Moro.
Tosiaan 9-3 B204R koneella olevasta autosta kysymyksiä. Tänään ajelin motarilla vähän rivakkaammin, niin yhtäkkiä syttyy ensin akunvikavalo, ja sen jälkeen öljyvalo. Auto sammuksiin ja tarkistelemaan et mikä tuli koneeseen. vikaa ei paikannettu, öljyt ok. Koitin lähteä jatkaa matkaa ja sama homma alko tasakaasulla lähtiessä, odottelin 20-30min, ja kokeilin vielä kerran, jonka jälkeen ei valot palannu tauluun ja vedot ok (aikaisemmin kovemmalla vedolla yrittäessä pätki/puutu ja sen jälkeen valot sytty tauluun.)
Tosiaan ensimmäinen saabi kyseessä ja näiden rakentelusta ei minkäänmoista käsitystä, saatikaan ymmärrystä. joten kiitos ja anteeksi etukäteen.
OG 9-3 -99 Ongelmia
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Joulu 03, 2024 03:24
- Paikkakunta: Vantaa
Re: OG 9-3 -99 Ongelmia
Valot sytty tod.näk. kierroksien kyykättyä eli melkein sammu, mutta pysyy sen verran kierroksilla ettei abs yms.muut syty, tätä tekee manuaalissa ei automaatissa.
Syy miksi kyykkäs voi olla polttoaineen vähyys rivakasti kiihdyttäessä varsinkin jos loiskelevyt poissa tankista, samaa tekee mutkaan kovasti ajaessa.
Joku putki/letku irtos ja on edelleen irti, takaisku hajos tjms. veikkaan iso imuputki kaasuläppäkotelon päällä irtos tämä tosin monesti irtoo ahdoilta kaasua löysätessä pamahtaen.
Kaasuläppäkotelossa on o-rengas mikä osaa myös mennä poikki tai mennyt jo asentaessa.
Imuputken lemmari ja putki asettuu omaan paikkaansa kun laittaa oem lemmarin tehtaalla laitettuun asentoon, muuten reippailla ahdoilla saattaapi vuotaa ja sekin näkyy öljymoskahiekka kertymästä liitos kohdasta jos ei ole ihan äskettäin puhdistettu.
Turbon ja cobran liitos, torx löysällä ja tämän erotat selvästi liitoskohdan öljymoskahiekka kertymästä.
Cobraan tuleva alumiinista bypass putkee jos heilutteoet onko irti cobrasta.
Alumiiniputkessa on o-rengas mikä kovettuu eikä enää pidä tai jos on vaihdettu liian pitkä pultti joka ei kiristä tai ei ole o-rengasta ollenkaan niin reippailla ahdoilla kun höllää kaasun nostaa ahtopaineen paineisku putkea ja imee ilmaa ohi immun.
Pässi hajos ja tämän voit testata irrottamalla pienen alipaineletkun toisen pään mankulta ja imaset, täytyy tuntua vastus kun kalvo liikkuu jos ilma kulkee molempiin suuntii on kalvo rikki.
Jos tykkäät ite räplätä autoo niin kato vaikka noi eka, ei maksa mitään ja saa sormiin muutakin hajua kun kinkun rasvan.
Syy miksi kyykkäs voi olla polttoaineen vähyys rivakasti kiihdyttäessä varsinkin jos loiskelevyt poissa tankista, samaa tekee mutkaan kovasti ajaessa.
Joku putki/letku irtos ja on edelleen irti, takaisku hajos tjms. veikkaan iso imuputki kaasuläppäkotelon päällä irtos tämä tosin monesti irtoo ahdoilta kaasua löysätessä pamahtaen.
Kaasuläppäkotelossa on o-rengas mikä osaa myös mennä poikki tai mennyt jo asentaessa.
Imuputken lemmari ja putki asettuu omaan paikkaansa kun laittaa oem lemmarin tehtaalla laitettuun asentoon, muuten reippailla ahdoilla saattaapi vuotaa ja sekin näkyy öljymoskahiekka kertymästä liitos kohdasta jos ei ole ihan äskettäin puhdistettu.
Turbon ja cobran liitos, torx löysällä ja tämän erotat selvästi liitoskohdan öljymoskahiekka kertymästä.
Cobraan tuleva alumiinista bypass putkee jos heilutteoet onko irti cobrasta.
Alumiiniputkessa on o-rengas mikä kovettuu eikä enää pidä tai jos on vaihdettu liian pitkä pultti joka ei kiristä tai ei ole o-rengasta ollenkaan niin reippailla ahdoilla kun höllää kaasun nostaa ahtopaineen paineisku putkea ja imee ilmaa ohi immun.
Pässi hajos ja tämän voit testata irrottamalla pienen alipaineletkun toisen pään mankulta ja imaset, täytyy tuntua vastus kun kalvo liikkuu jos ilma kulkee molempiin suuntii on kalvo rikki.
Jos tykkäät ite räplätä autoo niin kato vaikka noi eka, ei maksa mitään ja saa sormiin muutakin hajua kun kinkun rasvan.
Re: OG 9-3 -99 Ongelmia
Latauksessa todennäköisesti vikaa joten tarkasta ensin lataus/lataako.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: OG 9-3 -99 Ongelmia
Kuulostaa että moottori olisi sammunut vedossa. Jos kerran ollut pätkimistä ja puutumista ennenkin, niin polttoaineen paineen mittaus kannattais tehdä ensimmäiseksi.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 9-3 -99 Ongelmia
Kampiakselin asentoanturi..?
Tuli mieleen tuosta odottelusta joka poisti vian.
Tuli mieleen tuosta odottelusta joka poisti vian.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti Joulu 03, 2024 03:24
- Paikkakunta: Vantaa
Re: OG 9-3 -99 Ongelmia
Update : Ajellu normiajoa motarilla sekä pikkuteillä. Vikaa ei ole saatu uudelleen luotua, kiitos kaikille kommenteista. Rupeen kattelemaan kun hallille saan auton että mikä ois vialla. Mahdollista on ollut että sammunut kun sen verran kova veto ollut päällä kun vika tullut esille.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: OG 9-3 -99 Ongelmia
Onko mennyt rajoitinta vasten..?
Omassa og kolkissa ( RE85 STG1 Mitsulla ryyditetty ) tämä tapahtuu todella helposti, tämän jälkeen rykii pätkii yms..
Ja saattaapa jopa vika valokin ja koodikin lävähtää näyttöön.
Joskus on näin käynyt.
Omassa og kolkissa ( RE85 STG1 Mitsulla ryyditetty ) tämä tapahtuu todella helposti, tämän jälkeen rykii pätkii yms..
Ja saattaapa jopa vika valokin ja koodikin lävähtää näyttöön.
Joskus on näin käynyt.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#