ng900turbo nykii

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

ng900turbo nykii

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

No niin 13000km ongelmattoman palveluksen jälkeen tuo 900 alko nykiin ahtojen noustessa suurinpiirtein keltaisen aluen keskiosaan. Ongelma alko eilen ajaessani routaista tietä maksaan lohkolämmittimen asennusta paikalliselle korjaamolle, parin ison pompun jälkeen huomasin että auto alko tökkiin kun paino kaasua. Maanantaina asensin lohkiksen ja se toimi ainakin sata kilsaa sen jälkeen vielä ongelmitta. Tosin kaapelisarjan asensin ite ja silloin kuin tein maadoitusta niin satuin katkasemaan tuon venttiilikopasta lähtevän pienen huohotus letkun joka menee imusarjaan?
Ei muuta kuin hesus teippi apuun ja kyllähän se ihan normaalisti sen jälkeen toimi sen sata kilsaa. Onko vastaavia ongelmia? ahdot saa kyllä nouseen tappiin mutta hirveän nykimisen ja moottorijarrutuksen säestämänä. Aikomuksena olis lähteä takas Ouluun viikonloppuna nyt kun joululomat loppuu. Sen oon saannut selville että vika voi olla miljoonassa eri paikassa :( Letkut näyttää olevan kunnossa ja sittenhän se vois olla di kasetti taikka bensansuodatin. Vaikuttaa siltä että nykiminen tapahtuu silloin kuin moottoria kuormitetaan enemmän kaikilla kierrosluvuilla.
Täytyy lähteä Kokkolaan huomenna Saabi korjaamolle tokkopa ne siellä mitään tietävät kun se on just muuttanut Ooppelin haltuihin. Tai sitten käy hakemassa kaupasta mäyräkoiran ja sulkeutuu autotalliin pariks päiväks tosin tuo koeajaminen voi vaikeutua silloin kun on vitutukseen sitä mäyräkoiraa tyhjentäny :D
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Enpä tiedä, mistä vika voisi johtua, mutta tsekkaa tulpat ja DI -kasettikin voi oirehtia.

Jos saat vian syyn selville, niin kerro siitä ihmeessä tällä palstalla. Mun autoa on nimittäin aika ajoin vaivannut kovahko moottorijarrutus ja kierrokset ovat joskus eläneet ihan omaa elämäänsä :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Täytyy lähteä ensiks sytytystulppa ostoksille nyt ja sitten huomenna lähteä metsästään di kasettia jos ei auta. Ainakin näin stcs foorumissa ovat aiemmin suositelleet, jos ei auta niin uus polttoainesuodin ja jos sekään ei auta niin sitten alkaa tehä ai niin mukavaa putkivuotojen etsintää. Autoa on kyllä saksassa huollettu saabikorjaamolla mutta on vaikea tietää mitä muuta kuin oljyjä ne on siellä vaihtanu.
Onneks on baijerilainen tuote tuossa pihalla jolla voi hakea varaosia, vaikka on laiska niin se on aina pelannu.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Stressfläkt kirjoitti:Täytyy lähteä ensiks sytytystulppa ostoksille nyt ja sitten huomenna lähteä metsästään di kasettia jos ei auta. Ainakin näin stcs foorumissa ovat aiemmin suositelleet, jos ei auta niin uus polttoainesuodin ja jos sekään ei auta niin sitten alkaa tehä ai niin mukavaa putkivuotojen etsintää. Autoa on kyllä saksassa huollettu saabikorjaamolla mutta on vaikea tietää mitä muuta kuin oljyjä ne on siellä vaihtanu.
Onneks on baijerilainen tuote tuossa pihalla jolla voi hakea varaosia, vaikka on laiska niin se on aina pelannu.
No tuo di -kasetti on ihan hyvä sijotus muutenkin kun on olemassa mahdollisuus että se vielä kyrvähtää jos autoa pidempään omistat jos ei vielä ole vaihdettu. Siispä semmone on hyvä olla varalla takakontissa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Nyt on taas ilo irti, voitin Saappaan oireilut.
Ensiks tuli tehtyä yks turha reissu tuonne Saabihuoltoon, tech2 näytti ok di kasetteja ei ainuttakaan varastossa ja korjaamopäälikkö ja kaikki muut väitti että eihän tuossa saa olla poistettuna tuo dumpista lähtevä letku. No eihän siinä muuta kun alkaa pojille selittään tuon dumpin toimintoa ja t5 ja t7 eroja. Puhe ei tahtonu mennä vanhoille ukoille perille vaikka selitin että ei tuossa oo mitään ilmamäärän mittaria vaan mapsensori, joten tuo alkuperäinen vapaastipuhaltavaksi muutettu dumppi ei vaikuta asioihin. Sitten kiitos ja hei ja 20euroa köyhjempänä paikalliseen varaosa keskukseen ostaan uudet tulpat, bensansuodatin ja ilmansuodatin. Nyt alko vaan nykiminen pahenemaan ja luulin että reissu loppuu kohta. Ei muuta kuin kaverin pajalle ja uudet tulpat koneesen, vanhojen kärkiväli luokkaa parimilliä. Pe**eleen Saksmannit jäätänyt tuon tulppien vaihtelun vähiin. Sitten taas baanalle ja auto toimi kuin unelma. Sitte vaihoin vielä nuo ostamani suodattimet ja voilaa´. Pikkasen päänsärkyä vaan noista bensahuuruista sai suodatinta vaihtaessa, resistanssi tuota pensaa vasten päässy pahasti laskeen sen jälkeen kun on jättänyt kakspyöräset tekeleet. :lol:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin