acc ohjauspaneeli viallinen?
Re: acc ohjauspaneeli viallinen?
asiantuntija sanoi että noissa tinattu liian tiukalle ns se matto mistä virrat ja tiedot kulkee ja repii ittensä ajan saatossa irti
Re: acc ohjauspaneeli viallinen?
Alunperin ei ole tinattu, vaan kiinnitys on jokin vaha tai muu sellainen, joka on lämmitetty kiinni. Ajansaatossa kiinnitys hapertuu ja irtoaa. Tätä voi kokeilla kiinnittää takaisin lämmittämällä esim. suksivoideraudalla, kuvissa olen myös nähnyt kolviin kiinnitettävän T-bar raudan, jolla voi "silittää" tuota lattanauhaa, mutta en ole missään nähnyt tällaista myynnissä.
Tekemäni korjaus tehdään, kuten olen yrittänyt selittää, tinaamalla erillinen lattanauhaliitin piirilevyyn ja tähän liittimeen työnnetään lattanauha (joka on uudessa näytössä vähän paksumpi kuin alkuperäisessä näytössä). Uskon, että tuo korjaus kestää niin kauan kuin koko ohjauspaneeli, eli ei varmasti ole enää heikoin lenkki tuossa komponentissa.
Tekemäni korjaus tehdään, kuten olen yrittänyt selittää, tinaamalla erillinen lattanauhaliitin piirilevyyn ja tähän liittimeen työnnetään lattanauha (joka on uudessa näytössä vähän paksumpi kuin alkuperäisessä näytössä). Uskon, että tuo korjaus kestää niin kauan kuin koko ohjauspaneeli, eli ei varmasti ole enää heikoin lenkki tuossa komponentissa.