96-mallin NG 900.lla ajettu vasta noin 350 tkm ja lämmityslaitteen puhallin muuttui yksinopeuksiseksi. Ohjekirjojen mukaan puhallinmoottorin lähellä on säätövastuksia sisältävä komponentti. Se löytyi ja uusi varaosakin ja niin vika saatiin korjattua ennen varsinaisia talvikelejä.
Nyt ongelmana on tuo vanha mittarivalojen säädin. Pimeällä ajaessa mittarivalot syttyvät hyvin harvoin, enkä tiedä mistä saavat impulssin.
Moottorin huoltovaroitusvalo palaa jatkuvasti, en tiedä miksi, varsinaista vikaa en ole havainnut, moottori toimii normaalisti.
NG900 lämmityspuhallin toimii vain suurimmalla nopeudella
Re: NG900 lämmityspuhallin toimii vain suurimmalla nopeudella
olikos näissäkin niin että valokatkaisijasta pitää olla valot päällä, jos on 0 asennossa niin ei pala mittariston valot. vika kuulostaa tosin siltä että mittaristossa on jotain kosketushäikkää mahdollisesti noille taustavaloille.
Ja jotain vikakoodiahan siellä on päällä jos check engine loistaa. Techillä pääsee siitä jyvälle.
Ja jotain vikakoodiahan siellä on päällä jos check engine loistaa. Techillä pääsee siitä jyvälle.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: NG900 lämmityspuhallin toimii vain suurimmalla nopeudella
Tiellä ajellessahan on aina valot päällä, pimeässä ajo ilmaan mittarivaloja on ikävää. Päiväajovaloja en ole paljoa pimeässä käyttänyt. Mittarivalot syttyvät joskus tietyillä alueilla ja olen jopa vitsaillut että siellä on jotain valojen toimintaa tukevaa säteilyä ilmassa. Tai sitten tien pinta sopivasti tärisyttää autoa ja huonosti johtavia sähkön liitoksia.
En tiedä kenellä olisi joku soveltuva testeri varotusvalojen lukemiseen. Täällä ei ole enää Saabin korjaamoita eikä koulutettuja huoltomiehiä.
Itse olen ajatellut että mittareita voisi näppärästi valaista omatekoisella pienellä valaisimella, joka ottaisi virtansa vaikka tupakinsytyttimestä, jos siellä virtaa olisi.
En tiedä kenellä olisi joku soveltuva testeri varotusvalojen lukemiseen. Täällä ei ole enää Saabin korjaamoita eikä koulutettuja huoltomiehiä.
Itse olen ajatellut että mittareita voisi näppärästi valaista omatekoisella pienellä valaisimella, joka ottaisi virtansa vaikka tupakinsytyttimestä, jos siellä virtaa olisi.