Vaihteensiirtäjää korjattu jälleen
Vaihteensiirtäjää korjattu jälleen
About tasan 2 vuotta sitten saab jätti tielle kun kolmosta ja pakkia lukuunottamatta vaihteet katosi, ja heppi pyöri löysänä ympyrää. Eilen se teki sen jälleen ja hinausautolle oli taas töitä.
Kuvan mukainen 6 euron arvoinen pikkunen liukuholkki (4387361) paskana. Reilun 90 euron paukku merkkihuollossa.
Kuvan mukainen 6 euron arvoinen pikkunen liukuholkki (4387361) paskana. Reilun 90 euron paukku merkkihuollossa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Tässä kun tätä osaa nyt pyörittelin niin ei siinä kovin kummosta vikaa näyttäs olevan mikä tässä vähän ihmetyttääkin Kuitenkin, tossa alemmassa kuvassa holkin kaksi ylintä kiinnikettä on just tossa kumitiivisterenkaan alla ihan kuin viiltynyt poikki ja antaa sitten hieman periksi näitä kahta taivutettaessa. Toinen niistä onkin, kuten tossa kuvassakin näkyy, vähän sisään päin taipunut muihin verrattunaSEPA kirjoitti:Minkäs näkönen tuo oiskaan ehjänä?Hyvä tieteski kysellä jälkeenpäin kun uusi on paikalla.Tuli vain mieleen...
Täsmälleen sama osa vaihdettiin viime kerrallakin.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tonnarissa on semmoinen valkoinen muovilärpäke stopparina/ohjurina vaihdekepin suojan alla, kun pykälletään pakkia tai vitosta sisään. Omassa tontussa tuo on hiukan lohjennut kiinnityksestään, ja silloin tällöin irtoaa aiheuttaen sen, että pakkia ja vitosta on hiukan vaikeampi löytää.
"Hauskana" yksityiskohtana tässä on se, että jos itse ajan, tuo lärpäke pysyy paikallaan (vain kerran irronnut omassa käytössä), mutta kun taas emäntä tai joku muu tonnarillani vähän/ensi kertaa ajava on puikossa, lentää muovilämmäre paikoiltaan n. kymmenessä minuutissa
Itse saan myös pakin ja vitosen päälle, vaikka "lärpäke" ei olisi paikoillaan, mutta muilta tämäkään ei ole onnistunut...
"Hauskana" yksityiskohtana tässä on se, että jos itse ajan, tuo lärpäke pysyy paikallaan (vain kerran irronnut omassa käytössä), mutta kun taas emäntä tai joku muu tonnarillani vähän/ensi kertaa ajava on puikossa, lentää muovilämmäre paikoiltaan n. kymmenessä minuutissa
Itse saan myös pakin ja vitosen päälle, vaikka "lärpäke" ei olisi paikoillaan, mutta muilta tämäkään ei ole onnistunut...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Juu, niinpäs onkin. Silmä käteenNG900T kirjoitti:Tossa se osanumero on ylhäällä ensimmäisessä viestissä...AC kirjoitti:Onkos tuon osanumero tiedossa? Ei taida kuitenkaan olla tyyppivika, kun pahemmin ei ole tuosta ollut juttua.
Tyyppivika ainakin mulla sitten Liian kovaa kepitystä?
BMW 320dA Coupe LCI
Menee tietysti hiukka off-topiciksi, mutta vanhassa ysiysissäni oli vaihdevivusto sellaisissa säädöissä, että vitonen ei mennyt päälle, jos sen yritti pistää ns. "eteen-oikealle-eteen" taktiikalla. Vitosen päälle saanti vaati ikäänkuin pientä ranneliikettä eli ihan siirron loppuvaiheessa keppiä hieman vasemmalle ja loksahti nätisti paikalleen. Moni kaverini oli tuon kanssa hieman päivillä ja pari kertaa piti itse suorittaa vaihto vänkärin puolelta kuskin polkiessa kytkintä.V.J.S kirjoitti:Tonnarissa on semmoinen valkoinen muovilärpäke stopparina/ohjurina vaihdekepin suojan alla, kun pykälletään pakkia tai vitosta sisään. Omassa tontussa tuo on hiukan lohjennut kiinnityksestään, ja silloin tällöin irtoaa aiheuttaen sen, että pakkia ja vitosta on hiukan vaikeampi löytää.
"Hauskana" yksityiskohtana tässä on se, että jos itse ajan, tuo lärpäke pysyy paikallaan (vain kerran irronnut omassa käytössä), mutta kun taas emäntä tai joku muu tonnarillani vähän/ensi kertaa ajava on puikossa, lentää muovilämmäre paikoiltaan n. kymmenessä minuutissa
Itse saan myös pakin ja vitosen päälle, vaikka "lärpäke" ei olisi paikoillaan, mutta muilta tämäkään ei ole onnistunut...
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, NG900:n kanssa on moneen otteeseen nähnyt sen, että muovi ei oikein tahdo kestää autossa kovan rasituksen alla, oli sitten kysymys tuosta vaihdevivun osasta tai esim. auton ovien lukoista. Vielä kun jossain vaiheessa menisivät auton sisäpuoliset ovenavauskahvat poikki, niin saisi aikaan oikein kunnon vit t ksen.
Mutta toisaalta tuo ovenkahva olisi helppo vaihtaa, toisin kuin tuo vaihdevivun osa tai oven lukko (jälkimmäisiä on tullut vaihdettua NG900:een kaksi kappaletta, ei ollut kivaa ).
Mutta toisaalta tuo ovenkahva olisi helppo vaihtaa, toisin kuin tuo vaihdevivun osa tai oven lukko (jälkimmäisiä on tullut vaihdettua NG900:een kaksi kappaletta, ei ollut kivaa ).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Vaihteensiirtäjää korjattu jälleen
[quote="NG900T"]About tasan 2 vuotta sitten saab jätti tielle kun kolmosta ja pakkia lukuunottamatta vaihteet katosi, ja heppi pyöri löysänä ympyrää. Eilen se teki sen jälleen ja hinausautolle oli taas töitä.
Kuvan mukainen 6 euron arvoinen pikkunen liukuholkki (4387361) paskana. Reilun 90 euron paukku merkkihuollossa.
Moi!
Onko kenelläkään ollut samoja ongelmia 9-3:sen kanssa? Minulla vaihdekeppi on tullut tavallista raskaamaksi. (teidän kyllä että Saabin loota takeltelee ja öljyt tulee vaihtaa jne..) Vika vaikuttaisi liittyvä vaihteensiirtäjään. Vaihdekepissä on mielestäni myös tavallista enemmän klappia, kun vaihde on kytkettynä. Eniten takeltelua esiintyy 3 ja 4 vaihteen anssa. Kiidyttäessä vaihdekeppi on alkanut rämisemään, mikä on ärsyttävää.
Kuvan mukainen 6 euron arvoinen pikkunen liukuholkki (4387361) paskana. Reilun 90 euron paukku merkkihuollossa.
Moi!
Onko kenelläkään ollut samoja ongelmia 9-3:sen kanssa? Minulla vaihdekeppi on tullut tavallista raskaamaksi. (teidän kyllä että Saabin loota takeltelee ja öljyt tulee vaihtaa jne..) Vika vaikuttaisi liittyvä vaihteensiirtäjään. Vaihdekepissä on mielestäni myös tavallista enemmän klappia, kun vaihde on kytkettynä. Eniten takeltelua esiintyy 3 ja 4 vaihteen anssa. Kiidyttäessä vaihdekeppi on alkanut rämisemään, mikä on ärsyttävää.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Mä hevasin mäkeen koko systeemin ja vaihdoin uudemmissa 900:ssa ja 9-3:ssa käytetyn ratkaisun tilalle. Ei varmana enää hajoa sama holkki kun sitä ei olemwessman kirjoitti:Multa on menny noita muutama. Sen siitä saa, kun vaihtaa vaihdetta nopeasti.. Pidän aina yhden osan pakissa ja vaihdan vaikka tien päällä. Ei mene puolta tuntia! - ja maksaa sen kuusi euroa. Mulla on ne kynnet poikkeilleet.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Varmistan vielä, eli onko sinulla 900 vai 9-3:nen? Itse yritin tutkailla tuota valkoista muovikapistusta autostani ja en silmämääräisesti huomannut rakeenteelisia vikoja, vaan epäilisin että systeemi on vain yksinkertaisesti kulunut, niin että aiheuttaa klappia ja epätarkkuutta vaihteensiirrossa.mwessman kirjoitti:Multa on menny noita muutama. Sen siitä saa, kun vaihtaa vaihdetta nopeasti.. Pidän aina yhden osan pakissa ja vaihdan vaikka tien päällä. Ei mene puolta tuntia! - ja maksaa sen kuusi euroa. Mulla on ne kynnet poikkeilleet.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96