-94 900NG 2.3 - Ei turboa.
Eli kyseessä on siten, että kun kaasupolkimen kanssa operoi hellästi, niin jää kierrokset korkealle, eivätkä ne sieltä madallu, ennenkö poljinta potkasee väkivaltaisemmin. Tilanteeseen ei vaikuta, että onko auto ollut kauan tai lyhen ajan käynnissä. Omatuntuma on se, että kun kierrokset ovat korkealla, niin kaasupolin palautuu kyllä, mutta jättää itsensä ilmavaksi kuin aseen liipaisin konsanaan.
Tehty on seuraavat, ilman mitään vaikutusta:
- Silmin tarkkailtu, ettei kaasuvaijeri jää jumiin tai kaasuläpän "perhonen" (?) auki. Myöskin kaasuläpän liikkuvat osat on rasvattu.
- Putsattu tyhjäkäyntimoottori öljymönjästä, skrapattu hapettumat tyhjäkäyntimoottorin sähköliittimistä ja vielä tarkistettu että sähköliittimien resistanssi on jees.
- Vaihdettu kaasuläpän alipaineletkuja (Ostin muuten 4mm, ja se vakiohan taitaa olla 6mm, joten aika tiukkaa on
)
- Varovaisesti putsattu ilmamassamittari.
- Vaihtaa kaasuläpän tunnistin. Ei vaikutusta.
- Ostaa uusi tyhjäkäyntimoottori kiinasta.
- Koittaa varooksi vaihtaa kaasuvaijeri, mutta en millään uskoisi tästä johtuvan.
- Myyrä, ja ostaa 2000v jälkeinen citikka, se sentääs korjas itsensä huomiolla.
- [Suoritettu] [Tilannetta parantava vaikutus] Vois olla polttoainetankin huohotus venttiili? Koita vaikka eka tulpata.
- [Vielä tekemättä] Onko kaasuvaijeria ja kaasupolkimen akselia rasvattu...? Ja poljin ei ota kiinni mihinkään kabiinissa. (Mun pitää ostaa torx avaimia, eikö nuot ihme tähtiruuvit nyt niitä ole?)
- [Vielä tekemättä] Epäilin tuota EVAP:pia, irroitin sen letkun kaasuläppäkotelosta, tulppasin sen kaasuläpällä olevan liittimen ja tein tuolle letkulle liittimen ilmanputsarin koteloon. (Pitää tutustua.)