Saab 900 2.0t
Saab 900 2.0t
Terve. Olen sivustoilla uusi ilmestys. Syy miksi tänne eksyin on, että haluaisin saada hiukan infoa Saab 900 2.0t (185hp). Kokemuksia Saabeista ei toistaiseksi ole, mutta kyseisen auton ulkonäkö ja teholukemat vaikuttavat aika mielenkiintoisilta. Ikähaitari voisi olla joku -94-99. Olen autoa vaihtamassa ja pieni lisäteho nykyiseen Sunnyni nähden voisi olla ihan kohdallaan. Ilmeisesti 9-3 mallia on tehty vuodesta -98 eteenpäin???
Eli jos asiasta enemmän tietävät voisivat hiukan valaista minua kyseisen (tai vastaavan) mallin ominaisuuksista ja mahdollisista tyyppivioista ja vaivoista, joita mahdollisella ostohetkellä kannattaa seurata jne.
Eli:
- Onko isompia tyyppivikoja tai normaalia suurempaa kulumista
- Miten ruostuminen
- Missä välissä on muuttunut kori/tekniikka
- Onko tehonlisäys mahdollista ja millaisin kustannuksin
jne.
KIITÄN jo etukäteen
Eli jos asiasta enemmän tietävät voisivat hiukan valaista minua kyseisen (tai vastaavan) mallin ominaisuuksista ja mahdollisista tyyppivioista ja vaivoista, joita mahdollisella ostohetkellä kannattaa seurata jne.
Eli:
- Onko isompia tyyppivikoja tai normaalia suurempaa kulumista
- Miten ruostuminen
- Missä välissä on muuttunut kori/tekniikka
- Onko tehonlisäys mahdollista ja millaisin kustannuksin
jne.
KIITÄN jo etukäteen
Tervetuloa
Haku-nappi on hyvä, sillä yleensä löytää vastaukset yleisimpiin kyssiin.
Tässä tyyppivika topikki: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... tyyppivika
Tehonmuutos: Hakuun esim. maptun, speedparts, bsr, nordic.
PS. Jos puhutaan 185 heppaisesta niin malli on 2.0T, matalapaineessa käytetään pikku-teetä eli 2.0t
Haku-nappi on hyvä, sillä yleensä löytää vastaukset yleisimpiin kyssiin.
Tässä tyyppivika topikki: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... tyyppivika
Tehonmuutos: Hakuun esim. maptun, speedparts, bsr, nordic.
PS. Jos puhutaan 185 heppaisesta niin malli on 2.0T, matalapaineessa käytetään pikku-teetä eli 2.0t
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Käsitykseni mukaan: ng = New Generation ja og = Old Generation
Tuo NG900 vm. 97 ja 1998 vuosimallin 9-3 ovat tietääkseni aikalailla samanlaiset! Vaihteistot ovat aikalailla samanlaiset, mutta korisarjat ovat erilaiset. Mitä olen kerran nähnyt turvallisuustesti autoista, niin NG900 otti 2 tähteä ja 9-3 otti 4 tähteä, eli onko sinne sitten tehty ehkä runkoon jotain turvakaaria tai vastaavia. Mutta sisustus pitäisi olla aikalailla samanlainen, mitä nyt stereoissa ja ajotietokoneessa on eroja. Ja sitten NG900:sissa ajan mittaan alkavat penkit narista kuten EI OG9-3:sissa tee. ABS:t ovat vähän erilaiset, mutta kummatkin Boschin aikaansaanoksia.
NG900:sia on valmistettu 1993-1998 ja OG9-3 on valmistettu 1998-2003/2002 en muista tuota päättymisvuotta aivan tarkkaan. NG900 turboja vuodesta 1994 ja erikoismalleja ovat itse Saabilta vain kait Talledega, jossa on erikoissisustus, -varustelu ja -korisarja. Muita erikoismalleja ovat, joita Saab itse ei ole valmistanut, NG900 R ja NG900 Aero. R on mielestäni melkoinen tuuninkiauto. Muistaakseni rengasleveys vakiona on 235 tai 245. Sitten on OG9-3:sistakin R malleja, jotka ovat sitten 200 hv ja nämä NG900R on 185 hv.
S ja SE meinaavat NG900:sissa ja OG9-3:sissa varustelutasoja. Ja mitä Saabbeja katselin ostohuumassani, niin vakiona näyttää olevan turbomallisissa automaatti-ilmastointi ja vakionopeussäädin ja abs-jarrut. Ja sisustus on yleensä tummanharmaa, joka ei ole minun makuuni. Joku musta tai vaalea nahka tai sitten vaale kangas mieluummin.
Tuo NG900 vm. 97 ja 1998 vuosimallin 9-3 ovat tietääkseni aikalailla samanlaiset! Vaihteistot ovat aikalailla samanlaiset, mutta korisarjat ovat erilaiset. Mitä olen kerran nähnyt turvallisuustesti autoista, niin NG900 otti 2 tähteä ja 9-3 otti 4 tähteä, eli onko sinne sitten tehty ehkä runkoon jotain turvakaaria tai vastaavia. Mutta sisustus pitäisi olla aikalailla samanlainen, mitä nyt stereoissa ja ajotietokoneessa on eroja. Ja sitten NG900:sissa ajan mittaan alkavat penkit narista kuten EI OG9-3:sissa tee. ABS:t ovat vähän erilaiset, mutta kummatkin Boschin aikaansaanoksia.
NG900:sia on valmistettu 1993-1998 ja OG9-3 on valmistettu 1998-2003/2002 en muista tuota päättymisvuotta aivan tarkkaan. NG900 turboja vuodesta 1994 ja erikoismalleja ovat itse Saabilta vain kait Talledega, jossa on erikoissisustus, -varustelu ja -korisarja. Muita erikoismalleja ovat, joita Saab itse ei ole valmistanut, NG900 R ja NG900 Aero. R on mielestäni melkoinen tuuninkiauto. Muistaakseni rengasleveys vakiona on 235 tai 245. Sitten on OG9-3:sistakin R malleja, jotka ovat sitten 200 hv ja nämä NG900R on 185 hv.
S ja SE meinaavat NG900:sissa ja OG9-3:sissa varustelutasoja. Ja mitä Saabbeja katselin ostohuumassani, niin vakiona näyttää olevan turbomallisissa automaatti-ilmastointi ja vakionopeussäädin ja abs-jarrut. Ja sisustus on yleensä tummanharmaa, joka ei ole minun makuuni. Joku musta tai vaalea nahka tai sitten vaale kangas mieluummin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
No, tossa Juhon kommentissa meni suurin piirtein puolet oikein. Noita varusteluja ja muita on vatvottu niin moneen kertaan, että kannattaa käyttää haku-toimintoa.
Saab mainosti, että yli tuhat osaa muuttui kun auto vaihtui 900 -> 9-3, ja sen kyllä huomaa käytössä.
Saab mainosti, että yli tuhat osaa muuttui kun auto vaihtui 900 -> 9-3, ja sen kyllä huomaa käytössä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Kuinka paljon tuolla NG900:lla voi ajaa, ennenkuin penkit alkavat narisemaan? Olen tällä hetkellä ajanut autollani (vm. 1997) 216 tkm, ja ei ole vielä alkanut narisemaanjuhokare kirjoitti:Ja sitten NG900:sissa ajan mittaan alkavat penkit narista kuten EI OG9-3:sissa tee. ABS:t ovat vähän erilaiset, mutta kummatkin Boschin aikaansaanoksia.
Vuosimallien 1997 ja 1998 NG900:sissa on samanlaiset ABS -jarrut EBD -toiminnolla kuin "tavallisissa" (ei Aero&Viggen) OG9-3:ssa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
900R:ssä on vakiona 245/35 itellä tällä hetkellä kyseinen auto jossa 225/45.. mukavampi suomen teillä Eikä se mitenkään "tuuninki" auto ole, sisusta hieman erilainen ja muutamat muut erilaiset pienet silmäänpistävät jututjuhokare kirjoitti:Käsitykseni mukaan: ng = New Generation ja og = Old Generation
Tuo NG900 vm. 97 ja 1998 vuosimallin 9-3 ovat tietääkseni aikalailla samanlaiset! Vaihteistot ovat aikalailla samanlaiset, mutta korisarjat ovat erilaiset. Mitä olen kerran nähnyt turvallisuustesti autoista, niin NG900 otti 2 tähteä ja 9-3 otti 4 tähteä, eli onko sinne sitten tehty ehkä runkoon jotain turvakaaria tai vastaavia. Mutta sisustus pitäisi olla aikalailla samanlainen, mitä nyt stereoissa ja ajotietokoneessa on eroja. Ja sitten NG900:sissa ajan mittaan alkavat penkit narista kuten EI OG9-3:sissa tee. ABS:t ovat vähän erilaiset, mutta kummatkin Boschin aikaansaanoksia.
NG900:sia on valmistettu 1993-1998 ja OG9-3 on valmistettu 1998-2003/2002 en muista tuota päättymisvuotta aivan tarkkaan. NG900 turboja vuodesta 1994 ja erikoismalleja ovat itse Saabilta vain kait Talledega, jossa on erikoissisustus, -varustelu ja -korisarja. Muita erikoismalleja ovat, joita Saab itse ei ole valmistanut, NG900 R ja NG900 Aero. R on mielestäni melkoinen tuuninkiauto. Muistaakseni rengasleveys vakiona on 235 tai 245. Sitten on OG9-3:sistakin R malleja, jotka ovat sitten 200 hv ja nämä NG900R on 185 hv.
S ja SE meinaavat NG900:sissa ja OG9-3:sissa varustelutasoja. Ja mitä Saabbeja katselin ostohuumassani, niin vakiona näyttää olevan turbomallisissa automaatti-ilmastointi ja vakionopeussäädin ja abs-jarrut. Ja sisustus on yleensä tummanharmaa, joka ei ole minun makuuni. Joku musta tai vaalea nahka tai sitten vaale kangas mieluummin.
Entisessä autossani narisi ihan mukavasti penkit, muttei häiritsevästi kuitenkaan.
Tarkoitin noita ABS:siä verrattaessa 1994 vuosimallin NG900 eli entistä verrattuna nykyiseen OG9-3. Ja eikös esim. 1997 vuosimallin NG900 ole aika välimuoto, mitä muistelen täällä kirjoitetun, verrattuna OG9-3:seen.
Jos virheitä alkaa ilmaantua edelleenkin, niin sama kait se on jättää nämä foorumin hommat kokonaan.
Tarkoitin noita ABS:siä verrattaessa 1994 vuosimallin NG900 eli entistä verrattuna nykyiseen OG9-3. Ja eikös esim. 1997 vuosimallin NG900 ole aika välimuoto, mitä muistelen täällä kirjoitetun, verrattuna OG9-3:seen.
Jos virheitä alkaa ilmaantua edelleenkin, niin sama kait se on jättää nämä foorumin hommat kokonaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003