MAP-anturi
MAP-anturi
Kuka tietää mistä saisi ng900 turboon map-anturin HALVALLA?
Metroautossa pyysi 320,07€ että hieman on liikaa tähän hätään.
Tarvikeliikkeet ei osanneet ainakaan Tampereella neuvoa, muutamasta kysyin.
Neuvoja kaivataan.
georges27@luukku.com tai tänne tai yv, miten vaan, kunhan jostain apulöytyisi.
Metroautossa pyysi 320,07€ että hieman on liikaa tähän hätään.
Tarvikeliikkeet ei osanneet ainakaan Tampereella neuvoa, muutamasta kysyin.
Neuvoja kaivataan.
georges27@luukku.com tai tänne tai yv, miten vaan, kunhan jostain apulöytyisi.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MAP-anturi
Oletko kysynyt, paljonko MAP -anturi maksaisi Pro-Car Servicellä?georges kirjoitti:Kuka tietää mistä saisi ng900 turboon map-anturin HALVALLA?
Metroautossa pyysi 320,07€ että hieman on liikaa tähän hätään.
Tarvikeliikkeet ei osanneet ainakaan Tampereella neuvoa, muutamasta kysyin.
Neuvoja kaivataan.
georges27@luukku.com tai tänne tai yv, miten vaan, kunhan jostain apulöytyisi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: MAP-anturi
Jaa halvalla?
Tuolla on ainakin laaja valikoima mappeja, ja hinnat vastannee paremmin osan todellisia valmistuskustannuksia kuin suomesta hankittuna
http://store.summitracing.com/default.a ... search.asp
Tuolla on ainakin laaja valikoima mappeja, ja hinnat vastannee paremmin osan todellisia valmistuskustannuksia kuin suomesta hankittuna
http://store.summitracing.com/default.a ... search.asp
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Heh, kysyin pcs:ltä ja hinta oli kolmannes metro-auton hinnasta.
Jos nainen joka asuu meillä suostuu osarahoittajaksi tai edes lainaamaan niin ostan jo tällä viikolla, muutoin siirtyy tilipäivään, mutta hinta ja saatavuus (oli hyllyssä) sen verran kohdallaan että kaupat tuli.
Jos nainen joka asuu meillä suostuu osarahoittajaksi tai edes lainaamaan niin ostan jo tällä viikolla, muutoin siirtyy tilipäivään, mutta hinta ja saatavuus (oli hyllyssä) sen verran kohdallaan että kaupat tuli.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Auto siis ng900 turbo -94, maptunin stage1 boxi ja speedpartsin stage 3 muuten, mikä syy selviää tuonnenpana, ajettu n.163tkm.
No niin, tänään saatiin vaihdettua niin map- kuin lambda-anturikin. Tulos: ce palaa edelleen, mutta tällä kertaa vikakoodiksi saadaankin "Intake air temp. sensor "!
Eli mitä vittua.
Aina kun vaihtaa jonkun anturin niin auto keksii seuraavan mikä on hajalla, ja pakokaasuarvot päin persettä.
Ja sitten kun vaihdettiin varoiksi toinen boxi, pompsahti kulutus jo aivan älyttömäksi sekä valitti myös seosten olevan pielessä, eli pirusti rikkaalla. Oli se ennestäänkin rikkaalla mutta ei noin paljon:
motarilla 110/km/h vakionopeudens.
13,5 litraa sadalla!!!!!!
boxi siis speedpartsin stage 3, kuten muutkin hilppeet.
maptunin stage 1 boxilla kulutus pysyi siinä 11l/100 kun oli aika sekalaista ajoa ja raskas kaasujalka.
Myöskin tehot ovat välillä aivan hukassa, välillä ahtaa niin että hirvittää. Käy kyllä ihan nätisti, eli kone on "fyysisesti" aivan kunnossa, samoin turbo. Ja kaikki letkut ja johdot pitäisi olla kunnossa.
Eli huomenna hankkimaan sitä sisäänottoilma-anturia ja maptunin boxi takaisin kiinni ja toivomaan parasta.
Jos joku keksii syytä niin olemme kiitollisia.
Onneksi velipoika on ammattilainen, saa työn edullisesti ja joskus jopa osia, muutoin olisi jo konkurssi ollut aikaa sitten edessä. Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa tulla siihen tulokseen että ikinä en enää osta saabbia, paitsi tietenkin aerona. Tai viggenin. Tai griffinin... Mutta käyttöauton pitäisi pelata varmemmin.
No niin, tänään saatiin vaihdettua niin map- kuin lambda-anturikin. Tulos: ce palaa edelleen, mutta tällä kertaa vikakoodiksi saadaankin "Intake air temp. sensor "!
Eli mitä vittua.
Aina kun vaihtaa jonkun anturin niin auto keksii seuraavan mikä on hajalla, ja pakokaasuarvot päin persettä.
Ja sitten kun vaihdettiin varoiksi toinen boxi, pompsahti kulutus jo aivan älyttömäksi sekä valitti myös seosten olevan pielessä, eli pirusti rikkaalla. Oli se ennestäänkin rikkaalla mutta ei noin paljon:
motarilla 110/km/h vakionopeudens.
13,5 litraa sadalla!!!!!!
boxi siis speedpartsin stage 3, kuten muutkin hilppeet.
maptunin stage 1 boxilla kulutus pysyi siinä 11l/100 kun oli aika sekalaista ajoa ja raskas kaasujalka.
Myöskin tehot ovat välillä aivan hukassa, välillä ahtaa niin että hirvittää. Käy kyllä ihan nätisti, eli kone on "fyysisesti" aivan kunnossa, samoin turbo. Ja kaikki letkut ja johdot pitäisi olla kunnossa.
Eli huomenna hankkimaan sitä sisäänottoilma-anturia ja maptunin boxi takaisin kiinni ja toivomaan parasta.
Jos joku keksii syytä niin olemme kiitollisia.
Onneksi velipoika on ammattilainen, saa työn edullisesti ja joskus jopa osia, muutoin olisi jo konkurssi ollut aikaa sitten edessä. Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa tulla siihen tulokseen että ikinä en enää osta saabbia, paitsi tietenkin aerona. Tai viggenin. Tai griffinin... Mutta käyttöauton pitäisi pelata varmemmin.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Koklaas - jos vaan mahdollista - jollain salettiin toimivalla boksilla, esim alkuperäisellä mitä sillä sanoo. Kolmosstegin kamoilla voi käyttää alkuperäistä purkkia, tällä kokoonpanolla ei tehot parane, vaan pikemminkin päin vastoin, mutta auto kuitenkin toimii, itse olen ajanut pari talvea alkuperäisellä purkilla ja steg3 kamoilla hillitsemään nastojen ja bensan kulutusta sekä menohaluja talviajossa.georges kirjoitti: Eli mitä vittua.
Omasta kokemuksesta voin sanoa että itse viripurkissakin voi olla vikaa joka polttelee chekcengineä.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Meinasin jo vaihtaa tuon mersuun, mutta onneksi ajoin äsken tutun c-mallin 200d:llä, unohtui taas hetkeksi. Ei mitään varusteita, kamala hytti (traktoreissa on hytti, lentokoneissa ohjaamo, ja sen kyllä huomaa) ja se voiman tunne. 160 puuttuvaa hevosvoimaa tuntuu jossain.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Mikä oli vikakoodin numero? Hiilisuodattimen huohottimelta tuleva vikakoodi viittasi jotenkin lambdaan.
Voin olla väärässäkin mutta näin lueskelin joskus saabcentralista, kun yritin omaa tyhjäkäyntiongelmaa paikantaa.
Vähän menee offiksi mutta oma tyhjäkäyntivika on ollut joka poksilla. Nyt MapTun steg3 on vähiten huojuntaa eikä ole vielä sammunut lämpimänä kertaakaan. Kuitenkin samoja oireita orkkis, steg1 ja nyt steg3. Kaikki Trionic5 pääkomponentit oon vaihtanut/testannut, lukuunottamatta juuri tuota hiilisuodattimen huohotinta.
Voin olla väärässäkin mutta näin lueskelin joskus saabcentralista, kun yritin omaa tyhjäkäyntiongelmaa paikantaa.
Vähän menee offiksi mutta oma tyhjäkäyntivika on ollut joka poksilla. Nyt MapTun steg3 on vähiten huojuntaa eikä ole vielä sammunut lämpimänä kertaakaan. Kuitenkin samoja oireita orkkis, steg1 ja nyt steg3. Kaikki Trionic5 pääkomponentit oon vaihtanut/testannut, lukuunottamatta juuri tuota hiilisuodattimen huohotinta.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Ei ollut vika siinä hiilisuodattimen huohotus-jutussakaan. Vikakoodin numeroa ei nyt tähän hätään ole kun ainakin näissä vanhemmissa ce-valon vilkkumisista tietää mikä on vialla, mutta lambdaa se herjaa kuitenkin. Ja niin se sanoi oikein testerissäkin. Mutta kun se ..tun lambda on ehjä...
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
NG900T:n kanssa samoilla linjoilla...
Suosittelen ettet vahda enää yhtään osaa autoosi ennenkuin olet hankkinut jostain testiä varten vakio-boxin.
On usean boxin osalta nähty mitä mielikuvituksellisimpiä -Check enginen- vikailmoituksia vaikka ko. osat on ehjiä!
Eilenkin yhdessä tonnarissa pukkasi -kaasuläpän asentotunnistimen vikaa, check engine muodossa- pian uuden viriboxin asentamisen jälkeen. -> vanha boxi takaisin ja vika poissa.
Mun autoon tuli lambda-vika noin 2tuntia uuden boxin asentamisen jälkeen
Testaa toisella boxilla ja vaihda muita osia vasta sit jos vika info jatkaa esiintymistään, voit säästää paljon aikaa ja vaivaa
Suosittelen ettet vahda enää yhtään osaa autoosi ennenkuin olet hankkinut jostain testiä varten vakio-boxin.
On usean boxin osalta nähty mitä mielikuvituksellisimpiä -Check enginen- vikailmoituksia vaikka ko. osat on ehjiä!
Eilenkin yhdessä tonnarissa pukkasi -kaasuläpän asentotunnistimen vikaa, check engine muodossa- pian uuden viriboxin asentamisen jälkeen. -> vanha boxi takaisin ja vika poissa.
Mun autoon tuli lambda-vika noin 2tuntia uuden boxin asentamisen jälkeen
Testaa toisella boxilla ja vaihda muita osia vasta sit jos vika info jatkaa esiintymistään, voit säästää paljon aikaa ja vaivaa