Cabrion katon korjaajia? (Turku)
-
- "Kaasari"
Cabrion katon korjaajia? (Turku)
Saab 900:n kattomekanismi toimii, mutta toinen mekanismin tieltä väistyvistä läpistä murtui irti - onko tiedossa Turun seudulta kokenutta rättikaton korjaajaa? - läpän mekanismin saa ehkä korjattua (tai romuttamoilta uutta tilalle), mutta koko katon saisi huoltaa samalla, jos löytyy sopiva paja lähialueelta...
-
- "Kaasari"
Re: Cabrion katon korjaajia? (Turku)
Kyseisen osan numero on 4555306, vasen puoli - kotimaan autopurkamoissa ei heti näkynyt (laitoin tiedustelun perään) - jos jollain tiedossa, mistä löytyisi, niin vinkit kelpaa toki.
Oletko eBayn tarjonnan jo selannut? Sielä ainakin jokunen vuosi sitten löytyi vielä.jannesamuli kirjoitti: ↑Ti Kesä 03, 2025 17:02Kyseisen osan numero on 4555306, vasen puoli - kotimaan autopurkamoissa ei heti näkynyt (laitoin tiedustelun perään) - jos jollain tiedossa, mistä löytyisi, niin vinkit kelpaa toki.
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Ainakin Laitilassa on ollut joku korjaamo, joka noita on tiettävästi tehnyt. Trollparts.fi-kaupassa varmaan tiedetään.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Kaasari"
Kiitos vinkeistä - Ebayssa ei näkynyt oman vuosimallin osia (yksi ilmoitus oli, mutta loppuunmyyty) – kotimaan purkamoista ei ole ainakaan vielä löytynyt - pitänee kokeilla Ruotsin purkamohakua myös.
Vaan onkos tuo osa lähinnä esteettinen tai siis pitää pölyn ja lian poissa, muttei kaiketi merkitystä itse mekanismin toiminnalle?
Samaan syssyyn, että onko joku säätänyt itse kattomekanismia, joka ei osu heti ekalla kerralla sinne koloihin paikalleen? - pitää ronklata aina muutaman kerran edestakaisin eli osuu huonosti kohdalleen...
Vaan onkos tuo osa lähinnä esteettinen tai siis pitää pölyn ja lian poissa, muttei kaiketi merkitystä itse mekanismin toiminnalle?
Samaan syssyyn, että onko joku säätänyt itse kattomekanismia, joka ei osu heti ekalla kerralla sinne koloihin paikalleen? - pitää ronklata aina muutaman kerran edestakaisin eli osuu huonosti kohdalleen...
Nuo läpät on kulutustavaraa. Omani olen korjannut peltilevyllä, jonka olen niitannut ja liimannut läpän saranaan.
Kyllähän katon osien säätö varmaan olisi aiheellista, jos ei mene sukkana kiinni/auki. Katon takareunan lukon vastakappaleet ainakin on pulteilla kiinni ja säädettävissä. Mutta varmaan helpointa olisi, jos löytäisi jonkun, jolla on katon korjaamisesta ja säädöstä kokemusta aiemmin.
Kyllähän katon osien säätö varmaan olisi aiheellista, jos ei mene sukkana kiinni/auki. Katon takareunan lukon vastakappaleet ainakin on pulteilla kiinni ja säädettävissä. Mutta varmaan helpointa olisi, jos löytäisi jonkun, jolla on katon korjaamisesta ja säädöstä kokemusta aiemmin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Kaasari"
Oisko jollain vihiä, voiko Ruotsin romuttamoista hakea jotenkin osanumeron (4555306) perusteella? - esim. täältä: https://www.bildelsbasen.se (en itse löytänyt osanumerohakua) tai muilta sivustoilta - tai mikä tuon osan nimi olisi ruotsiksi (englanniksi 'tonneau flap') - Ebayssa ei näy tällä hetkellä myytävänä - osaan jonkin verran ruotsia myös, että saa olla ruotsinkielinenkin sivusto.
Vahva epäilys, että noita katon osia harvemmin on eriteltynä purkamolla ainakaan varaosanumeroittain. Nuo läpät on muutenkin varmaan aika kysyttyjä.
Itse tilasin aikoinaan Hollannista rahtina kokonaisen rättikaton Elferink-nimiseltä firmalta.
Itse tilasin aikoinaan Hollannista rahtina kokonaisen rättikaton Elferink-nimiseltä firmalta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00