Kuvan mukainen 6 euron arvoinen pikkunen liukuholkki (4387361) paskana. Reilun 90 euron paukku merkkihuollossa.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Kuva](http://www.kolumbus.fi/niko.santala/kikkare.jpg)
![Kuva](http://www.kolumbus.fi/niko.santala/kikkare2.jpg)
Tässä kun tätä osaa nyt pyörittelin niin ei siinä kovin kummosta vikaa näyttäs olevan mikä tässä vähän ihmetyttääkinSEPA kirjoitti:Minkäs näkönen tuo oiskaan ehjänä?Hyvä tieteski kysellä jälkeenpäin kun uusi on paikalla.Tuli vain mieleen...
Juu, niinpäs onkin. Silmä käteenNG900T kirjoitti:Tossa se osanumero on ylhäällä ensimmäisessä viestissä...AC kirjoitti:Onkos tuon osanumero tiedossa? Ei taida kuitenkaan olla tyyppivika, kun pahemmin ei ole tuosta ollut juttua.
Tyyppivika ainakin mulla sittenLiian kovaa kepitystä?
Menee tietysti hiukka off-topiciksi, mutta vanhassa ysiysissäni oli vaihdevivusto sellaisissa säädöissä, että vitonen ei mennyt päälle, jos sen yritti pistää ns. "eteen-oikealle-eteen" taktiikalla. Vitosen päälle saanti vaati ikäänkuin pientä ranneliikettä eli ihan siirron loppuvaiheessa keppiä hieman vasemmalle ja loksahti nätisti paikalleen. Moni kaverini oli tuon kanssa hieman päivillä ja pari kertaa piti itse suorittaa vaihto vänkärin puolelta kuskin polkiessa kytkintä.V.J.S kirjoitti:Tonnarissa on semmoinen valkoinen muovilärpäke stopparina/ohjurina vaihdekepin suojan alla, kun pykälletään pakkia tai vitosta sisään. Omassa tontussa tuo on hiukan lohjennut kiinnityksestään, ja silloin tällöin irtoaa aiheuttaen sen, että pakkia ja vitosta on hiukan vaikeampi löytää.
"Hauskana" yksityiskohtana tässä on se, että jos itse ajan, tuo lärpäke pysyy paikallaan (vain kerran irronnut omassa käytössä), mutta kun taas emäntä tai joku muu tonnarillani vähän/ensi kertaa ajava on puikossa, lentää muovilämmäre paikoiltaan n. kymmenessä minuutissa![]()
Itse saan myös pakin ja vitosen päälle, vaikka "lärpäke" ei olisi paikoillaan, mutta muilta tämäkään ei ole onnistunut...
Mä hevasin mäkeen koko systeemin ja vaihdoin uudemmissa 900:ssa ja 9-3:ssa käytetyn ratkaisun tilalle. Ei varmana enää hajoa sama holkki kun sitä ei olemwessman kirjoitti:Multa on menny noita muutama. Sen siitä saa, kun vaihtaa vaihdetta nopeasti.. Pidän aina yhden osan pakissa ja vaihdan vaikka tien päällä. Ei mene puolta tuntia! - ja maksaa sen kuusi euroa. Mulla on ne kynnet poikkeilleet.
Varmistan vielä, eli onko sinulla 900 vai 9-3:nen? Itse yritin tutkailla tuota valkoista muovikapistusta autostani ja en silmämääräisesti huomannut rakeenteelisia vikoja, vaan epäilisin että systeemi on vain yksinkertaisesti kulunut, niin että aiheuttaa klappia ja epätarkkuutta vaihteensiirrossa.mwessman kirjoitti:Multa on menny noita muutama. Sen siitä saa, kun vaihtaa vaihdetta nopeasti.. Pidän aina yhden osan pakissa ja vaihdan vaikka tien päällä. Ei mene puolta tuntia! - ja maksaa sen kuusi euroa. Mulla on ne kynnet poikkeilleet.