Og93 ja P1171 koodi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Ihanju
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Helmi 09, 2025 04:17
Paikkakunta: Paimio

Og93 ja P1171 koodi

Viesti Kirjoittaja Ihanju »

Ajokki og93 b204 tekniikalla. Nyt jo 1kk ajan tapellut kyseisen P1171 vikakoodin kanssa. Ilmeisesti meinaa että käy köyhällä. 8O

Tässä vähän listaa mitä on tutkittu/tehty:
Alipaineletkut tutkittu useampaan kertaan ja vaihdettu silikoonisiin -> OK
TK moottorin letkut katottu -> OK
Polttoainesuodatin vaihdettu, ei vuoda liitoksista -> OK
Lambda-anturi vaihdettu pari kuukautta sitten boschilaiseen testerillä arvot normaalit -> OK
Imuilman läpötila-anturi käytetty irti, putsattu ja testattu toimivaksi -> OK
MAP-anturi ainakin testerin mukaan tuntuu toimivan ja näyttävän oikeat arvot 100-102kpa. Ensiviikon aikana tarkastan vielä alipainepumpulla
EVAP-venttiili testattu kahdella eri venttiilillä, ei vaikutusta vikakoodin ilmaantumiseen -> OK?

Mikä muu voi aiheuttaa kyseisen vikakoodin :?:
Enää ei tule itselle mieleen mitään muuta kuin PA-pumppu, suuttimet jotenkin tukkoiset, imusarjan tiiviste tai polttoaineen paineensäädin.
Onko mitään ehdotuksia mitä seuraavaksi lähtis tutkailemaan :?:
OG-93 300hp
Avatar
Wespa
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2024 12:23

Re: Og93 ja P1171 koodi

Viesti Kirjoittaja Wespa »

Onko polttoaineena 98 vai E85? Kyllähän polttoainepumppu kannattaisi vaihtaa joka tapauksessa jos ei ole varmaa tietoa että se jo joskus olisi uusittu..
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Ihanju
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Helmi 09, 2025 04:17
Paikkakunta: Paimio

Re: Og93 ja P1171 koodi

Viesti Kirjoittaja Ihanju »

Wespa kirjoitti:
Ma Kesä 30, 2025 06:21
Onko polttoaineena 98 vai E85? Kyllähän polttoainepumppu kannattaisi vaihtaa joka tapauksessa jos ei ole varmaa tietoa että se jo joskus olisi uusittu..
Polttoaineena E98. Pumppu on joskus vaihdettu päätellen asennusreiästä takapenkin alla, tosin siitä ei tietoa että milloin. Autolla nyt ajettu hiukan vajaa 260tkm.

Jos nyt ryhdyn tuota pumppua vaihtamaan niin mikä sinne tulisi laittaa? Walbro 255lph? Maptunilla olis myös tuommonen RXP 340lph etanolille passaava. Mahtaako olla ihan ok pumppu tuo?

Etanolin kestävä pumppu pitäs olla tulevaisuuden kannalta... 8)
OG-93 300hp
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5836
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Og93 ja P1171 koodi

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Walbro ja rxp maptunilta hyviä pumppuja.

Olihan tuo koodi luettu tech2:lla? Yleismalliset testerit voivat antaa ihan vääriä huuhaa-koodeja ja johdattaa vianhakua aivan väärille raiteille.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Ihanju
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Helmi 09, 2025 04:17
Paikkakunta: Paimio

Re: Og93 ja P1171 koodi

Viesti Kirjoittaja Ihanju »

Juu, tech2 luettu antoi koodit p0171 ja p1171. Nollauksen jälkeen ei oo tullu kun tuo p1171 eli köyhällä mennään.

Mitään muuta en oikee keksi ku tuo pumppu. Yleensä tyhjäkäynnillä ilmenee tuo koodi, tosin kun ahdoilla vetää nii tuntuu meno puutuvan? Muttei ilmene koodeja. Voi mennä pidempäänkin ennen kuin koodi tulee ja pidemmällä ajolla voi sammua välissä ja ilmetä uudelleen...
OG-93 300hp
Ihanju
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Helmi 09, 2025 04:17
Paikkakunta: Paimio

Re: Og93 ja P1171 koodi

Viesti Kirjoittaja Ihanju »

Noniin... nyt on taas turattu pari päivää vekottimen ääressä.

Vaihdettua siis pakosarjan tiiviste, kun vuosi hyvin vähän. -> ei vaikutusta CEL syttymiseen ja sama vanha koodi.

Koitin myös toisella bensapaineensäätimellä, kun löytyi nurkista lojumasta -> ei silläkään vaikutusta.

Rpx 340lph pumppu tilattu ja pitäis perjantaina saapua. Saa nähdä lähteekö vika vai järki...
OG-93 300hp
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5836
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Og93 ja P1171 koodi

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ootko mitannu polttoaineenpaineen? Pa-pumpun vaihto tuskin hukkaan menee kokonaisuudessa mutta..

Tyhjäkäynnillä vikavalon syttyminen kertoisi vähän siitä, että kun alipaine imusarjassa on suuri, niin silloin syttyvä vikavalo laihasta seoksesta viittaisi kyllä vahvasti imu/ahtovuotoon kaikesta huolimatta. Onko imu- ja ahtoputkisto koeponnistettu paineistamalla?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Ihanju
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Helmi 09, 2025 04:17
Paikkakunta: Paimio

Re: Og93 ja P1171 koodi

Viesti Kirjoittaja Ihanju »

Ei oo koeponnistus vehkeitä.. kaikki paikat kuitenkin käyty läpi useammallakin tavalla

Kaikki letkut/putket käyty läpi niin että irroitettu, katottu kunto ja vuodonilmaisuaineella + paineilmalla puhalleltu suuntaan jos toiseenkin.

Tänään koitin vielä brakecleaneria ruikkia jokapaikkaan missä letkuja ja putkia menee, kun auto tyhjäkäynnillä

Ahdot kuitenkin nousee normaalisti. Harjoitukset jatkuu...

Kiitos vielä neuvoista kaikille!
OG-93 300hp
Vastaa Viestiin