Akun irrotus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Akun irrotus

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tyhmä kysymys, mutta... :oops:

Mitkä "järjestelmät" nollautuvat kun akun ottaa irti :?:

Joissakin merkeissä radio ja ilmastointilaitteen ohjelmoinnit.

Auto 9-3 vm.-01
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

No ainakin hälyttimen kake pitää ohjelmoida uudelleen. Tottakai radiokin nollautuu, harvemmas on mitään varmennuksia. Taitaa kaikki säädöt mihin on koskenut nollautua tehtaan oletuksille. Myös Trionic.
BMW 320dA Coupe LCI
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Radiossa pysyy kanavat paikoillaan, ei tarvi uudelleen ohjelmointia.
Kello nollaantuu mutta sehän hakee ajan/pvm autom. kun painaa niitä kahta pientä mustaa namiskuukkelia jonni aikaa radion ollessa päällä.

Trionic nollaantuu, ja muista systeemeistä en tiiä, hälyäkään mulla ei ole ja ilmastointi on manuaalinen..
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kiitoksia tiedoista.
Mihin tuo Trionicin nollaantuminen käytännössä vaikuttaa?
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Se pitää opettaa uusiks, eli unohtaa kaiken tiedon mitä se on kerännyt ajotyylistä tms.
Opetusajo ei kauheen vaativa ole, mutta muut voi opastaa siinä.
BMW 320dA Coupe LCI
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

tevisu kirjoitti:Kiitoksia tiedoista.
Mihin tuo Trionicin nollaantuminen käytännössä vaikuttaa?
Ei sillä ole käytännössä juur mitään merkitystä, suositus on että tehtäis totutusajo eli 4-vaihteella jokunen veto täys kaasulla (vaikka ylämäkeen) 2000-4000RPM
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Radio??

Viesti Kirjoittaja patse »

Kuinkas pitkään akunnavat voivat olla irti ennenkuin radio lukkiutuu kokonaan? Sitä vain meinaan et meni isän -97 ng satkusta radio lukkoon akun ollessa 8h pois. Nyt sitten vielä ei radio meinaa asettua millään, avauskooditila ei tule näyttöön oikein.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

No, meikäläisellä ei ole mitään koodeja missään. En edes tiennyt radion olevan "koodillinen". Toivotaan, ettei akku ole irti koskaan kovin pitkään.

En ole varma, mutta olisiko mahdollista, että radio saa koodinsa jotenkin samalla tavalla kuin käynnistyksenesto (avaimesta)?
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

tevisu kirjoitti:No, meikäläisellä ei ole mitään koodeja missään. En edes tiennyt radion olevan "koodillinen". Toivotaan, ettei akku ole irti koskaan kovin pitkään.

En ole varma, mutta olisiko mahdollista, että radio saa koodinsa jotenkin samalla tavalla kuin käynnistyksenesto (avaimesta)?
Joo, koodeja ei tarvita, radio "tietää" kuuluvansa johonkin autoon, ja muissa se ei toimi´.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

tevisu kirjoitti:No, meikäläisellä ei ole mitään koodeja missään. En edes tiennyt radion olevan "koodillinen". Toivotaan, ettei akku ole irti koskaan kovin pitkään.

En ole varma, mutta olisiko mahdollista, että radio saa koodinsa jotenkin samalla tavalla kuin käynnistyksenesto (avaimesta)?
Koodit jouduttiin tilaamaan Ruotsin Saabilta, mutta radiossa mättää nyt sitten joku. Onko sielä joku paristovarmennus?
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Vastaa Viestiin