko sytytyskatkos edes olemassa tällä hetkellä?
Missä olosuhteissa sytytyskatkos tarkalleen ottaen tapahtuu? Vain tyhjäkäynnillä? Vain ajettaessa mäkeä ylös? Vasta usean tunnin istumisen jälkeen?
Onko sytytyskatkos vain yhdessä sylinterissä vai vaikuttaako se useisiin sylintereihin? Etsi malleja tai suhteita. Esimerkiksi kaikki yhden pariston sylinterit vaikuttavat tai 2 vierekkäistä sylinteriä.
Jos perustietoja on kerätty ja jokaisella Internet-sivustolla, johon törmäät, suositellaan keloja, vaihda vain 2 sytytyspuolan ASENTOJA. Jos sytytyskatkos pysyy samassa sylinterissä, käämi ei ole ongelma. Kuten useimpien vikakoodien kohdalla, yksimielinen diagnoosi voi johtaa tarpeettomiin osien vaihtamiseen.
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Olikohan konekäännöksellä osuutensa tuohon sotkuun?
Käämi, kela ja puola - miten sytkäkasettiin vaihdetaan noiden asentoja?
Käämi, kela ja puola - miten sytkäkasettiin vaihdetaan noiden asentoja?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Sytytyskatkoksia, P0302
Konekäännöshän tuo jostakin oli, sitä skeidaa mitä Google nyt tarjoaa. Se nyt on jo tiedossa, että puristukset tuosta on kateissa.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc