OG9-3-mallin B205-moottorit
OG9-3-mallin B205-moottorit
Baas!
Lyhyt kysymys Saab-tietäjille, kun en nettiä selaamalla onnistunut löytämään.
Missä OG9-3n mall(e)issa on ollut B205 -moottorin 185hv versio 205L? ....vai onko ollut "valinnaisvaruste"? Wikipedian Saabsivu ainakin listaa tuollaisen vaihtoehdon. Tulee mieleen, että esim. automaattivaihteiston kanssa olisi ollut valittavissa?
Sattuisiko joku Saabia paremmin tunteva tietämään.
Kiitos etukäteen!
-absu-
Lyhyt kysymys Saab-tietäjille, kun en nettiä selaamalla onnistunut löytämään.
Missä OG9-3n mall(e)issa on ollut B205 -moottorin 185hv versio 205L? ....vai onko ollut "valinnaisvaruste"? Wikipedian Saabsivu ainakin listaa tuollaisen vaihtoehdon. Tulee mieleen, että esim. automaattivaihteiston kanssa olisi ollut valittavissa?
Sattuisiko joku Saabia paremmin tunteva tietämään.
Kiitos etukäteen!
-absu-
Jos auto on kaikin puolin kunnossa, niin elämä tuntuu aika tyhjältä.
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
B205-moottorisissa
2.0t on 150 hp B205E ja 2.0T on B205L 185 hp versio. Sitten Aero on B205R-moottorilla.
2.0t on 150 hp B205E ja 2.0T on B205L 185 hp versio. Sitten Aero on B205R-moottorilla.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
No juu. Ja Aero-moottoriversiossa B205R on se 205 hv. Mutta kysymys oli siitä, että missä auton OG9-3 mallissa / varustetasossa / muu vaikuttava tekijä on tämä B205L (185hv) moottori? Vai onko niitä laiteltu hihnalla sen mukaan mitä varaston trukkikuski sattuu linjalle nostamaan. : )
Jos auto on kaikin puolin kunnossa, niin elämä tuntuu aika tyhjältä.
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
Mun käsitykseni mukaan B205E ja B205L moottorit eivät olleet sidoksissa varustelutasoon. Eli karvalakkia ja SE:tä on molemmilla koneilla.
Muutenkin nuo OG-kolkkien varusteet ovat sellaisia, että kannattaa katsoa valmistenumeron perusteella millaisena auto on lähtenyt, ei niistä muuten saa oikein selvää ja sitten niihin no vielä jälkikäteen vaihdettu sisustojakin
Loppupään Turbo Jubileet taisivat saada usein 175hp virisoftan jo ennen luovutusta.
Muutenkin nuo OG-kolkkien varusteet ovat sellaisia, että kannattaa katsoa valmistenumeron perusteella millaisena auto on lähtenyt, ei niistä muuten saa oikein selvää ja sitten niihin no vielä jälkikäteen vaihdettu sisustojakin
Loppupään Turbo Jubileet taisivat saada usein 175hp virisoftan jo ennen luovutusta.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
MY2001 oli eka johon sai B205L-moottoria. Ja se oli tosiaan ainakin suomessa moottorioptio (täyspaineturbo 2.0T), jolla ei ollut suoraa korrelaatiota varustetason (esim SE) tai korimallin kanssa.
Sitä ei siis asennettu tehtaalla satunnaisesti vaan vain niihin autoihin joihin se oli erikseen tilattu.
Muualla maailmalla on tietenkin paikallisesti voitu sitoa moottoriversio erilaisiin varustetasoihin ja -paketteihin.
Sitä ei siis asennettu tehtaalla satunnaisesti vaan vain niihin autoihin joihin se oli erikseen tilattu.
Muualla maailmalla on tietenkin paikallisesti voitu sitoa moottoriversio erilaisiin varustetasoihin ja -paketteihin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
Baas!
No nyt selvisi. Eli kyseessä oli vaihtoehtoinen moottori/viritysaste, joka ei ollut automaattisesti jonkin tietyn mallin vakiomoottori.
Kiitoksia! : )
Tämän tiedon valossa olisi mukava löytää hyvä 2.0T 185hv automaattilaatikolla. Päiväuni, joksi taitaa jäädäkin...
-absu-
No nyt selvisi. Eli kyseessä oli vaihtoehtoinen moottori/viritysaste, joka ei ollut automaattisesti jonkin tietyn mallin vakiomoottori.
Kiitoksia! : )
Tämän tiedon valossa olisi mukava löytää hyvä 2.0T 185hv automaattilaatikolla. Päiväuni, joksi taitaa jäädäkin...
-absu-
Jos auto on kaikin puolin kunnossa, niin elämä tuntuu aika tyhjältä.
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
Käviskö automaattilaatikolla varustettu 204L
#8411
9-3 -05 1.8t Sport Sedan (KA)
9-5 -04 2.3T Vector Wagon (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3
9-3 -05 1.8t Sport Sedan (KA)
9-5 -04 2.3T Vector Wagon (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
E- ja L-koneiden ainoa ero on ohjelmistossa, joten osta vaan 150 hv versio ja käytä ECU softaajalla, niin toiveesi on täytetty.saabsurdi kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2024 12:19Baas!
No nyt selvisi. Eli kyseessä oli vaihtoehtoinen moottori/viritysaste, joka ei ollut automaattisesti jonkin tietyn mallin vakiomoottori.
Kiitoksia! : )
Tämän tiedon valossa olisi mukava löytää hyvä 2.0T 185hv automaattilaatikolla. Päiväuni, joksi taitaa jäädäkin...
-absu-
Jos siis jostain vakiosoftaisen auton vielä löydät
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
Se vaan voi olla kiven alla löytää se virisoftan tekijä, tuon kesäisen lakimuutoksen jälkeen.AZP kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2024 16:20E- ja L-koneiden ainoa ero on ohjelmistossa, joten osta vaan 150 hv versio ja käytä ECU softaajalla, niin toiveesi on täytetty.saabsurdi kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2024 12:19Baas!
No nyt selvisi. Eli kyseessä oli vaihtoehtoinen moottori/viritysaste, joka ei ollut automaattisesti jonkin tietyn mallin vakiomoottori.
Kiitoksia! : )
Tämän tiedon valossa olisi mukava löytää hyvä 2.0T 185hv automaattilaatikolla. Päiväuni, joksi taitaa jäädäkin...
-absu-
Jos siis jostain vakiosoftaisen auton vielä löydät
#8411
9-3 -05 1.8t Sport Sedan (KA)
9-5 -04 2.3T Vector Wagon (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3
9-3 -05 1.8t Sport Sedan (KA)
9-5 -04 2.3T Vector Wagon (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
Kyllä se softan tekijä noihin löytyy ja sitä paitsi jos laittaa tuon tehtaan oman ”virisoftan” tai kireämmän vakion niin ei se autosta kovin suurta ”saastepommia” tee.-Hese- kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2024 17:44Se vaan voi olla kiven alla löytää se virisoftan tekijä, tuon kesäisen lakimuutoksen jälkeen.AZP kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2024 16:20E- ja L-koneiden ainoa ero on ohjelmistossa, joten osta vaan 150 hv versio ja käytä ECU softaajalla, niin toiveesi on täytetty.saabsurdi kirjoitti: ↑Ma Loka 07, 2024 12:19Baas!
No nyt selvisi. Eli kyseessä oli vaihtoehtoinen moottori/viritysaste, joka ei ollut automaattisesti jonkin tietyn mallin vakiomoottori.
Kiitoksia! : )
Tämän tiedon valossa olisi mukava löytää hyvä 2.0T 185hv automaattilaatikolla. Päiväuni, joksi taitaa jäädäkin...
-absu-
Jos siis jostain vakiosoftaisen auton vielä löydät
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
Baas!
no juurikin noin asia taitaa olla. ajatus olikin, että auto olisi jo alkujaan sen moottorin/viritysasteen papereilla.
se on niin suhteellista tuo saastuttaminen, mutta mene nyt sitten vakuuttelemaan tien päällä tai katsastuksessa, että eihän tässä mun autossa ole päästöjä juuri lainkaan.
voihan se olla, että menee aikaa, ennenkuin tulee systeemit, millä noita katsastuksessa tai tien päällä tullaan mittailemaan, mutta kun se todistustaakka taitaa olla käänteinen, eli autoilija joutuu todistamaan, että epäilyt ovat vääriä - ja aina omalla kustannuksellaan.
-absu-
ps. tänään kuulin tutulta, jonka auton vapaavirtausilmansuodatinta katsastusmies oli osoittanut ja sanonut, että ei tuollaisia saa olla!
no juurikin noin asia taitaa olla. ajatus olikin, että auto olisi jo alkujaan sen moottorin/viritysasteen papereilla.
se on niin suhteellista tuo saastuttaminen, mutta mene nyt sitten vakuuttelemaan tien päällä tai katsastuksessa, että eihän tässä mun autossa ole päästöjä juuri lainkaan.
voihan se olla, että menee aikaa, ennenkuin tulee systeemit, millä noita katsastuksessa tai tien päällä tullaan mittailemaan, mutta kun se todistustaakka taitaa olla käänteinen, eli autoilija joutuu todistamaan, että epäilyt ovat vääriä - ja aina omalla kustannuksellaan.
-absu-
ps. tänään kuulin tutulta, jonka auton vapaavirtausilmansuodatinta katsastusmies oli osoittanut ja sanonut, että ei tuollaisia saa olla!
Jos auto on kaikin puolin kunnossa, niin elämä tuntuu aika tyhjältä.
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
Täältä löytyisi vielä (se parempi) B204L stage1 ja automaattilaatikolla, joko tehdään kaupatsaabsurdi kirjoitti: ↑Ti Loka 08, 2024 16:49Baas!
no juurikin noin asia taitaa olla. ajatus olikin, että auto olisi jo alkujaan sen moottorin/viritysasteen papereilla.
se on niin suhteellista tuo saastuttaminen, mutta mene nyt sitten vakuuttelemaan tien päällä tai katsastuksessa, että eihän tässä mun autossa ole päästöjä juuri lainkaan.
voihan se olla, että menee aikaa, ennenkuin tulee systeemit, millä noita katsastuksessa tai tien päällä tullaan mittailemaan, mutta kun se todistustaakka taitaa olla käänteinen, eli autoilija joutuu todistamaan, että epäilyt ovat vääriä - ja aina omalla kustannuksellaan.
-absu-
ps. tänään kuulin tutulta, jonka auton vapaavirtausilmansuodatinta katsastusmies oli osoittanut ja sanonut, että ei tuollaisia saa olla!
Ja eihän noilla kivi-imureilla mitään teekkään!
#8411
9-3 -05 1.8t Sport Sedan (KA)
9-5 -04 2.3T Vector Wagon (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3
9-3 -05 1.8t Sport Sedan (KA)
9-5 -04 2.3T Vector Wagon (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
Uskon että Saabin suhteen ollaan vielä aika turvallisillä vesillä, jos siellä ei ole mitään kolmen tuuman putkistoa tms näkyvää. Aika syvälle pitäisi katsatuksen päästä, jotta pystyisivät mitään todistamaan, eikä tässä kohtaa valmistaja taida olla tarjoamassa enää mitään softan checksummeja operaatiota helpottamaan On käytännössä mahdotonta, että konttorilla tai tien päällä jollakin olisi noin syvälle pääsy jokaisen automallin softaan. Enkä suostu siihen uskomaan, että katsastus saisi oikeuden, tai alkaisi dynolla tehoja testaamaan, siitä pitäisi jokaisella omistajalla olla jo oikeus kieltäytyä.
Päämäärä lienee kuitenkin tuo dpf- ja adblue-modausten metsästäminen. Lakiteksti toki antaa mahdollisuuden muuhunkin. Ei ainakaan isän Ducatossa haitannut, vaikka venakopan kanteen on etsattu "Optimized by Autotune"
Päämäärä lienee kuitenkin tuo dpf- ja adblue-modausten metsästäminen. Lakiteksti toki antaa mahdollisuuden muuhunkin. Ei ainakaan isän Ducatossa haitannut, vaikka venakopan kanteen on etsattu "Optimized by Autotune"
'01 9-3 2.0 turbo
Re: OG9-3-mallin B205-moottorit
Eikös Saabin oman virisoftan saa vaikka muutoskatsastettua niin ei sitten ”jännitä” tien päällä? Tai sitten biopower softa ja muutoskatsastaa sen niin jopa on laillista menoa tien päällä. Tuo käännetty todistustaakka tuskin on realismia jos auto päälle päin on vakio kunnossa…