tukivarren pusla väliä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7835
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei pamahda, mutta auto ikään kuin heijaa sivuttain.
Ja kyllä sieltä jonkinlainen ääni kuuluu.
Ohjauskulman ollessa tapissaan,jompaan kumpaan suuntaan.
Pyörä pyrkii lukittumaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7835
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Nivel vaihdettu,äänet hävisi. Peruuttaminen myös vaivatonta. Ajettavuus hyvä.
Nyt tämä keissi on ratkaistu.
Kauan se kestikin.

Ps..Pete sääti aurauksen kohdilleen,oli 11mm pielessä. Toisen autokorjaamon jäljiltä.
Kyllä Pete hoitaa jatkossakin SAABin remontit, suosittelen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5971
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Meinaatko tosissaan, että paikassa X säädetty ja sitten ajettu y-kilometrimäärä ja sitten paikassa z-tehty uusi suuntaus, että kaikki nivelet ja pyöräntuennan asennot ja pyöränkulmat olisivat samat kuin edellisen säädön jälkeen?

Käyppäs kulmien tarkastuksessa vaikka nyt uudestaan, niin huomaat etteivät ne arvot ole enää samat kuin Petenkään jäljiltä. Tarkoitan tällä sitä nyt vain, että ei välttämättä kannata edellistä säätöä arvostella ja seuraavaa kehua, kun kyse on todennäköisesti normaalista elämisestä eikä välttämättä väärin tehdystä säädöstä.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7835
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei se säätö varmaan väärin ole tehty, siellähän oli myös se poikittais vakaaja tangon kumi pusla rikki
Joten kun se korjattiin, säädötkin meni siinä kohtaa vituralleen.
Mutta siitä huolimatta Petelle kiitokset hyvästä ja asiantuntevasta toiminnasta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5971
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Niin niin, no siitä tapauksessa juu. :saab:
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
TTH
"Hirsch"
Viestit: 860
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja TTH »

Siis 11mm auraus pielessä?? Sehän on ihan helvetisti, on varmasti ollut mielenkiintoinen ajettava.
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7835
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: tukivarren pusla väliä

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kieltämättä kyllä oli, kurvissakin ei paljoa tarvinnut rattia kääntää kun auto
imaisi itsensä kurveihin.
Niin ja nyt on etupyörien kulutuspinnat sakkorajalla.
Takana on vielä n.5mm.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin