Renkaina on uudet hakkapeliitta 4:set, alkuperäisillä peltivanteilla.
Onko keneelläkään kokemuksia tai hyviä vinkkejä mistä ongelmaa kannattaa lähteä ratkomaan (DIY menetelmällä...

Niiin, ja ajettu reilu 200tkm.
Itse asiassa koko alatukivarsi sekä apuvarsi on muuttunut 95-mallin loppupäässä. Uudessa alatukivarressa kallistuksenvaimennin kiinnittyy siihen apuvarren sijasta. Tämän alatukivarren hinta on noin 300 euroa parilta (aputukivarret toinen mokoma, jos ne eivät sovi uusien alatukivarsien kanssa) itse puslat eivät ole kuin 16 ecua.2. 94-95 malleissa etutukivarsien sisällä olevat suuret puslat olivat pehmeämmät kuin myöhemmissä malleissa. Vaihtokustannus noin 300 euroa parilta.
Vastaavia kokemuksia on ollut itsellänikin. Minulla on kesärenkaina Goodyearin Eagle Venturat, jotka on vuosi vuodelta muuttuneet aina vain karmeammiksi ajaa. Tärinän perusteella voisi kuvitella, että renkaat on neliskanttiset. Kun vaihdoin alle talvigummit, niin tärinät hävisivät lähes olemattomiin. Nyt talven aikana on tarkoitus vaihtaa uudet iskarit ja kesällä uudet renkaat. Sanomattakin lienee selvää, että Goodyeareja en alle enää laita. Onkos kellään Marangoneista kokemusta?Sama vika rahikaisella, kesä kumit orgisaluilla täristi ja veteli ihmeelisesti tärinä ilmeni vedon loputtua ja jarrutuksessa, vaihdoin syksyllä samoille vanteille Gislaved Nord Frost 3 loppu tärinät ja vetelyt.
Joo, noiden alatukivarsien hinta Saabilla on 298 euroa / kpl. Mutta osta Motonetistä, niin kuin mä tein. Samaa ScanTechin osaa. Hinta 133 euroa / kpl!tsaarela kirjoitti:Olen itsekin leikitellyt ajatuksella, että vaihtaisin nuo tukivarret uudempiin, mutta pelkästään osille tuleva n. 500 euron hinta + työt hillitsee kummasti ajatusta. Siinä tapauksessa, että katsastussetä joskus käskee vaihtaa alapallonivelet (jolloin alatukivarret menee automaattisesti vaihtoon), laitan nuo päivitetyt versiot.