Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Näyttää akun tuuletusletkulta, joka työnnetään akun kannen sivussa olevaan reikään.
Re: Nopeat kysymykset
Onko automaattivaihteiston vaihteenvalitsimen vaijerin irroittamiseen tuosta asentotunnistimen päältä joku kikka? Mutteri siis toki irti, mutta ei vain suostu tulemaan ylös, eikä hirveää väkivaltaa viitsisi käyttää ettei riko mitään. Uusi asentotunnistin siis pitäisi saada paikoilleen. Ei kai vaihteenvalitsimen asennolla tuossa pitäisi olla merkitystä, nyt siis P-asennossa..?
Edit. On kyllä raivostuttava ongelma, vähän liikkuu ylöspäin mutta sitten tyssää aina, ja on sen verran ahdas paikka että ei sinne millään oikein mahdu vääntämäänkään. Eikä ollut mitään apua ongelmaan siitä että veivasi vaihteenvalitsimen toiseen ääriasentoon eli pakkoykköselle.
Edit. On kyllä raivostuttava ongelma, vähän liikkuu ylöspäin mutta sitten tyssää aina, ja on sen verran ahdas paikka että ei sinne millään oikein mahdu vääntämäänkään. Eikä ollut mitään apua ongelmaan siitä että veivasi vaihteenvalitsimen toiseen ääriasentoon eli pakkoykköselle.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Nopeat kysymykset
Itse irrotin juuri OG 9-3 vm -00 autosta tuon vaihteenvalitsimen vaijerin vaihdelaatikon päältä kampeamalla ruuvitaltalla ylöspäin. On sellainen pyöreä kuula kääntyvässä vivussa, johon vaijerin päässä oleva kuminen/muovinen laakeriosa on painettu.
Edit: Lisäkysymys: irrotettuani vaijerin käänsin valintavivun pois P-asennosta - Onko nyt pyörät vapaana pyörimään ja auto hinattavaksi? Vai onko lisäksi jotain sähköistä lukkoa, joka estäisi pyöriä pyörimästä?
Edit: Lisäkysymys: irrotettuani vaijerin käänsin valintavivun pois P-asennosta - Onko nyt pyörät vapaana pyörimään ja auto hinattavaksi? Vai onko lisäksi jotain sähköistä lukkoa, joka estäisi pyöriä pyörimästä?
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
Re: Nopeat kysymykset
Juu no sitäkin yritin, on sekin vaan niin pirun tiukassa, samaan aikaan monella näkyy olevan "pusla" niin löystynyt että irtoaa ihan itsestään.
No voimaharjoittelu jatkukoon taas tänään..
Edit. No lopultakin luovutti, sorkkaraudan kun sai vanhan asentunnistimen alle ja kunnolla rysäytti niin viimein irtosi linkku tapista.

Edit. No lopultakin luovutti, sorkkaraudan kun sai vanhan asentunnistimen alle ja kunnolla rysäytti niin viimein irtosi linkku tapista.

Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
Mistäs jengi on viime aikoina tilaillut kolkkiin jarruosia?
Ajatus elvytellä Cabbea ajoon ja pitäisi etulevyt ja palat varmaan uusia.
Onko jotain hyviä ja edukkaita aftermarket-osia, joilla saa jarruihin pientä upgradea?
Ajatus elvytellä Cabbea ajoon ja pitäisi etulevyt ja palat varmaan uusia.
Onko jotain hyviä ja edukkaita aftermarket-osia, joilla saa jarruihin pientä upgradea?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- tonnaritomppa
- "Aero"
- Viestit: 418
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Nopeat kysymykset
Aeromotors. Turha tuohon sun sigun cabbeen mitään jarrupäivitystä mielestäni on tehdä, mutta Viggenin (9-5 aeron) 308mm etujarrut ovat helpoin päivitys. Tarviit vaan 9-5 aeron satulan kannakkeet, jarrukilvet (tai modaat vanhoja) ja levyt.
OG 9-3 Aero 476hv/588nm
Re: Nopeat kysymykset
Noi 308mm jarrut tulee varmasti jossain kohtaa. Lähinnä meinasin, että onko uritetut levyt tai jotkut "viri"-palat lähinnä kosmeettisia ja sitä kautta turhaa rahan haaskausta.tonnaritomppa kirjoitti: ↑Pe Touko 30, 2025 12:18Aeromotors. Turha tuohon sun sigun cabbeen mitään jarrupäivitystä mielestäni on tehdä, mutta Viggenin (9-5 aeron) 308mm etujarrut ovat helpoin päivitys. Tarviit vaan 9-5 aeron satulan kannakkeet, jarrukilvet (tai modaat vanhoja) ja levyt.

NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
ATEn normilevyt (ei tartte olla se PowerDisc tms.) ja palat kun laitat niin se on hyvä niillä. Myös letkut on syytä uusia jos niiden iästä ei ole tietoa.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
Tietääkös joku, miten päästöluokat oikeasti menevät? Googlettelulla lähinnä hämmennys lisääntyy. Rekisteriotteesta tai Trafin sivuilta tätä tietoa ei löydy.
Kysymys on, onko vuosimallin 2000 vapari OG9-3 Euro 2 vai Euro 3?
Netistä löytyviä vuosilukuja tuijottamalla se voisi olla Euro 3, mutta toisaalta tällöin pitäisi ehkä olla mm. katin kuntoa valvova kakkoslambda, jota tässä ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Katalysaattorin vaihto on ilmeisesti ajankohtainen ja siksi pitää tutustua päästöluokkien jännittävään maailmaan.
Kysymys on, onko vuosimallin 2000 vapari OG9-3 Euro 2 vai Euro 3?
Netistä löytyviä vuosilukuja tuijottamalla se voisi olla Euro 3, mutta toisaalta tällöin pitäisi ehkä olla mm. katin kuntoa valvova kakkoslambda, jota tässä ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Katalysaattorin vaihto on ilmeisesti ajankohtainen ja siksi pitää tutustua päästöluokkien jännittävään maailmaan.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Mistä olet löytänyt vm2000 kaasutinversio og kolkin..?
Yleisesti ottaen kaikki tuotantomallit vuodesta 1998 käyttivät ruiskuja.
Yleisesti ottaen kaikki tuotantomallit vuodesta 1998 käyttivät ruiskuja.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Eihän tuossa kaasuttimesta puhuta mitään?
Lonkalta sanoisin että Euro2. Päästöluokan voi jotenkin päätellä siitä EY-hyväksyntärimpsusta, joka löytyy tyyppikilvestä, mutta en lonkalta muista miten tuo siitä tulkitaan.
Lonkalta sanoisin että Euro2. Päästöluokan voi jotenkin päätellä siitä EY-hyväksyntärimpsusta, joka löytyy tyyppikilvestä, mutta en lonkalta muista miten tuo siitä tulkitaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Itse käsitin että tuo vapari tarkoittaa kaasutin versiota,mutta erehdyin.
Löytyisikö tuolta tieto
https://www.emissionsfinder.com/search/ ... e=1&ipp=25
Löytyisikö tuolta tieto
https://www.emissionsfinder.com/search/ ... e=1&ipp=25
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Nopeat kysymykset
Katsastuskonttorilla ilmeisesti näkevät nuo jostain Trafin ”salaisista” lisätiedoista, suoraan ei pysty esim. vuosimallista tai kattien määrästä päättelemään.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Nopeat kysymykset
1993 mallista lähtien pitäisi olla Euro3. Bensiiniajoneuvojen Euro 3 -rajat asetettiin CO:lle 2,3 g/km, HC:lle 0,20 g/km ja NOx:lle 0,15 g/km.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Nopeat kysymykset
Kyllä euro3 on vasta vuosituhannen vaihteen hommia.
Esim tämä masssen. Viggen on foorumitietojen mukaan Euro2:
viewtopic.php?f=29&t=166400&p=1196381&h ... 2#p1196381
Esim tämä masssen. Viggen on foorumitietojen mukaan Euro2:
viewtopic.php?f=29&t=166400&p=1196381&h ... 2#p1196381
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K