Morjes!
Elikkä on alkanut kuulumaan kauheeta puhinaa painettaessa jarrupoljinta. Mitään eroa en ole jarrutustehossa huomannut. Jarrupoljin myös kovettuu auton sammutuksen jälkeen jo ensimmäisen painalluksen jälkeen. Onkohan siis jarrutehostin menossa rikki vai onko jotain muuta järkeenkäypää syytä tommoselle toiminnalle?
Auto siis 2002 vuoden 9-3 2.0t
Jarru puhisee
Jarru puhisee
9-3 "OG" 2.0t
Re: Jarru puhisee
Käykö tyhjäkäyntiä vähän huonommin kuin normaalisti? Ihan ekana kannattaa tsekata ovatko kaikki jarrutehostimelle menevät alipaineletkut ehjiä ja paikoillaan, sekä takaiskuventtiilin toimivuus.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Jarru puhisee
Tyhjäkäynti pysynyt samanlaisena, pysyy tasaisena. Pitääkin kattoa nuo alipaineletkut, miten tuon takaiskuvenan toimivuus tarkastetaan?

9-3 "OG" 2.0t
Re: Jarru puhisee
Letku irti ja puhallat ja imet peräkkäin, jos kumpikin onnistuu niin venttiili on kaputt.
Toki jos venttiiliin on merkitty virtaussuunta (orkkiksessa ainakin taisi olla) niin se helpottaa diagnosointia..

Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Jarru puhisee
Ilman kuuluu kulkea tehostimesta imusarjalle päin. Tuossa tehostimessahan myös kalvo, joka huhujen mukaan voi myöskin rikkoutua. Tällöin menee tehostin vaihtoon, muistaakseni.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S