Jarruneste
Jarruneste
Hei. Vaihdoin keväällä jarrunestettä imemällä säiliön tyhjäksi ja täyttämällä uudella nesteellä. Nyt huomasin ohjekirjasta että pitää olla DOT4 eikä 5. Minä laitoin Motoxin DOT5.1. Kesän toimi hyvin ja katsastus kiitettävästi läpi mutta nyt eilen lyhyessä ajossa jarrutuksen jälkeen muutaman kerran piippasi ja jarruvaroitusvalo vilkahti sekunniksi pariksi. Kiitos etukäteen kommenteista.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 418
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Jarruneste
dot 5.1 ja 4 sekottuu keskenään, dot 5 ei. Epäselvää kumpaa sinne ny on menny.
Jarrunesteitä ei koskaan vaihdeta pelkästään säiliö imemällä myöskään.
Jarrunesteitä ei koskaan vaihdeta pelkästään säiliö imemällä myöskään.
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Re: Jarruneste
säiliöstä imemällä ei saa ns pahinta vanhaa pois vaan putkiin ja jarrusatuloihin jää vesimäisin jarruneste joka nimenomaan pitää poistaa dot 4 sopii tohon
Re: Jarruneste
Imetään siis satuloiden ilmausnipoista vuorotellen - WISsissä tarkemmat ohjeet.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Jarruneste
Juu näin ohjeet. ominaispaino on hiukan suurempi kuin vedellä mutta se sekoittuu veteen siis kondessivesihän on kyseessä. No kolme vuotta sitten vaihdettu aikaisemman omistajan toimesta. Kahta vuotta suositellaan vaihtoväliksi. Koitan löytää täältä Espoosta pajan joka vaihtaa, onhan tuo Mekonomen tuossa Latokasken nurkalla.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland
Re: Jarruneste
Jarrunesteen vaihdossa kannattaa vaihtaa myös jarrusylinterien sisälle tuoreet nesteet. Avaa ilmausnipan ja puristaa männän sisään.
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Re: Jarruneste
Tuo mäntien sisäänpuristaminen ei taida kuulua korjaamojen normaalimenettelyyn? Samallahan voisi tehdä palojen liukupinnan voitelun joka myös kuuluu huolto-ohjelmaan.
9-3 2,0T -01, Espoo Finland