Olen minäkin kokeillut jo 9-3:selle tuota nollausta ja ei tarvinnut huolehtia soittimen koodeista. Mutta NG900:sessa piti huolehtia. Tosin, ei tainnut olla kuin jotain n. 3-4 minuuttia akun kenkä irti; eli se ei kait riittänyt luultavammin...
Juu tota nollausta oon jo kokeillu, mutta ilman tuloksia Ei muuten ollu radion kanssa mitään ongelmia sen jälkeen. Pitänee hommata toi ahtopaine mittari, niin pääsee jyvälle noista ahdoista...
legro kirjoitti:Vähän kuulostaa aprillipilalta tuo "nollaus".
Eiköhän se "muisti" nollaudu samanlailla auton sammuttaessa.
Miten se voisi toimia?
WIS kertoo seuraavaa:
Sytytksen poiskytkemisen jälkeen ovat kaikki 5 V syöttöjännitteen anturit aktivoituina 15 min ajan. 15 minuutin jälkeen on ainoastaan muisti aktivoituneena. Sopeutetut arvot ovat muistissa tallentuneina.
Arvojen sopeutus on tärkeätä suorituskyvyn, ajettavuuden, polttoaineenkulutuksen ja päästöjen takia. Ohjausyksikköä ei tämän takia pidä turhaan irroittaa tai muulla tavalla tehdä jännitteettömäksi.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Mimmi kirjoitti:Olikos sinulla senaikaa sitten tupakansytyttimeen tökätty "muistinsäästäjä"
Jos näin oli, niin Trionic EI resetoitunut, koska se pitää muistinsa jatkuvalla virralla.
Ei ollu senaikaa "muistinsäästäjää" tupakansututtäjässä. Mä oon käyttänyt sellaista muistitikkua, mihin voi itse ohjelmoida uudet ohjaimet Trionicille. Vähän samanlainen kuin USB muistitikku.. Ostin tallinnasta viikonloppuna.
Se on ihan kätevä jos haluaa autonsa oikeen "kisavireäksi". Pystyy laittaan sytytyksen oikein myöhäselle niin kyllä putkessa paukkuu.
Kyllä kylillä ihmetellään!
Asiasta ihan toiseen: Pystyykö esim. SIDistä tai ohjainyksiköstä näkemään auton viimeisimpiä nopeuksia. Esim. jos auton on lähtenyt kuljattajalta "hanskasta", niin pystyykö poliisi setä katsomaan jostain minkälaista nopeutta sillä on silloin ajettu?