nykäykset kiihdyttäessä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Styroxi
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 20:16

nykäykset kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Styroxi »

mahtaako kukaan tietää mistä mahtaa johtua "nykäykset" kiihdyttäessä. Yleensä 2vaihteella 60km/h jälkeen... Tuntuu nykähdyksiä, 1-3kpl. Mut ne ovat sellaisia et tuntuu kuin auto lähtisi vetämään paremmin... Auto on Saab 900S -94 autol ajettu 171000km... nykäykset kyllä yleensä rävähkässä kiihdytyksessä. Mut normaalissakin ajossa joskus huomannut.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mites ne tulppien kärkiväit? onko viimeks vaihdettu 110tkm huollossa. vois olla taas aika.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Styroxi
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 20:16

Viesti Kirjoittaja Styroxi »

vaihdettu on 150000km jalkeen kun koneelle tehtiin kone remppaa... "pakoventtiilien vaihto"
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Selviskö mikä aiheuttaa? Minulla näet samat oireet...
:roll:
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

omasta kokemuksesta veikkaisin että di-kasetti on sanomassa itseään irti... itsellä hieman vastaavia nykäyksiä jokin aika sitten, eikä oikein suostunut kierrättämään, uusi di-kasetti ja johan toimi.
Saab 900 2.0t Cab -97
Grendel
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2005 15:35

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Mulla on dieselissä sama juttu. kiihdytyksissä tuntuu vetävän aavistuksen kovemmin sykäyksittäin.
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Tasapainoakseli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 09:30
Paikkakunta: Häme

Mistä vuodesta alkaen on di-kasetti?

Viesti Kirjoittaja Tasapainoakseli »

Harrimatias kirjoitti:omasta kokemuksesta veikkaisin että di-kasetti on sanomassa itseään irti... itsellä hieman vastaavia nykäyksiä jokin aika sitten, eikä oikein suostunut kierrättämään, uusi di-kasetti ja johan toimi.
Käsittääkseni omassa vm. -95 900S:ssä ei ole di-kasettia... Näin väittivät itseäni viisaammat korjaamon pojat. Niinpä kysynkin mielenkiinnosta, milloin kyseinen kasetti tuli mukaan kuvioihin? Riippuuko moottorista, vuosimallista vai varustetasosta? Itsellä 2-litrainen kone ilman turboa.
900 S aut. -95
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Hauska nicci sulla, Tasapainoakseli, sun kaimojahan on puolet palstalaisista poistamassa kuten allekirjoittanutkin :D
Jos sulla on suhteita tasapainoakseliteollisuuteen niin kerroppa miksi siellä on niin pienet rattaat ja ketju :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tasapainoakseli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 09:30
Paikkakunta: Häme

Heikosti suhteita...

Viesti Kirjoittaja Tasapainoakseli »

Heikosti on suhteita tasapainoakseliteollisuuteen... enintään negatiivisia sellaisia. Suosittelen lämpimästi ketjun poistamista. Itsekin operaation teetin vuosi takaperin. Pelkästään positiivisia vaikutuksia! No, nyt meni alkuperäisen aiheen vierestä, mutta lopetan lyhyeen...
900 S aut. -95
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2106
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

mordai kirjoitti:Selviskö mikä aiheuttaa? Minulla näet samat oireet...
:roll:
Voi jessus. oma kiesi oirehtii kans. Nelosella tai vitosella kun koittaa kiihdyttää ohituksissa niin ei vedä puhtaasti, selkeästi tuntuu ylimääräistä nypytystä. Ja tän lisäksi valuttaa öljyä läpi. Aina pidemmän pysäköinnin jälkeen pölläyttää kevyesti putkesta sinisen savumerkin :( :x
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Nykiminen loppu heti kun vaihtoi uudet tulpat. Vanhoissa oli kärkivälikin hieman karannut isoksi(1,3). Laitoinpa uuden kasetinkin kun semmonen oli kontissa ja nyt saa vanha kasetti toimia varana.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

patse kirjoitti:
mordai kirjoitti:Selviskö mikä aiheuttaa? Minulla näet samat oireet...
:roll:
Voi jessus. oma kiesi oirehtii kans. Nelosella tai vitosella kun koittaa kiihdyttää ohituksissa niin ei vedä puhtaasti, selkeästi tuntuu ylimääräistä nypytystä. Ja tän lisäksi valuttaa öljyä läpi. Aina pidemmän pysäköinnin jälkeen pölläyttää kevyesti putkesta sinisen savumerkin :( :x


HEP! Valuttaa mistä öljyä läpi? Mulla tuli ahtoilmaputken kautta. Hommasta enemmän topikissa:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... highlight=

Toivottavasti on apua...

-P-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Styroxi
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 20:16

Viesti Kirjoittaja Styroxi »

no eipä ole oireet/vika löytyny vaik on tullut upeotettua rahaa kaikenlaisiin malikoihin mistä vika voisi johtua sievoinen summa.... "Tarkemmin ajatellen samal määräl olisi saanut jo pari vuotta uudemman... Hmmm.. Saabismi ON sairaus"
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kerropas mitä kaikkea on tehty?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

patse kirjoitti:
mordai kirjoitti:Selviskö mikä aiheuttaa? Minulla näet samat oireet...
:roll:
Voi jessus. oma kiesi oirehtii kans. Nelosella tai vitosella kun koittaa kiihdyttää ohituksissa niin ei vedä puhtaasti, selkeästi tuntuu ylimääräistä nypytystä. Ja tän lisäksi valuttaa öljyä läpi. Aina pidemmän pysäköinnin jälkeen pölläyttää kevyesti putkesta sinisen savumerkin :( :x

Ettei vaan sulla ala turbo falskaa ?!
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin