Moottorissa (esim. kannessa tai kannen tiivisteessä) on täytynyt sitten olla jotain vikaa, kun tuollainen juttu on päässyt käymään. Joko myyjäliike on vaiennut asiasta tai sitten se ovat olleet "onnellisen" tietämättömiä koko asiasta.
Aika outo juttu, että sylinteri leikkaa kiinni noilla km -luvuilla
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Näkyikö auton moottorissa mitään ulkoisia öljyvuotoja ennen kiinni leikkaamista?
Moottori on kyllä Saabin omaa valmistetta (ei
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
pel). Siinä ei ole ollut GM:llä sormet pelissä, kuten NG900:n pohjalevyssä ym. materiaaleissa.
Samaan aiheeseen liittyen: mulla on aikanaan leikannut kiinni OG900 i 16V:n yksi sylinteri. Autolla oli tällöin ajettu lähes 300 tkm ja autoon oli tehty kansiremppa Turussa eräässä "nimeltämainitsemattomassa autoliikkeessä" edellisen omistajan toimesta. Kansiremppa oli kuitenkin tehty sen verran huonosti, että noin 20-30 tkm kansirempan teon jälkeen yksi sylinteri leikkasi kiinni. Mylly porattiin 2.1:ksi ja pistettiin uudet männät. Sen jälkeen auto pelasi taas moitteettomasta, mutta kyllä syletti maksaa tuota moottoriremppaa huonon kansirempan takia
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)