Tehottomuutta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Meneekö radiosta koodi ja muuta asetukset, jos akun ottaa pitkäksi aikaa pois?
93 2.0t
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tietääkseni ainakin NG900:sissa nollautuu tuo radio, jos akun ottaa vähäksi aikaan pois ja pitemmäksikin.

Joo, mittari on Autogaugen. :? Kuten vähän epäilinkin, että se saattaa näyttää väärin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Ja sitten saa alkaa hakeen koodia radioo, jos sitä meinaa viel kuunnella. ;)
93 2.0t
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

tevisu kirjoitti:Nypätkää akku hetkeksi irti niin trionic nollaantuu. Kasvattaa kummasti menohaluja.
Vai miten on, menikö radiosta koodi?
93 2.0t
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

legro kirjoitti:
tevisu kirjoitti:Nypätkää akku hetkeksi irti niin trionic nollaantuu. Kasvattaa kummasti menohaluja.
Vai miten on, menikö radiosta koodi?
Ei koskaan.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olen minäkin kokeillut jo 9-3:selle tuota nollausta ja ei tarvinnut huolehtia soittimen koodeista. :wink: Mutta NG900:sessa piti huolehtia. Tosin, ei tainnut olla kuin jotain n. 3-4 minuuttia akun kenkä irti; eli se ei kait riittänyt luultavammin...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Mistäs radioo muuten saa koodin, jos se joskus "häviää"?
93 2.0t
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

sarjanumero selville ja valmistajaan yhteyttä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Janihe
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2005 12:30
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Janihe »

Juu tota nollausta oon jo kokeillu, mutta ilman tuloksia :) Ei muuten ollu radion kanssa mitään ongelmia sen jälkeen. Pitänee hommata toi ahtopaine mittari, niin pääsee jyvälle noista ahdoista...
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Vähän kuulostaa aprillipilalta tuo "nollaus". ;)
Eiköhän se "muisti" nollaudu samanlailla auton sammuttaessa.

Miten se voisi toimia? :)
93 2.0t
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Legro on hyvä vaan ja koittaa aprillipilaa. :lol:
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

deportivo kirjoitti:Legro on hyvä vaan ja koittaa aprillipilaa. :lol:
Akku piti vaihtaa vähän aikaa sitten, eikä sillon tapahtunu mitään huimaa teho nousua! :(
93 2.0t
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

legro kirjoitti:Vähän kuulostaa aprillipilalta tuo "nollaus". ;)
Eiköhän se "muisti" nollaudu samanlailla auton sammuttaessa.

Miten se voisi toimia? :)
WIS kertoo seuraavaa:
Sytytksen poiskytkemisen jälkeen ovat kaikki 5 V syöttöjännitteen anturit aktivoituina 15 min ajan. 15 minuutin jälkeen on ainoastaan muisti aktivoituneena. Sopeutetut arvot ovat muistissa tallentuneina.

Arvojen sopeutus on tärkeätä suorituskyvyn, ajettavuuden, polttoaineenkulutuksen ja päästöjen takia. Ohjausyksikköä ei tämän takia pidä turhaan irroittaa tai muulla tavalla tehdä jännitteettömäksi.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Mimmi kirjoitti:Olikos sinulla senaikaa sitten tupakansytyttimeen tökätty "muistinsäästäjä" :?:
Jos näin oli, niin Trionic EI resetoitunut, koska se pitää muistinsa jatkuvalla virralla.
Ei ollu senaikaa "muistinsäästäjää" tupakansututtäjässä. Mä oon käyttänyt sellaista muistitikkua, mihin voi itse ohjelmoida uudet ohjaimet Trionicille. Vähän samanlainen kuin USB muistitikku.. Ostin tallinnasta viikonloppuna.
Se on ihan kätevä jos haluaa autonsa oikeen "kisavireäksi". Pystyy laittaan sytytyksen oikein myöhäselle niin kyllä putkessa paukkuu.
Kyllä kylillä ihmetellään! :)
93 2.0t
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Asiasta ihan toiseen: Pystyykö esim. SIDistä tai ohjainyksiköstä näkemään auton viimeisimpiä nopeuksia. Esim. jos auton on lähtenyt kuljattajalta "hanskasta", niin pystyykö poliisi setä katsomaan jostain minkälaista nopeutta sillä on silloin ajettu?
93 2.0t
Vastaa Viestiin